2015.
režija:
Radio Silence, Roxanne Benjamin, David Bruckner, Patrick Horvath
scenario:
Roxanne Benjamin, David Bruckner, Patrick Horvath, Susan Burke, Matt
Bettinelli-Olpin, Dallas Richard Hallam
uloge:
Matt Bettinelli-Olpin, Chad Villella, Larry Fessenden, Hannah Marks,
Nathalie Love, Fabianne Therese, Mather Zickel, David Yow, Tipper
Newton, Susan Burke
Standardni
problem sa horor-kompilacijama je to što su kompilacije: njihovi
segmenti su nužno nejednakog kvaliteta i pritom su često spojeni na
silu, sa malo ili nimalo logike. Međutim, u tome su često brutalno
iskrene: par kratkih filmova po “jedva smo se okupili” principu i
to nam je što nam je, pa ko voli... Dodatni problem može nastati iz
ambicije da se te priče nekako spoje i uokvire kakvim-takvim
konceptom, što je, recimo, potpilo The ABC's of Death
nastavke (uz sam broj kratkih filmova i vremensko ograničenje koje
se iz koncepta nameće).
Southbound
je od te ambicioznije i konceptualnije vrste kompilacija, gde su
makar postavljenje granice “sveta” - pustinjska nedođija na
jugozapadu Amerike sa prašnjavim putevima, opustelim gradićima i
vrlo koloritnim stanovništvom, i makar postoji leitmotiv koji se
provlači kroz svih pet priča – prošlost, njeno ispravljanje,
suočavanje s njom ili bežanje. Priče, međutim, nisu organski
spojene jedna sa drugom, prva i poslednja daju nekakav okvir, neke su
samo nalepljene, a neke čak i pomalo vise. Ono što ih vadi je
činjenica da nijedna od njih zapravo nije loša sama za sebe, pa ni
kratki filmovi u konačnici nisu loši, što Southbound čini
pristojnim, iako ne impozantnim komadom filmske zabave.
Prva
priča koju je, kao i poslednju, režirao kolektiv Radio Silence,
služi manje-više da nas upozna sa svetom i temom. Ove dve priče su
među slabijima, ali za to nije teško naći valjan razlog: poslednja
je zbog konstrukcije “spoilana” prvom, a prva je zapravo klasičan
intro i ujedno posveta seriji Twilight Zone. Prva priča
govori o dvojici okrvavljenih tipova koji pokušavaju da pobegnu od
utvara koje ih proganjaju da bi se samo vrteli u krugovima po putu.
Druga
priča prati žensku tročlanu rock skupinu (koja je, otkrivamo, do
nedavno bila četvoročlana) i njihovu nevolju sa puknutom gumom na
kombiju. Zaustavlja se sablasno pristojni stariji bračni par i nudi
pomoć. Devojke se nećkaju, ali prihvataju, da bi kasnije na večeri
sa još takvih sablasno pristojnih ljudi shvatile da oni nisu ono za
šta se izdaju...
Treća
i najbolja priča ima samo jednu manu: suviše je dobra da bi se
našla na nekakvoj kompilaciji, posebno tako zgodno i prigodno
povezana sa prethodnom. U pitanju je isto relativni standard što se
tiče žanra, priča o običnom čoveku koji zgazi ženu na putu i
traži pomoć. Zlikovac bi otišao, ali naš čovek nije takav. On će
pozvati policiju i pokušati da svojoj žrtvi pruži pomoć čak i
kad se to čini nemogućim. Imajući na vezi samo jednu sestru iz
hitne pomoći i jednog lekara, on će u ekstremno sablasnoj i jezivoj
napuštenoj bolnici pokušati da obavi kompleksnu operaciju za šta
nije osposobljen, ali će se i suočiti sa moralnim posledicama svog
čina.
Četvrta
priča bi imala smisla u nekom “backwoods” trileru. Ona prati
brata koji je godinama opsesivno tragao za svojom nestalom / otetom
sestrom. Sada kada ju je našao, ona baš i nije sigurna da li bi se
vratila...
Konačno,
poslednja priča je svojevrstan “prequel” za prvu i u njoj vidimo
naše okrvavljene tipove dok još nisu bili okrvavljeni u “home
invasion” akciji u kojoj su oni banditi koji maltretiraju jednu
porodicu. Krug se na taj način zatvara.
U
suštini, Southbound nije film koji će vas raspametiti, ali
ako želite da pogledate seriju kratkih filmova koji su bolje ili
lošije zaokruženi i spojeni u jednu celinu, to je film za vas.
Jedan od tih kratkih je zaista impozantan, pažljivo osmišljen,
dorađen i atmosferičan do maksimuma, pa ima i neku dubinu, a ostali
su sasvim pristojni, što je iznad proseka za današnji horor.
No comments:
Post a Comment