2015.
režija: Joseph Sims-Dennett
scenario: Joseph Sims-Dennett, Josh Zammit
uloge: Lindsay Farris, Stephanie King, Brendan Cowell (glas), Josh
Jarrat, Benedict Hardie, Tom O’Sullivan
Osnovna premisa: Čovek u problemima, zovimo ga Parker (Farris),
prihvata detektivsko-špijunski posao praćenja jedne žene, zovimo
je Tenneal (King) iz derutnog stana preko ulice. Šef ga zove
telefonom svakog dana u određeno vreme i obećava mu da će posao
trajati još samo koji dan. Međutim, ne samo da je Tenneal u
opasnosti od svog verenika (O’Sullivan), a naređenje je da se samo
posmatra, nego i Parker iz dana u dan, a naročito iz noći u noć
sve više tone u ludilo mozga. A i ne poludeo u takvoj raspaloj
zgradi i na takvom usranom poslu.
Razrada: “Busy”. Neverovatno “busy”. Na sve strane. Prepuna
detalja od kojih tek poneki znače nešto, a ostali su distrakcija.
Prepuna savršeno komponiranih crno-belih flashback kadrova koji su
možda metafore, a možda i nisu. Sa vrhunskom zvučnom shemom
ponekad na tragu Copplinog remek-dela Conversation. Sa brzim,
efektnim montažama i uznemirujućim efektima. Sa povraćanjem koje
je strašnije od naturalističkog. Sa detaljima iz Parkerovog
“backgrounda” koji nisu baš uvek značajni za posao i njegovu
konačnu sudbinu. Više u smeru budžetske ekonomike (koliko je god
moguće umetnosti, kopije Polanskog, Lyncha, Hitchcocka, Cronenberga
za stvarno sitne pare – 10.000 dolara prema internetskom pisanju),
nego u smeru bilo kakve ekonomike scenarija, razvoja likova i
eventualne naplate.
Observance, drugi film Josepha Sims-Dennetta, je oštro
podelio kritiku na izrazite pristalice i one koji mu nisu nikako
skloni. Logično. Jedne je moguće impresionirati “upeglanim”,
profesionalnim i doteranim izgledom za ništa para, trenucima čistog
šoka i zvučnom shemom. Drugi će malo zagrebati ispod površine i
videti da se tamo krije jedno veliko, masno ništa. Osim stilske
vežbe citiranja raznih autora i kompiliranja njihovih potpisnih
poteza. U takvoj zbrci i gunguli detalja i razuđenih događaja
visokog intenziteta gubi se ne samo bit priče, nego i svaki iskreni
interes za likove. Jednostavno boli nas dupe.
Nema veze što se Stephanie King trudi u nezahvalnoj ulozi (buduće)
žrtve o kojoj ne znamo ništa da nas senzibilizira ili što Lindsay
Farris vrlo solidno i gradirano igra anksiozu. Dok ne progovori, to
jest. Još jedan od bisera, ovog puta ničim izazvan, je to da glumci
kriju svoj australski akcenat i pokušavaju da zvuče generički
američki. To jednostavno ne ide, a i nije mi jasno čemu: ne postiže
se tako univerzalnost. Iako je to samo kap u moru, jedna očita
glupost između dosta skrivenih, ona je nekako paradigmatična za
Observance, film koji se najbolje može opisati frazom: “Šta
je pesnik hteo da kaže”. A nedostatak supstance se ne pokriva
nastudiranošću, upeglanošću i referencama.
No comments:
Post a Comment