2013.
režija:
Tim McCann
scenario:
Anthony Di Pietro
uloge:
Nick Crause, Britt Robertson, Sam Trammell, Ryan Lee, Dodie Brown
Zasigurno
znamo šta znači kada okrvavljeni tinejdžer koji izgleda sjebano
počne da priča svoju priču od samog početka. Znamo šta je on
uradio. Odgledali smo nekoliko takvih filmova, što je generalno
dobra stvar i čuli više od nekoliko takvih vesti, što nikako nije
dobra stvar. Mislim, nije dobra stvar da se te stvari, školski
pokolji, dešavaju. White Rabbit je jedan takav film o jednom
fiktivnom školskom pokolju koji, osim asocijativne fotografije
američke zabiti, čisto vizuelno lepe, ne donosi nijednu spomena
vrednu novinu.
Osnovni
problem je u stavu ovog filma, odnosno nedostatku ikakvog (političkog
ili čisto svetonazorskog) stava. Autor se postavlja kao nekakav
moderator u jeftinoj TV diskusiji koji uvažava i konzervativne i
liberalne poglede na to zašto se ovakve situacije dešavaju. A
uzroka je mnogo. Zapravo, ovde su svi nabacani na gomilu. Pijani,
drogirani, nasilni otac. Tunjava majka. Trauma iz detinjstva.
Siledžije u školi. Nesrećna ljubav kao okidač. Prisustvo oružja
na svakom koraku. Psihička bolest i halucinacije. Stripovi. Bezlični
(lenji ili preopterećeni) školski sistem i njegovi službenici. Pa
neka svako izabere šta mu odgovara.
Dakle,
Harlon (Crause) je preosetljiv i odrasta u “white trash”,
“redneck” domu gde se otac i majka deru jedno na drugo. Otac
(Trammell) se pita je li mali retard ili raste u pedera, majka
(Brown) je nesposobna da ga uzme u zaštitu na bilo koji značajan
način. Otac ima rešenje za sve: odvešće malog u lov kako bi
načinio muškarca od njega. Harlonova prva žrtva je naslovni beli
zec koji će ga proganjati u halucinacijama.
Harlon
odrasta u povučenog srednjoškolca koji ima samo jednog prijatelja,
još povučenijeg, plačljivijeg upadljivo mlađeg klinca (Lee).
Obojica su konstantno na meti siledžija. Otac se i dalje ponaša kao
diktator. Harlon trpi sramotu i na akademskom planu, mora da ponavlja
razred. U njegov život ulazi takođe sjebana Julie (Robertson) i to
se čini kao dašak nade. U nekom naivnom filmu njihova ljubav bi
savladala sve prepreke. U nekom boljem filmu, njihova ljubav bi
završila u paklu droge. Ovde je to samo još jedna od stavki, još
jedna čekirana kućica na listi.
Film
pokušava sa referencama (zec je dokaz da se gledao Donnie Darko),
ali ne uspeva. Gluma je na visokom nivou, posebno u slučaju mlađih
glumaca, Crausa, Robertsonove i Leeja. Trammell (serija True
Blood) se trudi iz petnih žila da udahne dušu svom liku, ali
slaba je to uteha kada je taj lik, kao uostalom i svi drugi, napisan
kao skupa osobina bez reda i smisla. Jedino što se filmu mora
priznati je jedan dobar i brižljivo pripremljen “plot twist”
koji se proteže kroz ceo film. Efektan je, ali, kao i sve ostalo,
nije naročito potreban.
White
Rabbit ostaje jedan trenutno neprijatan, dosadnjikav i metiljav
film koji ne donosi ništa novo, bez obzira na moćnu i uvek aktuelnu
temu. Slobodno preskočite ovaj komad indie konfekcije.
No comments:
Post a Comment