2015.
režija:
Corin Hardy
scenario:
Corin Hardy, Felipe Marino, Tom de Ville
uloge:
Joseph Mawle, Bojana Novaković, Michael McElhatton, Michael Smiley
Corin
Hardy je svakako autor pred kojim je budućnost kada je u pitanju
horor i uopšte mračnjaštvo. Kao autor kratkih filmova i
video-spotova osvojio je brojne nagrade, a njegov dugometražni
prvenac The Hallow svakako je zanimljiv i žanrovski pismen
uradak. Pred Hardyjem je nov angažman, remake kultnog filma The
Crow i čini se da producenti imaju pravog čoveka za posao,
nekoga sa osećajem za vizuelno, za cool i za gothic.
To
se donekle potvrđuje i u The Hallow, čak uz sva ograničenja
debija i prelaza s jednog formata na drugi. Problem je možda
preterana ambicioznost ili fingiranje iste: Corin Hardy je film
“prodavao” kao mešavinu Peckinpahovih Straw Dogs i Del
Torrovog Pan’s Labyrinth, a da ni sa jednim ni sa drugim
filmom nema previše veze, osim onih najpovršnijih identifikacija.
Ipak, filmski DNK The Hallow uopšte nije slab: mogu se tu iščitati
uticaji Carpentera i Cravena, Shyamalana i Lucia Fulcia, dok je
glavna asocijacija Sam Raimi i njegov Evil Dead sa kojim deli
“cabin-in-the-woods” okruženje. Hardy nam je taj koncept začinio
sa lokalnim šmekom Irske, njenim vlažnim šumama, oronulim starim
kućama i unikatnim folklorom.
Adam
(Mawle) je inženjer šumarstva koji sa ženom Claire (Novaković) i
bebom dolazi u duboku Irsku provinciju kako bi obeležio stabla za
seču. Njegov dolazak nije koincidentalan i poklapa se sa
privatizacijom državnih šuma usled krize, pa je otpor lokalnog
stanovništva razumljiv. Jasno, dođoš nije popularan, svetonazorske
razlike su ogromne, ali usred svega toga, kako objašnjava lokalni
policajac (Michael Smiley u divnoj minijaturi), stoji nesporazum:
lokalci veruju kako šuma pripada naslovnim mitskim bićima i kako ih
ne treba uznemiravati.
Hardy
nas u prvom činu drži u neizvesnosti ima li njegov horor socijalni
i psihološki kontekst. Prvo pokušava da isprofilira Adama i njegov
odnos sa lokalcima među kojima je najglasniji sused Colm Donnelly
(McElhatton), a kasnije i sa Claire. Jednom kada radanja krene svojim
tokom, kursom pravog, nepatvorenog horora bez aluzija na nešto
drugo, upravo će taj odnos biti od izuzetnog značaja kao jedini
preostali kontekst. Joseph Mawle i Bojana Novaković uspevaju da
fiksiraju našu pažnju i iznesu film, iako je njegov lik možda čak
i previše napisan, a njen svakako premalo.
Glavna
stvar u filmu su akcione scene u kojima se naši junaci susreću sa
monstrumima, odnosno šumskim demonima. One su impresivno agilne,
napete i pratljive. Ima tu i “jump scare” momenata koji su
efektni jer se s njima ne preteruje, ima i dovoljno jeze i groze,
prljavštine i krvi. Međutim, posebna poslastica ovog filma su
monstrumi i njihov tretman: iako su u principu tipski, bez prošlosti
i uzroka, Hardy ih polako i postepeno uvodi i maksimizira njihov
efekat, a sami monstrumi su odličan primer digitalne i modelarske
animacije.
Iako
je daleko od bilo čega revolucionarnog, The Hallow je
žanrovski čist i sasvim solidan film koji svaki ljubitelj horora
treba pogledati.
No comments:
Post a Comment