2015.
scenario
i režija: Eva Husson
uloge:
Daisy Broom, Marilyn Lima, Finnegan Oldfield, Fred Hotier, Lorenzo
Lefebvre
Kad
nemaju šta pametnije da rade, tinejdžeri se odaju porocima,
lakomislenom ponašanju, “casual” nasilju ili seksu. Kids.
Doom Generation. Klip. Milion drugih naslova. Može se
tu iščitati ili učitati neka socijalna komponenta ili sve svesti
na poslovično dekadentna moderna vremena, jer su stara vremena uvek
bila bolja, poštenija i moralnija. Ali ostaje fakat da mularija radi
takve stvari nevezano za vreme, društvenu klimu ili materijalno
stanje.
Recimo,
likovi dugometražnog prvenca Eve Husson su regularni omladinci iz
Biaritza, svetski poznate šminkersko-snobovske destinacije.
Besperspektivni su koliko i svi njihovi vršnjaci, ne znaju gde im je
dupe, a gde glava. George (Lima) je školska droljasta lepotica.
Laetitia (Broom) je njena naizgled stidljiva najbolja drugarica. Alex
(Oldfield) je infantilni sportista i serijski zavodnik sa praznom
kućom. Nikita (Hotier) je njegov buđavi ortak sa kojim stalno visi.
Njih četvoro će sa ostatkom “NPC-jeva” iz škole započeti
seanse sa cuganjem, drogiranjem, karanjem i snimanjem.
U
njima ne učestvuje jedino Laetitijin povučeni sused Gabriel
(Lefebvre), a ona i George žele da ga po svaku cenu uključe.
Međutim, ma kako u teoriji sve bila zabava bez obaveza, emocije se
pojavljuju automatski. Prijateljstva će se raspadati, sujete će
biti povređene, a klinci će iz toga izlaziti povređeni na više od
jednog načina.
Koliko
sve to ima smisla 50 godina nakon seksualne revolucije koja je ipak
rušila neke ukorenjene autoritete i 20 godina posle Kids,
filma koji je briljantno demonstrirao ispraznost takvog modela
ponašanja kada iza njega ne stoji nekakva poruka? Eva Husson nije ni
sama sigurna. Sa jedne strane, čini se da ona priča nekakvu veliku
priču i pokušava da istera na površinu velike istine o besciljnim
tinejdžerima. Sa druge, kao da je svesna koliko je sve to prolazno,
besmisleno i “casual”, pa se tako i sama odnosi do njih. U
pozadini imamo početak leta, dokolicu, vesti o železničkim
nesrećama, njihove ne baš srećne, ali ne niti užasno nesrećne
familije, jednom rečju normalan život.
Koliko
se tematski oslanja na Larryja Clarka / Harmony Korinea i svoju snagu
šoka vuče odatle, toliko poetika deluje kao da je preuzeta od
Sofije Coppole. Nekoliko dugih vožnji kamerom po kući, vrlo
pažljivo postavljeni glavni i sporedni likovi, muzika u pratnji,
slika i prilika ispraznog hedonizma. U tom ključu je Bang Gang
(neinventivno nazvan prema igri koju njegovi protagonisti igraju)
sasvim pristojan, iako nerevolucionaran primer dramice o omladini,
možda nedovoljno razrađenog scenarija, ali režiran sa stilom i
fino odglumljen.
Problem
je, međutim, kraj koji umesto bilo kakvog šoka i uboda nudi ničim
izazvanu i opravdanu ljubavnu priču u klasičnom smislu. To deluje
kao kukavičluk i izbegavanje bilo kakve osude ili čak stava u bilo
kom smislu prema likovima. Drugi deo naslova možda dobija smisao
koji nije nužno ironičan, ali nisam siguran koliko je to dobro
rešenje. Konačni utisak je da Eva Husson možda zna nešto trikova
po pitanju režije u tehničkom smislu, ali bi morala poraditi na
razvoju i pričanju priče.
No comments:
Post a Comment