2014.
autori:
James Hall, Edward Lovelace
Edwyn
Collins je najpoznatiji kao autor i izvođač hita iz '90-ih A
Girl Like You. Neki će reći “one hit wonder” i neće baš
potpuno biti u pravu. Collinsovo prisustvo na muzičkoj sceni nije ni
u tom trenutku bilo kratkotrajno, bio je deo britanske new wave scene
kasnih 70-ih i 80-ih sa sastavom Orange Juice i nakon toga solo
karijeru, ali hit tog kalibra više nije imao. Nakon jednog intervjua
2005. godine u kojem je izjavio da se ne oseća dobro i da se
verovatno otrovao hranom, Collins je primljen u bolnicu gde je
konstatovan moždani udar. Dve godine kasnije, izdao je album Home
Again.
“The
possibilities are endless” je jedna od sintagmi koju je Collins
uspeo da izgovori odmah nakon moždanog udara, zajedno sa “da”,
“ne” i “Grace Maxwell”, imenom svoje supruge. Film The
Possibilities Are Endless Jamesa Halla i Edwarda Lovelacea
(Warewolves Across America) dokumentira Collinsov put
oporavka, od fragmentiranog, nepovezanog uma i fizičke nesposobnosti
za bilo šta do povratka muzici i novog albuma. Ali to ni u kom
slučaju nije normalan dokumentarac.
Prvo,
zaboravite na “talking heads”, kolege i prijatelje koji će reći
poneku lepu i prigodnu reč. Collinsov put je sa njim prošla samo
Grace i njih dvoje će jedini i isključivo iz off-a pričati ovu
priču. Collins u svom tempu, svojom dikcijom, fragmentirano i sa
osetnim posledicama udara, više slažući nekakvu sliku. Grace će
tu biti trezveniji, pribraniji deo, ona vodi brigu i vodi računa.
Moždani udar je zajebana stvar i za “beskonačne mogućnosti” je
često potrebna beskonačna žrtva onog ko se brine i beskonačna
volja onog koji je pogođen.
Film
je, pametno i pravilno, podeljen na dve polovine. Prva se slobodno
može nazvati redefinicijom dokumentarca, uz svega jedan dokumentarni
snimak i to na samom početku, gde Collins na vrhuncu slave gostuje u
televizijskoj emisiji. Nakon toga, prilično naglo, imamo zatamnjenje
i slobodno asocirane slike kao ilustraciju za reči koje čujemo.
Izgovara ih sam Collins, polako, polu-razgovetno, nestrukturirano.
Slike i njegova naracija poprimaju izglede lynchovskih i malickovskih
surealnih filmskih eksperimenata.
Iako
je sa svojim strukturiranijim i uređenijim opažanjima Grace
prisutna kao “glas razuma” i u prvom delu, ona će preuzeti film
u drugom. The Possibilities Are Endless nakon surealnih slika
postaje klasičniji, normalniji film o oporavku, a čak i vidimo
dvoje naših protagonista na tom putu oporavka u njihovom domu u
Škotskoj za koji je Collins jako vezan, ali i onda ostaje potentan,
visceralan, vizuelno dorađen i emocionalno efektan.
Zapravo,
možda ga je najbolje doživeti kao ljubavnu priču. Bezgranična
ljubav dvoje ljudi. Ljubav prema muzici. Ljubav prema životu. I kao
takav zaslužuje preporuku.
No comments:
Post a Comment