2016.
Scenario i
režija: Morgan Simon
Uloge: Kevin
Azais, Monia Chokri, Nathan Willcocks, Julien Krug, Selim Aymard,
Cedric Laban
Mladost. Živost.
Nova energija. Tetovaže. Hardcore muzika. „Fuck you“ stav. I
zapravo mnogo više srca, osetljivost i emocija nego što se to da
naslutiti po ekstremnom imidžu. Uostalom, kako protumačiti uvodnu
scenu u kojoj našem junaku Vincentu (Azais) njegov prijatelj i
tattoo majstor radi portrete majke i oca na svakoj strani vrata? I
kako protumačiti scenu u kojoj pevač stranog i verovatno bitnog
sastava drži govor o samoubistvu kao drugom najčešćem uzroku
smrti kod mladih ljudi i nudi razgovor kao pomoć svima kojima treba?
Kako protumačiti naslov koji je zapravo tetovaža preko celih
Vincentovih grudi. Hardcore ne znači biti neosetljiv, nego čvrst,
ispravan i pravedan.
A Vincent je
svakako osetljiv ili makar u osetljivom periodu. Njegova majka je
umrla od raka pre nekoliko meseci, otac (Willcocks) ga u svakoj
prilici nipodaštava, a kao šlag na torti prijavljuje da ima novu
devojku. Sama ideja toga se Vincentu nikako ne sviđa, ali
ispostavlja se da Julie (Chokri) nije ni u kojem slučaju loša i
neosetljiva osoba. Nije čak ni nezanimljiva, što bi se dalo
pomisliti zbog posla kasirke koji obavlja. Ona je, kao i Vincent,
ranjena duša koja je verovatno nekada ranije imala svoje snove koji
su se izjalovili.
Zapravo nam je
čudno šta bi takva osoba tražila sa neveselim udovcem koji
uglavnom nema smisla za humor, koji kuka o težačkom životu, žali
za kolonijalnim Alžirom koji nikad nije video i kuka na moderna
vremena gde se “izbor svodi na coca colu i pepsi“. Emotivno i
svetonazorski, njoj bi Vincent bio bolji partner. I između njih se
gotovo instantno rađa seksualna tenzija, pa umesto sub-kulturnog,
generacijskog filma dobijamo porodičnu komornu dramu, u nameri
autora potresnu, ali zapravo više bizarnu.
Motiv oca i sina
koji se zaljubljuju u istu osobu nije nimalo novi u kinematografiji,
ali situacija, ma kako delovala intrigantno makar kao misaoni
eksperiment, zapravo je sama po sebi neugodna. To po pravilu
rezultira neugodnim filmovima koji su uz to često i izuzetno
neukusni, bilo da odlaze u krajnost melodrame ili sprdnje. Uostalom,
i sam Morgan Simon, autor nekoliko nagrađivanih kratkih filmova se
te teme dotakao u Essaie de mourir jeune i to je dosta bolje
izgledalo svedeno na jednu prostoriju, rođendansku zabavu koja se
pretvara u košmar i 20 minuta trajanja. Compte tes blesseurs je
verovatno zamišljen kao razrada toga, ali transfer na dugi format
nije bio tako gladak.
Pored
neprijatnosti koja ne ide nikuda i čak nam ne otkriva ništa više o
likovima i njihovim unutarnjim životima, film nudi malo toga. A ni
razrešenje intonirano kao izjava, a zapravo bizarno u tome ni
najmanje ne pomaže. Međutim, Morgan Simon, ma kako nevešt bio u
pričanju priče, dosta bolje stoji sa tehničkim aspektima režije.
Ima on dugometražni film u sebi, ali to nije ovaj film.
No comments:
Post a Comment