2016.
režija:
Simon Verhoeven
scenario:
Simon Verhoeven, Matthew Ballen, Phillip Koch
uloge:
Alycia Debnam-Carey, William Moseley, Connor Paolo, Brit Morgan,
Brooke Markham, Sean Marquette, Liesl Ahlers
Kada
se radi o transferu životnih trendova, naročito onih koji se mogu
smatrati opasnima, na film, obično su prvi glasnici horori.
Psihološki, strah od smrti je primalan i može se vezati na ama baš
sve. Produkcijski, horor je dosta nezavisan, budžeti su niži, pa je
mogućnost eksperimenta veća, a vreme reakcije na određeni trend
kraće. U poslednje vreme se sve više horora odvija online, ili
makar koriste internet i društvene mreže kao oruđe zapleta, time
navodno nudeći komentar na našu cyber-kulturu. Ne trošimo reči o
tome je li to dobro urađeno kad najčešće nije ni zadovoljavajuće,
niti pogađa suštinu našeg internetskog ponašanja, ali trend
ostaje.
Nemačko-južnoafrička
koprodukcija Friend Request stvari neće pomeriti ni za
milimetar, ni filmski ni u smislu shvatanja i predstavljanja
fenomena. U pitanju je bedni miks standardnih, toliko puta korištenih
klišea horor filmova i modernog okruženja u kojem su naši životi
izloženi pogledima radoznalaca na internetu. Prema njemu je blentavi
Unfriended pojam originalnog filma i sjajne ideje jer je makar
dosledan po pitanju estetike. Friend Request je jednostavno
sranje.
To
je jedan od onih filmova čija je junakinja popularna devojka bez
nekog naročitog sadržaja, okružena istim takvim ljudima, generički
zgodnim dečkom, lagano čudnim ortakom koji blene u nju, jednom
jezičavom i jednom debelom prijateljicom i možda njihovim
frajerima. Ako mene pitate, kada bi neko među takve likove uleteo s
motornom testerom u prvih deset minuta filma, to bi bio dobar početak
i prilika za nešto sasvim drugačije.
Ovde
nismo te sreće, ćeraćemo se s njima do kraja filma, jer umesto
testere imamo ultimativno horor-zlo, usamljenu gotičarku bez ijednog
prijatelja na koju se naša popularna cura sažali, pa se pokaje jer
je gotičarka čudna, kao što to gotičarke već znaju biti.
Naravno, ona je zla i sjebana, proganjač, veštica, serijski ubica
sa natprirodnim moćima i generalno bau-bau.
Sceanrio
je granično retardiran, likovi plitki i antipatični, a tehnike
zapleta preuzete iz gomile starih, boljih filmova poput A
Nightmare on the Elm Street, originalnog japanskog Ringa i
odakle sve ne, nikad upotrebljene kako treba i nikad ni blizu
uzorima. Sve deluje tupo, od neinventivne režije koja se oslanja
skoro isključivo na “jump scare” momente, preko moronskog
dijaloga, bednih odnosa među likovima, pa do činjenice da apsolutno
nema misterije šta im se to događa. A spoj pretnji modernog društva
kao što je to cyber-proganjanje sa tradicionalnim crnomagijskim
elementima poput crnih ogledala je tek posebna priča.
Ovo
je jedan od onih filmova bez trunke karaktera i to je jasno od samog
početka. Nijednog trenutka nećemo ubrati čak ni najmanju
specifičnost lokacije, to je neka Amerika i to je to. Glumačka
ekipa je u lošem izdanju, uglavnom su to njuške s televizije, a
negativka-gotičarka toliko preglumljuje da je to tužno i gledati.
Reditelj se možda preziva Verhoeven ali sa znamenitim Holanđaninom
nema nikakve veze, dolazi iz munchenske glumačke familije, a i sam
je počeo kao glumac pre nego što se bacio na režiju nemačkih
štanc-filmova po američkim modelima. Ovo mu je prvi pokušaj
internacionalnog proboja i ljudski je nadati se da je ujedno i
poslednji. Friend Request ne valja, što nije zločin, ali
takvo odsustvo maštovitosti zaslužuje kaznu.
No comments:
Post a Comment