2015.
režija:
Pietro Messina
scenario:
Pietro Messina, Giacomo Bendotti, Ilaria Macchia, Andrea Paolo
Massara (prema drami Luigija Pirandella)
uloge:
Juliette Binoche, Lou de Laage, Giorgio Colangeli
Kada
bi se L’attesa očistila od kupovine vremena, pogleda u
prazno, teškorukaške religiozne simbolike, zgodnih i lepih kadrova
koji nemaju neke naročite veze s radnjom i dva nezvanična
video-spota na početku i pri kraju filma koji sami za sebe nisu
loši, ma koliko bili nepotrebni i prvoloptaški u kontekstu filma,
bio bi to jedan dovoljno interesantan kratki film na večitu temu
međuljudskih odnosa, vere i nade. Ali autor kratkih filmova i
Sorrentinov asistent na La grande bellezzi Pietro Messina je
očito mislio drugačije, pa je rešio da ugrabi priliku za
dugometražni debi i zapravo napravio sebi medveđu uslugu. L’attesa
ima svojih momenata i nešto od poetike potencijalno pristojnog
autora, ali je jedan od onih besmislenih, pseudo-dubokoumnih
festivalskih filmova koji ne zanimaju čak ni festivalsku publiku.
Našu
junakinju Annu (Binoche), Francuskinju koja živi na Siciliji,
upoznajemo u crkvi kao žalujuću majku koja je upravo izgubila sina,
Giuseppea. Izgleda da se ceo grad sjatio da oda počast mladiću
stradalom u nesreći na moru, pa reditelj krajnje nesuptilno baca
akcenat na urin koji našoj junakinji teče niz nogu. Religijska
posvećenost samo takva. Međutim, koliko sledećeg dana u grad iz
Pariza stiže Giuseppeova devojka Jeanne (de Laage) koja o razvoju
događaja pojma nema, a njihova veza ionako prolazi kroz
turbulentniji period.
Anna
iz neznanih razloga od devojke skriva istinu, zadržava je u kući i
oko kuće, u atmosferi koja noću može zaličiti na gothic, a danju
na pustinjsku depru. Možda da bi je bolje upoznala. Možda da bi
bolje upoznala svog sina kroz nju ili ga na taj način oživela.
Možda se nada da on zaista nije mrtav i da će se vratiti na Uskrs
kada ceo grad šeta maskiran u inkvizicijske maske. Otkriće će,
naravno, srušiti iluziju koju je ona gradila...
Da,
to je jedan od onih filmova, bezrazložno sporih i praznih, koji
navodno skrivaju svoje tragove, a zapravo nikakve velike misterije
nema. Majke žale za izgubljenim sinovima (čak i kad nisu mrtvi),
uvek bilo i biće, i Juliette Binoche to sjajno radi. Uostalom, ona
je u svom glumačkom opusu često tugovala, kao u prvoj, plavoj
inačici trilogije kod Kieszlowskog i može se reći da je na tome
izgradila karijeru. Njena mikro-gluma je sjajna, svaki mišić lica
pod kontrolom, nema cendranja, glumatanja i patetike.
U
filmu koji je najčešće duo-drama, sa tek povremenim ubacivanjem
nekog sa strane, poput kućepazitelja / novog muža (Colangeli) ili
dvojice mlađih lokalaca, Juliette Binoche ima partnerku u mladoj i
perspektivnoj Lou de Laage (Respire) koja je oličenje one
tipično tinejdžerske i tipično francuske, lagano arogantne, ali
pre svega ignorantne, naivnosti. Mlada glumica ovakav trope nosi sa
delikatnošću i urođenom elegancijom i ima nekakvog gotovo grešnog
zadovoljstva gledati je kako pred nama gubi nevinost, onu psihološku,
kako se suočava sa spoznajama i prelazi u svet odraslih. Međutim,
dobra gluma, ponešto atmosfere i estetski dopadljivi dugi kadrovi
nisu dovoljni da sakriju da je L’attesa jedno veliko ništa.
No comments:
Post a Comment