2016.
scenario i režija: Jeremy Gillespie, Steven Kostanski
uloge: Aaron Poole, Ellen Wong, Kathleen Munroe, Kenneth Welsh,
Daniel Fathers, Art Hindle
Kanadski filmski kolektiv Astron-6 koji svoju inspiraciju vuče
saraznih strana horor-filmskog spektra je manje ili više redovna
pojava na pre svega severnoameričkim žanrovskim festivalima i
dobija zasluženu pažnju od specijaliziranih medija još od prvih,
no-budget, trash naslova Father’s Day i Manborg koji
su na predivno cheesy način štovali klasike žanra. The Editor
je ipak bio nešto zahtevniji koncept, giallo film o giallo filmu sa
već polu-pristojnim budžetom i kakvim-takvim planom dalje od dobrog
zezanja.
Je li The Void je korak dalje za kolektiv ili korak prema
njegovoj razgradnji, vreme će pokazati. Pod punom autorskom
kontrolom samo dvojice članova Astron-6, The Void je postao
neka vrsta festivalske srećice i u Evropi. Možda iz radoznalosti
prema favoritima iza kojih stoje Austin Fantastic, možda zbog
globalno ispraćene Indiegogo kampanje koja se nije svodila na
klasični “crowdfunding” za film, nego su sredstva nakupljena na
taj način bila namenjena “creaturima” i praktičnim efektima,
The Void je došao na naš kontinent sa dobrim glasom o sebi.
Sa te strane, The Void je starovremenski impresivan film,
nimalo stidljiv prema krvi, utrobi i gadosti. Monstrumi su
elaborirani, a efekti impresivni i ostavljaju trajni utisak na nivou
mnogo dubljem od površnog “wow” efekta. Znajući profesionalne
biografije Gillespieja i Kostanskog, odnosno njihov angažman u
scenografiji, odnosno masci, tako nešto ne treba ni najmanje da
čudi. Prilično dobra gluma od strane relativno prepoznatljivih
američkih i kanadskih glumaca, premda su njihovi likovi tipski,
površno motivirani, svakako je plus. Jednostavno rečeno, krvavo je,
prljavo i brutalno, daju se iščitati citati iz literature i
filmskih žanrovskih klasika. The Void zaista izgleda kao put
direktno u pakao i zaista je materijal za uživanje svakom
horor-fanu.
Pa ipak, The Void nije nešto što bez ograde mogu nazvati
dobrim filmom i razlog za to su njegova priča i scenario. Lako za
plošne likove, blentave dijaloge i generalni utisak da se radi o
nečemu urnebesno glupavom, iako to verovatno nije tako zamišljeno.
Preživljiva je čak i kupovina vremena sa negativčevim monologom na
kraju u kojem on sve objašnjava nepotrebno opširno, a opet
nedovoljno smisleno.
Glavni problem je, što se mene tiče, preterivanje u želji da se
izbegne onaj “too little, too late” efekat koji dosta često
otupljuje moderne horore. Ovde se odlazi u drugu krajnost, “too
much, too early”, pa film ne samo da deluje sprinterski hektično i
pretrpano, već u pola sata uspeva da potroši ama baš svaki adut i
“trope” kojeg se uhvatio. Zbog toga nisam rekao ni reč o radnji,
i zbog toga ću samo navesti otprilike šta je sve tu utrpano. Imamo
i bolnicu u ruralnim predelima pred napuštanjem ili preseljenjem,
bolničko osoblje bez potrebnih kvalifikacija, junaka u problemima,
njegovu ženu za kojom još pati, psihopate sa puškama, sektaše kao
pretnju iz vana i monstruma kao pretnju iznutra.
Jednom kada se svi ti aduti otkriju, ostaje nam samo da sledimo
relativno linearni put u lični i opšti pakao i gledamo kako se sve
od izloženog uklapa u neku polu-smislenu priču (vrlo prigodno,
inače). Zapravo, hteli mi to ili ne, moramo se fokusirati na
tehnikalije koje su perfektne, ali ipak nedovoljne da bi u potpunosti
sakrile slabu priču. Sad, zabavno je to za jednu festivalsku
projekciju ili uopšte jedno gledanje, ali nije za više od toga.
No comments:
Post a Comment