2015.
scenario
i režija: Osgood Perkins
uloge:
Kiernan Shipka, Emma Roberts, Lucy Boynton, James Remar, Lauren Holly
Pametovati
ne znači biti pametan. Stvar je elegancije i na vreme uloženog
truda. Treba se potruditi i postati pametan, a posle toga bez muke
ostati pametan u različitm situacijama. Pametovanje je obrnut
proces: ne trudiš se da napraviš i nadgrađuješ bazu, a uporno se
trudiš u različitm situacijama i to uglavnom bez (dugoročnog)
efekta. Poziraš tako kao da si najpametniji u prostoriji, a zapravo
te čitaju kao otvorenu knjigu. Prazninu je nemoguće sakriti.
Kako
to pametovanje izgleda na filmu, pa još u horor-varijanti, na svom
primeru pokazuje Osgood Perkins, sin čuvenog glumca Anthonija, u
svom filmskom prvencu. Čovek je pokupio šablone i “fraze”
(poteze) koje zvuče pametno, razbacao ih bez razumevanja, mentalnog
napora ili makar glumačkog talenta da nas ubedi da zna šta čini.
Blefirao je, pa ako prođe – prođe. Nije prošlo. Da ga jebeš,
praznina odzvanja...
Okruženje
internata za devojke ima potencijala. Internati su sami po sebi
sablasna mesta koja dosta govore o patološkim odnosima u familijama.
Od toga bi se složio dobar psihološki horor kada bi autor znao šta
hoće.
I
izlomljena struktura sa različitm tačkama gledišta na iste ili
slične događaje je takođe vrlo efektna stvar ako je primenjena
kako treba. Ali Perkins junior nije Lynch.
Drone
kao muzička podloga je dušu dao za horor, posebno onaj sa
umetničkim ambicijama, ali čuti isti “loop” po deseti put
takođe nije vrhunski zanimljivo.
Zavijeni
i višesmisleni dijalozi su uvek blizu da mi upale alarm za
proseravanje, ali dosta često su osnovno sredstvo za uspostavljanje
misterije.
Ispranost
boje je legitiman umetnički potez i čini čuda za atmosferu, ali ne
kada se s tim preteruje i kada je samo sebi svrha.
I
konačno, spori tempo u hororu nije smrtni greh, naprotiv. Ali tu
hipnotičku sporost i izradu atmosfere treba znati naplatiti. Snažnim
krajem ili tempiranim obratom. Što da ne, odgovarajućim žanrovskim
skretanjem. Videti pod The Invitation. Ne sa ponovljenim “jump
scare” momentima koji prolaze samo prvi put, i to možda, i ne sa
objašnjenjem u obliku najstarijeg trika ikada. Ne pacerski,
dunsterski, bleferski.
Priča
je toliko tanka i glupa da mi se ne da trošiti tekst na nju. Zapravo
čini se da vrli autor njome samo kupuje vreme fingirajući da nam
sprema nešto veliko i bitno. Džaba dobrih glumaca i naročito
glumica koje čak uspevaju da svoje utvaraste likove učine makar na
trenutak ljudskima kada nema ni najosnovnije poente.
Čak
su i naslovi glupi. Februar je mesec u kome se sve to događa. Nije
čak ni glupo ime za neki lik. So fuckin' what, zima i sneg, neka
izolacija, strašno strašno. I zašto je boja očevog kaputa toliko
bitna kada se otac i njegov kaput pojavljuju u jednoj jedinoj sceni
koja je možda samo trip? Prosto da čovek poželi generički naslov.
Ne,
tu ništa ne valja. U svom dunsteraju Perkins nije čak niti
minimalno simpatičan upravo zbog te poze mudraca, zbog toga što
misli da je mnogo pametan i umetničari da ga niko ne razume. Kako
mali Đokica vidi art-film.
Što
me podseti na osećaj posle gledanja Firecrackera koji je
makar ponosno nosio sav taj trash i makar postigao to da njegovu
bazičnu poentu uvidim, a epske promašaje i nenamerna iskliznuća
zapamtim. The Blackcoat's Daughter nije čak ni to. U pitanju
je jedan beznadežno dosadan, nepamtljivo usran film koji vetri iz
glave odmah nakon pitanja “šta mi je sve ovo trebalo”.
No comments:
Post a Comment