2015.
režija:
Lawrence Roeck
scenario:
Carlos de los Rios, Lawrence Roeck
uloge:
Scott Eastwood, Walton Goggins, Danny Glover, Camilla Belle
Solidna
vest za ljubitelje žanra je da se western vraća, polako, ali
primetno. Ne tako dobra vest bi bila to kako se i u kojim formama
vraća: često kao “vanity project” starih kenjaca koji pokazuju
balavurdiji da oni ipak znaju da jašu, ponekad samo kao vizuelna
kulisa i mitološki “setting” za neke druge priče, a tek retko
na način da starom žanru i filmu generalno doprinosi na neki
smislen način. A onda imamo i Diablo koji je u svom besmislu
i praznini poprilično neopisiv...
Jer
Diablo može biti sve, a zapravo nije ništa. Ima konja, kauboja i
Indijanaca, što ga čini westernom makar na pojavnom obliku.
Linearan je kao avantura, ali mu za taj status fali napetosti. Loše
je napisan, pa nismo sigurni je li u pitanju parodija (na čemu je
Carlos de los Rios inače gradio scenarističku karijeru) ili je film
zamišljen ozbiljno. U svakom slučaju, film sve karte baca na jedan
jedini obrat, šlampavo izveden i telefoniran već na samom početku.
Film
počinje citatom Marka Twaina u kojem se pisac pita ko se moli za
Satanu. Verovatno niko, pošto se njemu mole, kažem ja. Twainova
poenta je na jednom nivou validna, ali Diablo, prevod Satane,
nije dovoljno dubok film da bi se toga dotakao. A ta kartica nam
predstavlja većinu uvoda, uz podatak da se radnja odvija nekoliko
godina iza Građanskog rata. Radnja počinje sa meksičkim banditima
koji spaljuju kuću ratnog veterana Jacksona (Eastwood) i otimaju mu
ženu (Belle). On kreće u poteru za njima, a usput naleće na
Indijance, drumske razbojnike, nekadašnjeg ratnog druga (Glover) i
misterioznog stranca u gradskoj odeći (Goggins) koji ubija ljude i
naplaćuje “reket”, a kojeg nikako ne može da se reši.
Mogao
bih do sutra o tome kako Scott Eastwood nije ni do kolena svom ocu
Clintu na kojeg možda ponekad fizički zaliči iz nekog ugla. Kao
glumac je drven. Ne, to nije kaubojski stoicizam, tu nema ni humora
ni autoironije na koju se vadio stari, dobri Clint. Sin Scott osim
zvučnog prezimena ima malo šta da ponudi. Waltona Gogginsa (The
Hateful Eight) i legendarnog Dannyja Glovera ima toliko sramno
malo, u svega par scena, da bi mogli uticati na film, iako njihove
izvedbe udišu život kartonskim likovima.
Jedina
potpuno svetla tačka je fotografija Deana Cudneya koji je video i
boljih dana u karijeri, recimo kada je snimao za Spielberga i
Zemeckisa. On još uvek zna zanat, ali slaba je to uteha kada je
sveden na ovakve projekte iz kojih će se teško izvući. Osim slike
i lokacija, malo šta u Diablu valja. Verovatno mi je po prvi
put žao da ovo nije ekranizacija kompjuterske igrice.
No comments:
Post a Comment