2016.
režija:
Daniel Ragussis
scenario:
Daniel Ragussis, Michael German (prema Germanovim memoarima)
uloge:
Daniel Radcliffe, Toni Collette, Tracy Letts, Sam Trammell, Nestor
Carbonel, Chris Sullivan, Seth Numrich, Pawel Szajda, Devin Druid
Ima
li goreg prokletstva za nekoga ko namerava da se bavi glumom od toga
da bude poznat po jednoj jedinoj ulozi u nečemu grozno popularnom?
Dok je u godinama za isti “typecast”, još i može nekako
unovčiti ponavljanje jednog te istog s minimalnim varijacijama, ali
posle nepobitno tone u zaborav. Potrebno je puno upornosti, da ne
kažem tvrdoglavosti, da se glumac iz te spirale izvuče. Potrbno je
i hrabrosti da se radikalno raskine sa “typecastom”.
Kad
“typecast” dođe u zrelijim godinama, glumac ili glumica ima
makar najblažu ideju čemu se može vratiti, svojoj karijeri pre
blockbustera, mada i za to treba vremena da proradi (slučaj Kristen
Stewart), ali šta ćemo kada glumac uđe u ulogu kao klinac bez
glumačke prošlosti, a iz nje izađe kao formirani mladi čovek. Na
primer, Daniel Radcliffe. On se iz petnih žila upinje da se reši
svoje Harry Potter aure, igra čudne, pamtljive likove u
čudnim filmovima, recimo vraga u Horns, leš koji govori i
prdi u Swiss Army Man i evo sada FBI agenta infiltriranog u
neo-nacističko podzemlje Washingtona. I to radi dobro.
Šteta
je, međutim, što Imperium u konačnici nije bolji film. I to
je šteta pre svega glumaca koji se trude da ostvare koloritne uloge
i to im uspeva. Ne samo Radcliffe koji savršeno skida američki
akcenat i kanalizira anksioznost štrebera u okruženju grubijana od
kojih tek retki shvataju za šta im je i koliko potreban. Toni
Collette kao policajka željna avanture i dokazivanja, pa makar iz
pozadine je briljantna, ako izuzmemo onaj bedasti tik sa žvakom.
Tracy Letts kao voditelj rasističkog radio-programa nas drži u
nedoumici je li ubeđeni prorok ili šarlatan i kokošar željan
nešto novca i zabave. A Sam Trammell se savršeno uklapa u sliku
predgradskog čoveka kojeg je pogrešna literatura okrenula ka
opasnim i ne baš sjajno strukturiranim idealima.
Šteta
je i što film počinje u tako dobrom ritmu, toliko da nam prvih pola
sata, uvod, deluje kao možda 10 minuta. Na stranu memoari stvarnog
agenta FBI koji se stvarno infiltrirao među rasističke zgubidane i
wannabe teroriste, kada film prolazi kroz sve kapije klišea na putu
i istovremeno deluje i tipski i gotovo slučajno. Čemu obaevzne
scene sa oi! pojilom i skinjarama u homoerotičnom plesu kada znamo
tačno kakvi su zgubidani? Čemu sve te tlapnje o različitim nivoima
i frakcijama među nacistima u Americi kada nam je iz toliko filmova
poznato da u tom loncu imamo i Klan i skinjare i robijaše Aryan
Nation i naizgled tihe i pristojne samotnjake ili porodične ljude
koji zapravo mogu posegnuti za očajničkim merama jer jedini zapravo
imaju nekakav intelekt? U tom smislu nije teško pogoditi glavnog i
najopasnijeg od društva koje Radcliffeov Nate sreće tokom svoje
“undercover” karijere, dovoljno je imati samo osnovno filmsko
znanje i iskustvo od pogledana tri filma na tu temu.
Daleko
od toga da je i pored tako klimavog scenarija Imperium loš i
negledljiv film. Daniel Ragussis se trudi da režijom popravi dojam
koji ostavlja dosta tipski i rupičast scenario koji se oslanja na
toliko viđene predstave iz hollywoodskih filmova. Pola posla je tu
napravio sa izborom glumaca, još skoro toliko sa usmeravanjem istih.
Imperium se lako gleda, živog je tempa i ritma, iako u
principu možemo predvideti šta će se dogoditi, a čak ne možemo
reći da ima nešto turbo-napetih scena. Ali koliko je lak i zgodan
za gledanje, toliko je i za zaboravljanje. Verovatno ćemo ga pamtiti
kao još jedan od Radcliffeovih post-Harry Potter filmova.
No comments:
Post a Comment