2015.
scenario
i režija: Pamela Romanowsky (prema istoimenoj memoarskoj knjizi
Stephena Elliotta)
uloge:
James Franco, Amber Heard, Ed Harris, Cynthia Nixon, Jim Parrack,
Christian Slater, Wilmer Valderrama
The
Adderall Diaries izgleda kao nešto čega bi se James Franco
uhvatio onako oberučke, pa napravio adaptaciju, sam režirao i
odigrao glavnu ulogu, sve lošije jedno od drugog. Srećom pa je ovde
samo producent i glavni glumac, i to u jednoj od svojih boljih uloga
u poslednje vreme, a scenario i režiju je prepustio nekom drugom.
Ime Pamela Romanowsky možda ne znači ništa, u pitanju je
debitantkinja, ali makar nije siguran znak za izbegavanje. Opet,
pošteno bi bilo reći da je The Adderall Diaries sve samo ne
savršen film.
U
pitanju je ekranizacija distorzirane memoarske proze koja se, između
ostalog, bavi i odstupanjem sećanja od stvarnosti, podsvesnim i
svesnim manipulacijama, pisanjem kao umetnošću pričanja priče,
odnosom oca i sina usled nesporazuma i obavezujućeg igranja uloga
žrtve i zlikovca, drogom, seksom i stvaralačkom krizom. Adaptacija
dosta odstupa od originala i skreće u pravcu hollywoodskog klišea
mučenog pisca u blokadi, uglavnom na štetu filma. Makar je sam
Elliott bio pošten pa rekao da je tako nešto i očekivao, ali da mu
je svejedno drago da je prodajom prava na adaptaciju nešto zaradio.
Ono
što The Adderall Diaries čini nedovoljno dobrim, iako ne
sasvim lošim i promašenim, filmom je, uz obilje klišea kako u
slučaju glavnog, tako i u slučaju sporednih likova – pre svega
njegove slučajne devojke (Heard), su i kapilari u koje skreće
priča. Znamo kako se ovakvi filmovi o piscima u problemima
završavaju: on nakon peripetija i nekakve spoznaje predaje delo koje
nosi baš taj naslov, ali dotle predstoji put. Ne čak ni naročito
dug, koliko konfuzan i proizvoljan, a film bi profitirao od nekoliko
dodatnih minuta. Naravno, i to ima svoje zašto: tako najbolje
osećamo atmosferu izgubljenosti i tapkanja u mraku, ali čini se da
Pamela Romanowsky sa tim preteruje, iako je film makar vizuelno
efektan.
Elem,
naš Stephen (Franco) je pisac sa uspešnom prvom knjigom i
karijernim opcijama: poslom profesora i pozamašnim avansom za drugu
koji mu je izborila agentica (Nixon). Frka je u tome što je on pisac
od jedne teme i opsesije, radi se o odnosu sa ocem (Harris) za kojeg
tvrdi da je mrtav. Otac se, međutim, živ i osvetoljubiv pojavljuje
na jednom čitanju i to preti Stephenovoj karijeri na svim poljima.
Stephen pokušava da nađe spas u sudskom slučaju koji prati i za
koji smatra da će biti inspiracija za njegov In Cold Blood
što će njegovu karijeru okrenuti u pravcu Capoteove, a koji se tiče
softverskog tajkuna (Slater) koji je navodno ubio ženu. Ne treba
previše pogađati, ta dva oca se dovode u vezu u piščevoj glavi.
Na slučaju će Stephen upoznati i devojku – novinarku sa kojom će
se upustiti u uvrnutu seksualnu vezu zasnovanu na njihovoj
zajedničkoj sjebanosti. Zapravo, jedina osoba u filmu koja može
poslužiti kao glas razuma je Stephenov prijatelj (Parrack) sa kojim
se druži od detinjstva i koji je bio svedok i učesnik u većini
njegovih sranja.
Digresija:
Američki pisci imaju urođeni osećaj za rečenicu koja zvuči cool.
Prevodim po sećanju: “Bez roditeljskog nadzora, Roger i ja smo
postali stručnjaci za masturbaciju, jeftinu votku i loše odluke”.
Genijalno zvuči i dobro dođe u filmu.
Osim
nešto Elliottovih efektnih rečenica prenetih direktno sa papira i
generalno intrigantne teme za nekoga ko voli američku književnost,
The Adderall Diaries je generalno problematičan i sputan
film. Jedan od onih koji dobre glumce troši na nerazrađene likove.
Od toga pate i Amber Heard i Cynthia Nixon i Christian Slater koga u
poslednje vreme retko i viđamo u smislenim filmovima. Izuzetak je,
naravno, James Franco u ulozi koja mu prirodno leži i koju je kao
producent sam sebi namenio i Ed Harris sa kojim ima puno hemije u
zajedničkim scenama. Na tih par mesta, The Adderall Diaries
se diže glede ozbiljnosti i dinamike i da se naslutiti da se tu
skrivao jedan bolji, strastveniji i koherentniji film. Ne da je ovako
striktno loš, ali je svakako mogao i morao biti bolji.
No comments:
Post a Comment