2016.
scenario
i režija: Steven Caple Jr.
uloge:
Jorge Lendeborg Jr, Moises Arias, Rafi Gavron, Ezri Walker, Machine
Gun Kelly, Ashleigh Morgan, Erykah Badu, Kim Coates, Linda Emond
The
Land nije film koji će vas osvojiti svojim originalnim i
neviđenim zapletom i idejama. Toga naprosto nema, u pitanju je
klasično festivalsko delce na temu teškog, sirotinjskog, drogom i
kriminalom prožetog života tinejdžera u getu. Po poetici mi je
nešto zamirisalo na Tribecu, ali ipak je u pitanju Sundance.
Uostalom, američki indie film postaje žanr za sebe i sve je više
dopuna Hollywooda u smislu žanrova koje pokriva, a sve manje neka
prava alternativa mainstreamu.
To
je jedan od onih filmova u kojima pratimo grupu delikvenata koji
“nisu toliko loši” jer imaju neku strast prema nečemu, ovde je
to skejt, i oko toga im se vrti život toliko da su batalili taj neki
svoj ŠUP, pa zarađuju tako što zaustavljaju i napadaju vozače i
otimaju im automobile. Međutim, kako to obično biva, jednom će
napasti pogrešan automobil, u njemu naći drogu koja pripada nekom
opasnom gangsteru (ovde maskiranom u hippie bakicu koja drži tezgu
na pijaci i koju maestralno igra Linda Emond) i pred dilemom su,
šatro. Naravno, zadržavaju drogu i prodaju je, misleći da je to
prečica, jedan od četvorice momaka se premišlja, jedan pada pod
uticaj moći (tripuje da je diler ili makar biznismen), a ostala
dvojica su jednostavno preglupi da shvate šta se dešava. A kako se
prečica do bogatstva ne isplati, nevolja će im ubrzo zakucati na
vrata...
Istini
za volju, ni socijalni pejzaž gubitnika, krimosa, samohranih majki,
trudnih tinejdžerki, alkosa, narkosa, kurvi i retkih poštenih,
radnih ljudi nije ništa novo za “ghetto dramu” kao takvu. Premda
je zanimljivo videti Erykah Badu kao glumicu u cameo-ulozi barem u
jednakoj meri kao i čuti je na soundtracku. Zanimljivo su
iskorištene i druge glumačke njuške koje odnekle poznajemo,
pomenuta Linda Emond, ali i Kim Coates u ulozi vlasnika prčvarnice.
Međutim,
moj problem sa takvim filmovima je što mi uverenja ne dozvoljavaju
da prihvatim siromaštvo kao opravdanje za kriminal. Autor i
producenti igraju na to da su nam četvorica izgubljenih momaka
simpatični ili da makar saosećamo sa njima. Da me ubijete, ne mogu,
odvratni su mi i u svojoj beskrupuloznosti i u svojoj
nepromišljenosti i u svojoj gluposti. Sami se igrali, sami se
preigrali, neka sami plate. Na stranu što mi je bakica koja prodaje
organsko povrće i ima kriminalnu imperiju i plaćenike iza sebe
potpuno simpatičan i intrigantan koncept.
The
Land, međutim, ima jednu komparativnu prednost: lokaciju. Naslov
je slang za Cleveland, nekada prosperitetni industrijski grad, dom
Rock ‘n’ Roll kuće slavnih, sada dom LeBrona Jamesa i propale
industrije. Takva mesta, “inner city” delove propalih gradova u
američkom Rust Beltu ne viđamo prečesto na filmovima i u njima
služe kao nekakav bau-bau. Steve Caple Jr. nije u tom tripu, on
mesto odlično poznaje i portretira ga sa toplinom, čak nostalgijom
i nalazi poeziju u grozoti. U tome mu dosta pomaže njegov stalni
direktor fotografije Steven Holleran sa kojim je sarađivao i na
kratkim filmovima. Ako uspemo da zaboravimo da gledamo u suštini
tipsku dramu iz urbanog sirotinjskog života, The Land postaje
predivno-strašni portret propalog grada i sjajan portfolio za svog
autora. Caple je autor raskošnog talenta koji će još malo
pričekati na pravu priliku.
No comments:
Post a Comment