2015
režija: Shawn Ewert
scenario: Shawn Ewert, Jeff Hamielec, Amanda Rebholz, Joshua Riggs,
Donna White
uloge: Avery Pfeifer, Troy Ford, Brittany Badali, Amanda Rebholz,
Cassandra Hierholzer, Henry Pao, Wesley Kimenyi, Marilyn Burns, Ed
Guinn
Sedmoro prijatelja u dva automobila idu na “road trip” kroz
ruralni Teksas sa ciljem opijanja i provoda. Dvojica od njih su gay
par (Pfeifer, Ford) i njihov motiv za izlet je lečenje depresije
usled toga što ih njihove familije ne prihvataju. Plavuša i punija
crnka (Badali, Rebholz) su možda “single” ženske, a možda
lezbejke i tu su uglavnom kao “tag along”. Odvratni debeljko
(Pao) je seksualno frustriran i preko mere dosadan, tako da to više
nije ni smešno, a kamo li simpatično. Gotičarka i crnac
(Hierholzer, Kimenyi) su još jedan par.
Kako to obično biva, oni su još olešeni od prethodne noći, a
vremenska prognoza najavljuje uragan, pa reše da odsednu makar
jednu noć u malom i od boga zaboravljenom gradu. Štos je u tome
da grad izgleda isto kao i svi okolo, ali njegovo stanovništvo
nisu samo obične konzervativne, religiozno-fanatične seljačine
koje za svaki kurac citiraju Bibliju i svaku psovku vide kao
bogohuljenje. Uz sve to, oni su još i kanibali (predvodi ih
propovednik neke pseudo-baptističke sekte), a upravo su u toku “dani
ljudetine”. Triput pogađajte ko je na meniju i šta će se dalje
događati.
Anonimus Shawn Ewert i njegova družina ko-scenarista i glumaca očito
vole klasične horore i to im se mora priznati. Zašto bi inače
skupili nekih 25.000 dolara i snimili film koji izgleda kao blender
nekoliko legendarnih naslova i funkcioniše jedino kao posveta upravo
njima. Pomislite na The Texas Chain Saw Massacre, 2.000
Maniacs, The Hills Have Eyes i upravo to ćete i dobiti,
začinjeno sa još jeftinijom amaterskom estetikom modernog “found
footage” filma. Srećom, nema te intervencije u narativu, film je
jednostavno tako amaterski ružno snimljen.
Prepoznatljivi su elementi zapleta: ruralno okruženje, verski
zanos, kanibali, ugrubo istaknute svetonazorske i klasne razlike.
Prepoznatljive su i pojedine scene i detalji iz starijih i boljih
naslova. Prepoznatljiva je i muzička pratnja, posebno na uvodnoj i
odjavnoj špici, gde čujemo obrade gospel standarda. Nešto
pametnija posveta su, međutim, dve cameo-uloge, Marilyn Burns i Eda
Guinna, “final girl” i njenog spasitelja iz originalnog The
Texas Chain Saw Massacre. Njihovo pojavljivanje u potpuno drugom
kontekstu deluje kao da je Ewert znao šta hoće.
Ostatak filma je čist amaterizam. To ne staje samo na glumi bez
imalo konzistentnosti i kontrole, kako od strane samih glumaca, tako
i reditelja, niti na jeftinim i prljavim efektima koji ne deluju čak
ni trash koliko slučajno. Nisam impresioniran ni “story-tellingom”,
Ewers zahvata preširoko, naročito kada su u pitanju lokalci. O
ideji da se uvodna priča prepliće sa glavnim tokom negde do
trećine filma, a da se protagonisti ne sretnu, ne treba ni trošiti
reči: to nije zvučalo dobro ni na papiru i ni na koji način ne
doprinosi kvalitetu filma.
Isto tako, nije mi jasno iz kojeg razloga je grupa putnika-namernika
toliko diverzificirana da izgleda kao manifest tolerancije i vlažni
sam liberalne indie publike kada se time nimalo ne pojačava sukob
između svetonazora njih i lokalaca. Dobri hrišćanski kanibali bi,
kako su to demonstrirali u uvodnoj priči, ulovili i pojeli i
usamljenog problematičnog samog muškarca (za koga i nisu znali je
li problematičan i u krajnjoj liniji ih nije bilo briga), nekog
trgovačkog putnika ili “random” lika iz susednog sela, a
verovatno i dobru hrišćansku familiju sa petoro dece iz nekog
predgrađa samo da im se ukazala prilika. Jer su takvi kakvi su.
Sacrament je još jedan dokaz da u filmaškom poslu nije sve
u novcu. Bolji filmovi su snimani i sa manjim sredstvima, neki
lošiji i sa dosta većim. Stvar je u ideji i znanju kako je
pretočiti u filmsku priču i filmsko iskustvo. Na oba plana
Sacrament žestoko pada i oslikava amaterske domete svog
autora.
No comments:
Post a Comment