2015.
režija:
Antoine Bardou-Jacquet
scenario:
Dean Craig
uloge:
Rupert Grint, Ron Perlman, Robert Sheehan, Stephen Campbell Moore,
Eric Lampaert, Tom Audenaert, Erica Sainte, Jay Benedict
Chemtrails,
HAARP, otrovna i adiktivna GMO hrana, otrovi u vakcinama i ostale
gluposti u koje prost svet veruje su ipak mala beba za majku svih
nedotupavnosti: lažiranje sletanja na Mesec. Priča je stara preko
35 godina, zvučala je neverovatno, ali teorijama zavere sklonom umu
primamljivo još i tada, i nekako još nije izašla iz mode. Znate,
uostalom, kako to ide: američki svemirski program je zakurac, NASA
je bunar bez dna u kojem nestaju dolari, a glupi Amerikanci suočeni
sa porazom od Rusa su se setili da unajme renomiranog reditelja da
lažira snimak spuštanja rakete na Mesec i astronauta koji po toj
površini hodaju. Reditelj je, naravno, Stanley Kubrick. Jer kako
možemo zaboraviti Odiseju...
Moonwalkers
je film koji toj priči prilazi sa komične strane. Mesto radnje je
London, godina je 1969. i agent CIA-e sa PTSP-om od Vijetnama je
poslat od strane svojih nadređenih da pronađe Kubricka i zaspe ga
lovom kako bi ovaj lažirao snimak kao plan B u slučaju da pravo
sletanje ne uspe. Agent se zove Kidman, što je još jedna u nizu
očitih asocijacija na Kubricka i njegove filmove, a igra ga Ron
Perlman, jak kao stena, ali barem 20 godina prestar za ulogu. Na tom
mestu počinje potreba za susprezanjem neverice, ali to od komedija
ovakvog tipa i očekujemo. Mislim, da li bi ozbiljna firma poput
CIA-e na takvu misiju umesto pregovarača (ili još bolje svog čoveka
ubačenog u filmsku industriju sa dobrim vezama) poslala “pregorelog”
terenskog operativca? No nebitno...
Anyhow,
Kidman dolazi u London na sastanak sa Kubrickovim agentom (Campbell
Moore), ali u njegovoj kancelariji slučajno zatiče njegovog
rođaka-gubitnika Johnnyja (Grint), te mu nudi brdo para da Kubrick
snimi film. Johnny, neuspešni menadžer jadnog hippie sastava, je,
naravno, u dugovima do guše, jure ga gangsteri i lova mu je preko
potrebna, pa ubeđuje svog drogiranog cimera Leona (Sheehan) da
pozira kao Kubrick kako bi njih dvojica glupom Amerikancu maznula
lovu i sakrila se u gradu.
Naravno,
u roku od ništa, njima lovu maznu gangsteri, a Amerikanac, ne tako
glup, otkrije da Kubrick uopšte nije u Londonu, nego drži
predavanja u Parizu, pa se naša dvojica budalaša nađu u
problemu.Treba se sukobiti sa gangsterima i povratiti lovu, a treba i
snimiti film. Za prvo će poslužiti Kidman i faktor iznenađenja, a
za drugo spas se nameće u vidu reditelja avangardnih filmova
Renatusa (Audenaert) koji drži ekscentričnu hippie komunu...
Ono
što sledi je kombinacija ritchiejevske nasilne i brze
krimi-komedije, obaveznih stoner momenata, humora zasnovanog na
američkim stereotipima o Britancima i obrnuto, te okruženja 60-ih
kako smo ga zamišljali 90-ih. To je sve relativno zabavno, premda
predvidljivo, klišeizirano i poznato i Ritchiejevih filmova i svih
kopija koje su usledile. Naravno, prema kraju film opada u tempu,
neke od predugih scena se vuku u nedogled (poput onih sa obaveznim
drogiranjem i drogiranim kreveljenjem) i nasilni rasplet na kraju je
savršeno očekivan, te stoga konačna “naplata” nije ništa
naročito, ali je svejedno gledljiv.
Iako
je francuski reditelj Antoine Bardou-Jacquet neiskusan sa filmom
generalno (ovo mu je dugometražni prvenac) i karijeru je gradio na
TV reklamama (što se i oseća, što je kraća scena, to je bolja, ma
kako prodavao bajat vic), a scenario je sastavljen iz recikliranih
delova boljih i smešnijih filmova, film vade glumci i njihova
zajednička hemija. Istini za volju, ponegde je vidljivo da su se
bolji zabavljali snimajući nego što ćemo mi gledajući, ali nešto
od te njihove dobre energije povremeno prelazi i na ceo film. Perlman
i Ginty svakako nisu prve asocijacije za “buddy” par, ali su se u
svojim suprotnostima pokazali kao vrlo efikasni i komični.
Nemojte,
međutim, očekivati čuda. Moonwalkers je gledljiv i često
zabavan, ali na momente neujednačen film skromnih dometa. Ako vam je
do lagane zabave, samo napred, ali nemojte očekivati više od toga,
a najmanje originalnost.
No comments:
Post a Comment