2014.
režija:
Andrea Di Stefano
scenario:
Andrea Di Stefano, Francesca Marciano
uloge:
Josh Hutcherson, Benicio Del Toro, Brady Corbet, Claudia Traisac
Počnimo
od naslova. Escobar – znamo ko je, imenom Pablo, kolumbijski
narko-diler i populistički političar, na vrhuncu karijere čak
senator. Paradise Lost se svakako ne odnosi na meni vrlo drag band,
kao ni na Miltonov ep, nego na potrebu dokonih ljudi iz razvijenog
sveta da svoj komadić raja traže u manje srećnim krajevima, plaža,
pesak, idila, mir... Samo, takvi ljudi se često zeznu u proračunu,
pa im se raj pretvori u pakao ili u ono što bi stari Kinezi nazvali
zanimljivim vremenima, odnosno u kovitlac nepredvidivih događaja.
Naivci
u ovoj priči su dva kanadska brata – surfera, Nick (Hutcherson) i
Dylan (Corbet) koji su za svoj raj izabrali plažu u Kolumbiji. Vrlo
rano će se suočiti sa činjenicom da raj nije besplatna stvar, nego
predmet muljaže i reketa od strane lokalnih bandita i siledžija. Sa
malo vedrije strane, Nick će tu pronaći predivnu devojku, Mariju
(Traisac). Ona je zaista divna i krasna, ali njen “twist” je to
da je nećakinja narečenog narko-tajkuna.
Isprva,
Nick će se kloniti mafijašenja, ali ujka-Pablo će mu napraviti par
usluga koje se ne zaboravljaju tako lako, srediti lokalne siledžije
i naći mu unosan legitiman posao. Stvar kod tipova kao što je
Escobar je to da usluge nikada nisu besplatne, pa će Nick, uprkos
svom ispravnom moralnom kompasu, upasti u kovitlac događaja, i to ne
samo kao svedok. Vremena su, rekoh, zanimljiva, oko Escobara se steže
obruč policijske i tužilačke istrage, pa on klizi u paranoju. Čak
iako može ubiti jednog po jednog policajca, tužioca i sudiju, ne
može ih pobiti sve. Zatvor mu ne gine, i on je čak spreman da
dobrovoljno ode na robiju. Ali pre toga se treba pobrinuti za plan B,
za nekooperativne svedoke, posebno one koji su mu blizu...
Hajdemo
ovako, ova priča je potpuno fiktivna i samo tu i tamo učitava
podatke iz Escobarove biografije, o njegovoj nećakinji i njenom
dečku “gringu” nema podataka. Zato reditelj Andrea Di Stefano,
inače glumac, te debitant u novoj ulozi, svoje viđenje Escobara
daje kroz poveznice sa dve poznata filmska lika. Oba su Coppolina, i
to iz zlatne faze. Escobar je moćan, cenjen, poštovan i prepreden
kao Don Corleone, a istovremeno je opijen velikom moći i na putu u
ludio kao pukovnik Kurtz. Ugođaju Apocalypse Now dodatno
doprinosi kolumbijska prašuma, ne mnogo različita od vijetnamske
džungle. Poveznice su, međutim, suviše labave da bi Di Stefano
njima išta zapravo rekao i više služe za ukras u njegovom
predugačkom filmu.
Razlog
za gledanje je Benicio Del Toro, glumac ogromnog raspona koji uživa
u ovakvim ulogama. Međutim, problem je sam koncept filma i on
postaje njegova žrtva: iako igra naslovnu ulogu, ona je tek
sporedna. To naročito izlazi na videlo kako se ide prema kraju i
film postaje prolongirana akcija niskog intenziteta, sa svim tipičnim
tačkama kroz koje prolazi. Od početka do kraja u toj situaciji je
glavni lik Nick koji služi kao naš prozor u svet egzotičnog i
brutalnog kriminala. Njega, pak, igra Josh Hutcherson, glumac
skromnih mogućnosti svedenih na slaganje zabrinute face čiji je
vrhunac karijere pasivna i relativno nebitna uloga u The Hunger
Games serijalu, uprkos sasvim prisutnoj minutaži na ekranu.
To
jednostavno ne radi. Odnosno radi, ali samo do neke granice. Ta
granica se zove konfekcija. Escobar: Paradise Lost je na nivou
nižeg ešalona filmova koji se vrte po kablovskim televizijama i ta
će ga sudbina stići. Zanimljivo je da je ovo evropski film, što
baca malo drugačije svetlo na njega, jer smo na ovakav štanc
navikli uglavnom od Amerikanaca, ali princip i motivacija se ne
razlikuju mnogo od američkih filmova sličnog kalibra. Stoga i
kriterijumi ocenjivanja ostaju isti. Gubljenje vremena.
No comments:
Post a Comment