2016.
scenario
i režija: Zach Whedon
uloge:
Aaron Paul, Annabelle Wallis, Garret Dillahunt, Zachary Knighton,
Chris Chalk, Terry Chan
Problem
sa Come and Find Me je u tome da je sam problem sa filmom
teško locirati. Nije režiran bez osećaja, niti užasno odglumljen,
niti je scenario užasan, niti je tehnička komponenta zakazala. Čak
ni koncepcija da se spoje ljubavna drama i triler potrage na tragu
noira i špijunca nije toliko besmislena, koliko je izvedba manjkava
i prožeta klišeima i pešačkim rešenjima.
To
ponajpre rezultira time da misterije, koja je inače ključni
sastojak za svaku priču u kojoj neko nekoga traži, zapravo nema, a
svako otkriće se čini slučajnim i rezultira našom upadljivom
ravnodušnošću. Ni ljubavna priča nije odrađena sjajno, čak
nimalo inventivno, data je kroz flashback momente koji istovremeno
prikazuju klišeizirane uspone i padove u jednoj vezi i ostavljaju
tragove za saznanja iz triler-priče koja su nam već poznata.
Jedan
jedini potencijalno simpatičan momenat, njihov nespretni “meet
cute” je nepopravljivo “spoilan” nekoliko scena ranije u prvoj
sceni u kojoj je predstavljen kao nekakva bizarna igra. Pogrešne
odluke se protežu do otvorenog kraja koji je takav jer Whedon, čini
se, ili nije znao kako da završi film ili nije imao petlje.
Sama
ideja zapravo nije loša, grafički dizajner David (Paul) i
fotografkinja u nastajanju Claire (Wallis) su u ugodnoj vezi sve dok
ona jednog jutra iznenada ne nestane. On nema pojma ni zašto ni
kako, naprosto ništa nije ukazivalo na takav sled događaja, pa
kreće da reminiscencira o njoj i da je traži. Godinu dana kasnije,
pomaka u potrazi nema, ali počinju da se dešavaju čudne stvari:
prvo ga napadne njen prijatelj s koledža, pa ga stare fotografije
dovedu do paravana za rusku mafiju i do neke opskurne vladine
agencije. Očito da Claire nije (bila) nimalo naivna, a David usput
postaje pravi detektiv-amater...
Priča
bi, da je bolje razrađena sa makar nekakvom pretpostavkom kolorita i
odstupanja od šprance, imala smisla. Ovako se ne uklapa, deluje
slučajno i nategnuto. To je jednim delom krivica glumaca koji nemaju
nikakvu zajedničku hemiju, što je opet rezultat njihovih razlika u
klasi i pristupu. Dok versatilni Aaron Paul uglavnom coolira kao
ljubavnik i ima nekakav “grip” kao detektiv, Annabelle Wallis,
televizijska i B-filmska glumica, pokušava da se digne na njegov
nivo, ali je kao ljubavnica isfolirana, a kao nekakva Nikita potpuno
neuverljiva.
Drugi
deo krivice snosi Whedon koji ne zna da razvije i isprati ideje.
Autori-debitanti su uvek rizični, a oni sa zvučnim prezimenima
posebno. Zach je Jossov (Avengers) brat, karijeru je započeo
kao asistent produkcije na TV seriji Deadwood, da bi na nekim
drugim serijama pisao scenarije i čak uređivao iste, pa je rešio
da se oproba kao filmski stvaralac. Istina, ume on da napiše dijalog
ili da odrežira scenu, ali nema ni pregled, ni znanje, a ni
disciplinu da bi bio autor.
No comments:
Post a Comment