2016.
režija:
Jim Hosking
scenario:
Toby Harvard, Jim Hosking
uloge:
Michael St. Michaels, Sky Elobar, Elizabeth De Razzo, Gil Gex, Joe
David Walters
Kako
uopšte opisati nešto toliko uvrnuto i iščašeno kao što je to
The Greasy Strangler? U pitanju je debitantsko ostvarenje
autora nekoliko zapaženih kratkih filmova Jima Hoskinga, ali taj
podatak će malo kome nešto značiti. Žanrovska odrednica
horor-komedija takođe navodi na krivi trag, jer film nije ni u
natruhama strašan, niti smešan, pre bi se reklo da je gadan i
zbunjujući, sa tek laganim daškom parodije.
U
svakom slučaju, nakon premijere na Sundance festivalu, The Greasy
Strangler je podigao prilično prašine i pošteno zgranuo
publiku i kritiku. Pomislite na kralja trasha Johna Watersa sa
dodatkom najnihilističnijeg Harmony Korinea (Trash Humpers) i
nepatvorenog besmisla Jareda Hessa (Napoleon Dynamite). Zvuči
obećavajuće? Pa, kako se uzme.
U
pitanju je jedan od onih namerno ružnih i namerno glupih filmova sa
namerno odvratnim likovima i njihovim postupcima i sa pričom koja
služi kao nekakva kičma na koju se kače gadosti i gluposti koje su
same sebi cilj. Otac Big Ronnie (St. Michaels) i sin mu Brayden
(Elobar) žive zajedno i izdržavaju se lopovskim pešačkim turama u
kojima vode naivce po slučajno izabranim objektima i pričaju im
očito lažne legende iz disko ere. Otac je dominantniji i
probitačniji, više ludak, sin je kompletni gubitnik sa proređenom
kosom i bapskim cvikerima. Njihov dogovor je da sin kod oca živi
besplatno dokle god mu sprema masnu hranu. Njihov odnos će doći u
iskušenje kada se između njih pojavi žena, Janet (De Razzo),
dovoljno glupa ili nehajna da bi pala na obojicu i do kraja filma se
dvoumila. Plus, kod sina polako sazreva ideja da bi otac mogao biti
naslovni Masni Davitelj, serijski ubica koji hara okolinom i za sobom
ostavlja prljave tragove.
Golotinja
bez razloga. Veliki, obešeni penis. Mali penis. Vagina zarasla u
šumu od dlaka. Prdenje. Masna hrana. Ljudi uvaljani u mast. Disko
muzika i jeftina elektronika. Oči koje ispadaju. Dijalozi koji se
svode na prepucavanje “bullshit artist” - “bullshit artist”.
Lagana sprdnja sa hendikepom. Čovek sa prasećim nosom. “Hootie
Tootie Disco Cutie”. Čisto da znate s čim imate posla.
Sad,
sve što vidimo je nadrealno, začudno i povremeno smešno. Oni koji
vole taj tip humora će uživati. Ostali, tu i tamo. Ima tu suviše
ponavljanja i variranja jednih te istih štoseva, poput bizarne
odeće, uvek istih prepirki itd. U svakom slučaju, film nije lako
odgledati u komadu, a možda bi bio probavljiviji kao serija skečeva
i internih štoseva.
Ponavljanja
su prisutna i u čisto rediteljskim odlukama poput kadriranja.
Ponavljaju se plan-kontraplan srednje krupni kadrovi naglašene
ružnoće, jedni te isti statični polu-totali i totali koji izgube
na šarmu jednom kad shvatimo čemu služe i spori zoomovi koji
kontrastiraju trashu kao dominantnoj estetici i služe kao
polu-ironična ograda od izgleda koji Hosking inače fura.
Pitanje
svih pitanja, barem meni, je: čemu sve to? Waters je radio slične i
čudnije stvari mnogo ranije, pa je i efekat bio snažniji, a kada je
bizarluk iz njegovih filmova ispuzao na površinu i u stvarnom svetu,
Waters se okrenuo parodiji i auto-parodiji. Sumnjam da je to Hoskingu
bila namera, ili moj smrtni intelekt ne može ukačiti šta on to
tačno parodira. Sa druge strane, teško da je u pitanju nekakvo
iživljavanje ili šok radi šoka, nagledali smo se šokantnijih i
gadnijih prizora i Hosking to sigurno zna.
A
možda je samo lupetao ono što mu je prvo padalo na pamet? Opet,
čemu sve to?
No comments:
Post a Comment