2015.
režija: Robert Hall
scenario: Robert Hall, Aaron Drane
uloge: Robert Englund, Fiona Dourif, Felisha Terrell, Cleopatra
Coleman, Corey Taylor, Brandon Beemer, Bonnie Morgan, Kevin Gage,
Angelina Armani, Thomas Dekker
Čak i ako niste gledali istoimenu web-seriju, kao uostalom i
potpisnik ovih redova, što se filma Fear Clinic tiče, niste
ništa bitno propustili. Uvodna špica i monolog naratora,
protagoniste serije, doktora Andovera (Englund) pružiće vam
dovoljno informacija o “settingu”. Dobri doktor je, naime, otkrio
terapiju koja leči strah suočavanjem s njim preko halucinacija za
šta mu je potrebna specijalno dizajnirana komora i sablasno crni
reagens. Kao po običaju, neki ga smatraju šarlatanom, pokušavaju
da rasture njegovu teoriju, ali ona uglavnom radi i pacijenti se na
taj način oslobađaju strahova. Međutim, kako je ovo horor, nešto
će poći po zlu...
I to baš sa pacijentima koji su završili na klinici posle pucnjave
maskiranog napadača u zalogajnici koja je svakom od njih pokrenula
ili pojačala već postojeću fobiju. Čini se da je terapija u prvo
vreme delovala, ali su pacijenti krenuli da se vraćaju kada su
“flashback” momenti pojavili. Ne samo da je jedna od
pacijentkinja već nastradala (umrla od straha), već su i drugi na
ivici. Sara (Dourif) se patološki plaši mraka, Kylie (Armani)
odbija hranu, Megan (Coleman) utvara rane po telu, a Blake (Dekker)
je potpuno pretrnuo, nepokretan je i ne govori.
Mogu li se pacijenti i njihovi najbliži izboriti sa tim fobijama,
posebno zbog toga što je klinika izgubila dosta od ranijeg renomea i
što se doktor čini zbunjenim i indisponiranim. Možda je samo
problem u mašini sa kojom sablasni medicinski brat (Taylor) i još
sablasniji domar (Gage) petljaju. Hoće li pomoć predane i u ovom
slučaju najprisebnije Sare i sestre Osbourne (Terrell), i same
nekadašnje doktorove pacijentkinje, biti dovoljna ne samo da
prevladaju strahove već i da bazično prežive njihove reziduale i
nasilne povratke?
Za horor je potrebna mašta i suspenzija neverice, pre svega da bismo
prihvatili osnovni “setting” u kojem strah nije samo parališući
nego i smrtonosan, koji se ne leči postepenom terapijom i
razgovorom, nego sokoćalom i reagensom koji ima užasne nuspojave.
Nije to problem, a i Fear Clinic se predstavlja kao film koji
je iznad toga da samo izvodi “jump scare”, nego usput i pokušava
da ispriča nekakvu priču. Problem je što se priča raspada odmah
nakon uvoda i čini se da Hall nije baš znao šta želi i u kom
pravcu bi je odveo.
Možda je tu ključna razlika u formatima, a autor Robert Hall je,
iako je i pre serije radio celovečernje filmove, upravo sa serijom
znao šta želi reći na temu straha u vrlo kratkom formatu, dok se
sa celovečernjim filmom koji je jako želeo i za koji je skupljao
sredstva preko “crowdfunding” platformi tipa kickstarter, ipak
pogubio. Ne kažem, film ima svojih simpatičnih momenata, kao što
je pojavljivanje Coreya Taylora (ovog puta bez maske i robijaške
uniforme) i prateće muzike (Stone Sour, ne Slipknot,
ali svejedno dobro) u njegovoj prvoj pravoj filmskoj ulozi. I zapravo
jednom kad akcija počne, tamo negde pri kraju, prilično je napeta
ma koliko bila besmislena u suštini.
U principu, gluma je u redu i glumci su iskorišćeni intrigantno.
Lepo je videti Roberta Englunda, poznatu filmsku zlicu, među
najvećima od svih, jednog i jedinog Freddyja Krugera i kroz film se
pitati koliko je njegov lik kontra uobičajenog tipa. A Fiona Dourif
se, nakon Curse of Chucky, kandiduje za horor-glumicu starog
kova i solidnog raspona od “scream queen” do finalke.
Šteta je jedino Robert Hall zajedno sa ko-scenaristom Aaronom
Draneom nije malo bolje razradio koncept i od Fear Clinic
napravio bolji i koherentniji film. Osećaja za strah očito ima, ali
falilo je promišljanja i poliranja.
No comments:
Post a Comment