2015.
scenario i režija: Dan Berk, Robert Olsen
uloge: Helen Rogers, Alexandra Turshen, Lauren Molina, Larry
Fessenden
Premisa o troje ljudi i njihovoj “partiji preferansa” dok je na
talonu (mrtvo) telo četvrte osobe nije baš nešto novo i neviđeno.
Ako kao varijaciju na temu uvedemo i pozamašnu količinu novca, kao
što je to učinio Danny Boyle u svom prvencu Shallow Grave,
pojačaćemo motivaciju preživelih da se pobiju oko nje. Opet, ako
je izostavimo, kao što je to ovde slučaj, njihova međusobna
nadmudrivanja postaju borba za ono osnovno, goli život.
Kompaktni triler nadolazećeg autorskog dvojca Berk-Olsen zasnovan je
upravo na toj premisi da je pitanje šta će tri devojke učiniti sa
još neumrlim telom za njih egzistencijalno pitanje: biti moralan ili
preživeti. I, kako to obično biva, one su uglavnom same krive za
sranje u kojem su se našle. A to sranje počinje na špici, sa
razgovor između jedne od njih i policije iz offa, kao i sa
pojavljivanjem imena Larryja Fessendena, apsolutne legende
niskobudžetnih i nezavisnih horor filmova. Ima nečeg zastrašujućeg
u njegovoj pojavi, ali Berk i Olsen ga postavljaju kontra uobičajenog
tipa i time pokazuju spremnost na velika dela u budućnosti.
Problem koji Body ima, pa zato ne postaje veliki i bitan film,
leži u likovima, plošnoj i prigodnoj zakasneloj karakterizaciji i
laganoj mizoginiji koja leži u korenu svega toga. Naime, naše tri
devojke su u startu ekstremno antipatične kučke koje ne razlikujemo
drugačije nego po imenu i fizičkom izgledu, možda i po nekim
trivijalnim, za radnju filma nebitnim osobinama. Mel (Molina) je
crna, Holly (Rogers) smeđa, a Cali (Turshen) plava, i njih tri
povode vreme božićnih praznika u svom provincijskom gradiću viseći
jedna kod druge i pušeći travu. Kako je odlazak u krevet nakon
pušenja i žderanja izvaljena penzionerska fora, Cali kao dežurni
“troublemaker” predlaže da upadnu u navodno praznu kuću njenog
bogatog ujaka i zezaju se tamo.
Štos je u tome da je kuća nominalno prazna, ali ujak zapravo nije
rođak nego bivši poslodavac koji je u međuvremenu promenio navike
i unajmio čuvara kada ode s familijom na duže putovanje. A kad
neočekivani čuvar (Fessenden) upadne i iznenadi devojke, on će
postati ono telo u centru sukoba. Lako s njim dok je mrtav, treba
samo složiti priču i podmetnuti dokaze, ali šta kada se ispostavi
da on nije baš tako mrtav? Preživljavanje, očuvanje ličnog i
porodičnog ugleda ili moralni postupak koji u sebi nosi pretnju
zatvora, pitanje je sad...
Tek tada dobijamo ikakvu karakterizaciju i motivaciju za naše
devojke, ali ona ostaje vrlo plitka i šablonska. Cali je sebična i
samoživa, Holly naizgled moralna i bojažljiva prema zakonu, a Mel
večito stoji između njih. I pored solidno uverljive glume, takvo
pisanje pokazuje nedostatak dubinske obrade i ulaska u suštinu
stvari, što je najveća mana filma. Jednostavno rečeno, standardna,
a dobra ideja tako ostaje uglavnom nerazrađena. Berk i Olsen su
dovoljno svesni toga da su slabiji pisci, pa stoga pokušavaju da
greške otklone režijom i insistiranjem na ubilačkom tempu čestih,
ali prilično neverovatnih i nelogičnih obrata. To donekle radi svoj
posao, ipak se ne fokusiramo na logičke greške i fragilnu
konstrukciju priče koliko na to šta nas čeka sledeće. No, i pored
toga Body nepogrešivo deluje kao polučasovni kratki film
razvučen na 70-ak minuta, a ubacivanje dodatnog lika i njegove scene
tu više odmaže nego što pomaže.
Na koncu, ipak ga se isplati pogledati. Prvo, bez problema popunjava
vreme i gledaoca ne maltretira, što će reći, pitak je. Drugo,
Larry Fessenden sveden na pasivnu i posrednu pretnju umesto aktivne i
neposredne može biti dovoljan razlog. Tim pre što mu je kretanje
vrlo ograničeno konceptom lika. Meni bi i samo to bila dovoljna
preporuka, iako Body baš i nije neka majstorija.
No comments:
Post a Comment