2015.
scenario i režija: Michael Petroni
uloge: Adrien Brody, Jenny Baird, Bruce Spence, Sam Neill, Chloe
Bayliss, Malcom Kennard, George Shvestov, Robin McLeavy
Opet neko vidi mrtve ljude. Od precenjenog The Sixth Sense,
svako malo neko vidi mrtve ljude. Problem sa takvim, hm, pasivnim i
ne baš strašnim duhovima u filmu je što po pravilu znamo njihovo
značenje. Oni nisu “pravi” duhovi, hodajuće plahte i lupajuća
vrata, oni su duhovi naše prošlosti, pa i sadašnjosti. Uostalom,
nevesele slike okruženja nas na to podsećaju: u takvim filmovima
padaju kiše, ljudi žive po buđavim stanovima i trošnim kućama i
generalno se drže usrano preko svake mere.
Ovde je onaj koji vidi duhove – psihijatar. Kliše. Ludi psihijatar
koji pati od gubitka deteta (nesrećni slučaj ili nepažnja). Ludi
psihijatar u ordinaciji na bezveznom mestu pored pruge u neimenovanom
neveselom gradu. Ludi psihijatar čiji su pacijenti još luđi, ako
nisu potpuno imaginarni. Ludi psihijatar koji ide kod svog mentora
(Neill) na terapiju. Ludi psihijatar koji u začudnoj pacijentkinji
vidi duh svoje kćeri i poziv da razreši misteriju iz svoje klinačke
dobi, misteriju koje se ne seća, ali za koju oseća svoju krivicu.
Srećom pa tog ludog psihijatra igra Adrien Brody i igra ga
posvećeno, ozbiljno, “do kraja”. Njegova izmučena faca govori u
prilog tome da možda stvarno vidi duhove ili se bori sa svojim
ličnim duhovima. I ne postoji toliko loš materijal u kojem bi on
izgledao loše ili prosečno, smoreno i indisponirano, na granici da
naplati honorar. Adrien Brody na naplaćuje honorare, on jasno želi
da ostavi trag, pa bilo to kod velikog Malicka ili kroz opskurnu
australsku misteriju za koju još mora da skine akcenat.
Svaka čast njemu i svaka čast autoru Michaelu Petroniju koji nije
izabrao samo njega, nego i ostatak glumaca. Devojčica-duh koja ne
govori u izvođenju Chloe Bayliss je prilično jeziva od samog
početka. Fizička sličnost između Brodyja i Georgea Shvestova koji
mu igra oca, bivšeg policajca, ne može se negirati i njihova
dinamika je sasvim na tragu otuđene familije. Legendarni Bruce
Spence (drugi i treći nastavak Mad Maxa) je uvek osveženje
na ekranu, kao i Sam Neill, a Robin McLeavy sasvim fino odigrava
prisnost policajke u maloj sredini. Istina, neki likovi nisu dovoljno
razvijeni, pa deluju kao čist višak, kao što je to žena našeg
psihijatra, dosta bledunjava u izvođenju Jenny Baird, pa i njegova
kćerka svedena na okidač za zaplet.
Što se samog “mesa” filma, odnosno misterije u njegovom centru
tiče, ona fluidno i logično teče, zajedno sa junakom je odmotavamo
i svaki odgovor koji dobijemo otvara novo pitanje. To je lepo
raspoređeno kroz film čiji su ritam i tempo konstantni. Poenta je
možda priprosta i naveliko rabljena u filmovima, ali na to smo
nekako i navikli kad god se psihologija (terapija, a još više
osećaj krivice) pokuša predstaviti najširem auditorijumu. Ali
problem sa misterijom je druge prirode: ona nas jednostavno ne drži,
ne tražimo još angažmana, svedeni smo na posmatrače. A ni ona
sama po sebi nije naročito nova i sveža, jasno nam je da sve dolazi
na naplatu.
Šta na kraju imamo? Film koji nije loš, ali nije ni dobar i koji je
inferioran svom glavnom glumcu i po generalnom utisku, i po količini
strasti koja je tu uneta. Brody je jedini razlog za gledanje filma,
Backtrack bi bez njega vetrio iz pamćenja u roku od nekoliko
minuta.
No comments:
Post a Comment