2015.
režija:
Chad Archibald
scenario:
Chad Archibald, Jayme Laforest
uloge:
Elma Begović, Annette Wozniak, Denise Yeun, Jordan Gray, Lawrene
Denkers
Glasno
najavljivan na respektabilnim portalima, horor i ne-horor usmerenja,
Bite je u konačnici došao kao lagano razočaranje, iako je i
dalje bolji od dosta onoga što se pod etiketom horora distribuira
ovih godina. Ne očekujte, dakle, klasičnog Cronenberga samo zato
što se pročitali etiketu “body horror”. A i kad smo kod
etikete, ni nje se ne treba držati kao pijan plota.
Posebno
na početku filma koji deluje kao još jedan “found footage” u
kojem ovom prilikom imamo ženske na devojačkoj večeri negde dole
južno. Casey (Begović) se udaje za bogatog i prosperitetnog tipa
(Gray), ali nije baš sigurna, te njegova mama (Denkers) je ne voli,
te on je suviše pod njenim uticajem, te nema seksa pre braka, te
ovo, te ono. Njene prijateljice Jill i Kirsten (Wozniak i Yeun) imaju
svaka svoju teoriju i rešenje, ali odluka je na Casey. Odmor,
međutim, postaje čudan kada oko njih počne da se vrzma lokalac sa
kojim je Casey možda završila u krevetu, a možda i nije. Ali pravi
pakao za nju tek sledi kada se vrati kući, a počinje prilično
nevino još na odmoru sa ujedom insekta...
I tu
počinje onaj deo filma koji se uslovno može nazvati telesnim i
psihološkim hororom. Casey se usled ujeda menja iznutra, a polako i
na van. Počinje sa fizičkom slabošću, gađenjem na regularnu
hranu i osipom / gnojem na mestu ujeda, a nastavlja se sa porivom da
nekome presudi kiselinom, polaganjem jaja itd. Zapravo je šteta što
taj deo traje samo do prve žrtve i što nije razrađeniji. Citira se
tu (hm, krade) Cronenberg, međutim potencijal da se dostigne The
Fly nije ni blizu iskorišten. Čak i na planu efekata poput
maske i šminke Bite nije impozantan, sluzavo je to i
lepljivo, ali nas neće ostaviti bez daha.
Pravi
problem je užasno retrogradni, konzervativni konteskt. Sama
mogućnost da Casey ispašta zbog seksa pre braka je za osudu, ideja
da bolest dolazi iz strane zemlje je postulat ksenofobije, a
pod-zaplet sa prijateljicama i njihovom petljancijom oko njenog
frajera je naprosto glup, a da ne govorimo o tome koliko je njegov
lik jebeno suvišan i besmislen i koliko bi efektniji bio da ga ima
samo u off-u. Bite propagira one priproste klišee braka,
porodice, muškarca koji zarađuje i žene koja sedi kod kuće i
planira venčanje, a svaku devijaciju od te malograđanštine
osuđuje. I čini se da mu je to osnovna tema, dok je “body horror”
poslužio kao jedan od instrumenata.
No comments:
Post a Comment