18.2.16

Standoff


2016.
scenario i režija: Adam Alleca
uloge: Thomas Jane, Laurence Fishburne, Ella Ballentine, Joanna Douglas, Jim Watson

Prođe januar odavno, a ja se nisam pozabavio sa nekim ovogodišnjim tipičnim predstavnikom “januarskog đubreta”. Za one koji su se kasnije uključili, termin “januarsko đubre” označava loš film, najčešće snimljen skromnim sredstvima i stidljivo plasiran početkom godine kada globalnom kino-mrežom dominiraju filmovi koji se bore za nagrade, pre svega Oscare. Razlog za plasman baš u januaru i možda početkom februara je taj da se forma bioskopskog prikazivanja ponekad mora ispoštovati, a i možda će privući slučajnu publiku koja ne pokazuje interes za oscarovske drame.
Standoff je tipičan predstavnik januarskog đubreta: niskog budžeta, osnovne priče, sa dvojicom hajdemo reći poznatih glumaca, od kojih je jedan epizodista, a drugom je prošlo pet minuta slave, sniman u Kanadi još 2014, zaglavio u post-produkciji više od godinu dana. Autor ovih redova mu ne predviđa blistavu kino-budućnost, što se ponekad zna desiti ponekom januarskom đubretu, naročito od horor sorte. Razlog tome je jasan: Standoff ne nudi ništa novo, o dobrom i kvalitetnom da i ne govorimo.
Žanrovski bi se mogao odrediti kao triler. Počinje sa profesionalnim ubicom (Fishburne) koji bez problema ubije troje ljudi, ali bude toliko nepažljiv da ga vidi i k tome uslika devojčica sa naočarima (Ballentine) za koju nismo sigurni je li možda malko autistična. Kontam, normalna deca se ne drže grčevito za foto-aparat. Bilo kako bilo, njoj u pomoć pritekne poznanik, bivši vojnik (Jane) koji pati od PTSP-a i sebe krivi za smrt svog sina. Sukob jakih ličnosti se nastavlja u i oko kuće, a štos je u tome da je našem junaku ostala samo jedna patrona municije, a da je naš zlikovac dovoljno prevejan da ne odustane tek tako i da je u svrhu ostvarenja svog cilja spreman na sve, naročito na upotrebu nevinih civila kako bi podigao pritisak.
Ganjaju se oni tako i nadmudruju u toj kući dan i noć, bukvalno. Isprva zanimljiva naslovna situacija brzo gubi na momentumu, a i film na logici. Takođe, ni likovi nisu dovoljno profilirani da bi nas za njih bilo briga. Thomas Jane se trudi da deluje ljudski i zdravorazumski i da nas kao protagonista veže za sebe, ali teško je raditi sa tako tanko napisanim tipskim likom. Laurence Fishburne, pak, pokušava da deluje opasno i zlokobno, ali mu to vrlo retko uspeva. Možda i bi sa likom koji ima makar kakvu pozadinu iza sebe, ali ovako liči na kopiju Samuela L. Jacksona u trash filmovima, i to jeftinu kopiju na akciji.
Standoff je ćorak koji ni svoju prednost zatočenosti u jednoj kući ne može da okrene u svoju korist. Nema čak ni klaustrofobije koja bi bila sasvim logično rešenje. Napetost deluje veštački stvorena, shema smenjivanja akcionih scena sa scenama pričanja i nadmudrivanja je predvidljiva. Srećom pa Standoff ne traje dugo i ne opterećuje gledaoca. Može ga se pogledati preko kokica, piva ili novina. Pogledati i odmah zaboraviti.