2016.
režija:
Ira Sachs
scenario:
Ira Sachs, Mauricio Zacharias
uloge:
Theo Taplitz, Michael Barbieri, Greg Kinnear, Paulina Garcia,
Jennifer Ehle, Alfred Molina, Talia Balsam, Mauricio Bustamante
Little
Men dolazi kao treći neformalne, tematski ovlaš povezane
trilogije Ire Sachsa i ko-scenariste mu Mauricia Zachariasa, nakon
gay romanse Keep the Lights On (2012) i dramedije starijeg gay
para u potrazi za stanom Love Is Strange (2014). Iskrenost,
odnosno skrovitost u vezama i odnosima, okruženje New Yorka i
diskretniji ili očitiji gay kontekst jesu odlike većine Sachsovog
opusa, ali u poslednja tri filma sve veću pažnju zaokupljaju one
životne, čak i banalne teme poput novca ili stanovanja koje služe
kao pokretači cele situacije.
Odmah
moram priznati da mi se Love Is Strange više svideo po
detaljima, nego u celini i da sam ostao razočaran što sam umesto
filma o specifičnoj temi podivljalog tržišta nekretnina dobio u
suštini standardni gorko-slatki indie. Jednako tako, nisam puno
očekivao ni od Little Men koji se u nešto izmenjenom obliku
oslanja na najslavniji izmišljeni tragični par, odnosno na Romea
i Juliju.
Dakle,
opet imamo klince, samo su još mlađi i obojica su muškarci.
Takođe, ono što se odvija između njih je više prijateljstvo nego
čak i platonska ljubav, premda postoje naznake da se barem kod
jednog od njih dešava “buđenje”. A njihove familije nisu
klasično zavađene i u nekakvom ratu, već imaju sasvim običan
poslovni spor oko najamnine za lokal u kući. A to nas opet dovodi do
nekretnina, džentrifikacije i klasnih razlika, što je sve tema
itekako vredna pažnje filmskih autora.
Sachs
se jako dobro snalazi sa glumcima, a naročito ima žicu da pronađe
prave face za ulogu. To se naročito vidi na primeru klinaca,
povučenog Jakea (Taplitz) koji je očito umetnički tip i njegovog
novog (verovatno prvog) najboljeg druga Tonyja (Barbieri) koji je
komunikativan i prodoran, pa želi da postane glumac i čini se da
ide u pravom smeru. (Scena sa vežbom ponavljanja koja se pretvara u
duel u vikanju između njega i stvarnog instruktora Mauricia
Bustamantea je genijalna.) Sjajan je izbor i Grega Kinneara, jednog
od onih glumaca koje znamo odnekud, ali ne znamo tačno otkud, za
ulogu upravo sredovečnog glumca koji se nije probio dalje od
off-off-Broadwaya, pa u suštini živi na ženin (Ehle) račun. Meni
do sada nepoznata Talia Balsam odigrala je vrhunsku ulogu u suštini
bezosećajne glumčeve sestre koja jednostavno hoće svoj deo
nasledstva. A sjajna čileanska glumica Paulina Garcia (nagrađena
Srebrnim Medvedom za naslovnu ulogu u filmu Gloria 2013.
godine) briljira kao imigrantkinja koja misli da je povlaštena renta
njeno pravo zbog prijateljskog odnosa koji je imala sa prethodnim,
pokojnim vlasnikom.
Istini
za volju, Sachs vuče ekspoziciju i upoznaje nas sa likovima skoro do
polovine filma, pa tek onda dolazi do zapleta, što je znak za
uzbunu. Ali ispostavlja se da to i nije problem jer nam gotovo usput
uspeva izložiti situaciju, pozicije odraslih i svu divotu dečijeg
prijateljstva. Argument stoji da je priča u suštini tipska i tanka,
te da je poruka kako se odrasli vode svojim interesima i u tome
zanemaruju interes dece koja usput stradaju pomalo očigledna, ali
Little Men je film koji je urađen kako treba.
No comments:
Post a Comment