2015.
režija:
Rob Reiner
scenario:
Nick Reiner, Matt Elisofon
uloge:
Nick Robinson, Morgan Saylor, Cary Elwes, Susan Misner, Devon
Bostick, Ricardo Chavira, Common
Kada
sam pročitao naslov filma, poželeo sam da isti bude o nasilno
mobiliziranom vijetnamskom vojniku koji nakon pada Saigona beži u
Ameriku da bi se tamo suočio sa teškoćama predrasudama koje bi,
vođen nesalomivim duhom i željom za slobodom, prevladao i postao
prihvaćen član društva. Pusti snovi, Being Charlie je
sasvim drugačija životinja, posve odomaćena u američkoj
kinematografiji od televizije, preko Hollywooda do Sundance-Tribeca
nezavisnog filma, ona u kojoj je naslovni junak privilegirani klinac,
deo hollywoodsko-političkog plemstva koji se drogira i svog
karikaturalno drvenog oca dovodi u probleme.
Ne
kažem, ima tu vickastih momenata, sa nečim takvim film i počinje.
Charlie (Robinson) beži iz ko-zna-već-kojeg hrišćanski dosadnog,
na molitvu orijentiranog i u tri pizde materine lociranog
rehabilitacionog centra po redu tako što, da bi maznuo ključeve,
razbija vitraž na crkvenom prozoru, a kada mu neka dobra duša
stane, on opljačka njenu bolesnu majku za lekove kako bi se
nadrogirao. Potom telefonskim putem probudi drugara (Bostick), upravo
zaspalog na toploj guzici neke cure, i iscima ga da dođe po njega.
Mali seronja očito ima talenta.
Međutim,
stvari u kući nisu tako svilene. Nežna majka (Misner) mora da se
skloni pred drvenim ćaletom (Elwes) koji se pritom nalazi na početku
kampanje za guvernersku fotelju i u tom poslu više liči na Arnieja
nego li na western-epizodistu Reagana. Ćale shvata da mu se više
isplati da klinca opet sakrije u neki rehabilitacioni centar nego da
ga pusti da klošari i drogira se, pa se Charlie nađe pod striktnom
kontrolom onog Meksikanca iz Desperate Housewives. Nakon
uvodnog (očekivanog) ludačenja a la One Flew Over the Cuckoo’s
Nest, klinac potpomognut vlastitim smislom za humor i poznanstvom
sa devojkom Evom (Saylor) uspeva da se domogne “uslovne slobode”,
odnosno polu-otvorene institucije gde mu je gazda “premudri”
Common.
I tu
je jasno da su autori ispucali većinu fora i fazona koje su imali.
Takođe je belodano da su ispucali i skoro sve kliše momente, pa čak
i struktura odlazi u kurac, a postupci postaju gotovo slučajni i
prigodni. Lako za malog seronju koji želi slobodu, pa je spreman da
se folira dok i sam ne poveruje. Ali otkud nekome ideja da neko ko se
skinuo sa horsa i izdržao toliko dugo prosto želi da se pukne u
javnom klozetu i da spava kao klošar na ulici? Pre toga, otkud
nekome ideja da bi hors bio izabrana droga klincu koji može sebi da
priušti i skuplje stvari? Kome bi palo na pamet da flaša vina vodi
nazad u ponor droge? (Ovo je više retoričko pitanje, time su nas
plašili autori onih kretenskih brošura i predavanja kojima smo bili
zasipani kroz većinu osnovne i srednje škole.)
Usput,
priča sa curom ne vodi nikamo, iako gradi očekivanja. A
najiritantniji detalj od svih je činjenica da otac i sin Reiner u
ključnom trenutku moraju hitno “prodati” obrat koji su
“telefonirali” pre bukvalno minut vremena. Tek kada se film
završi možemo da odahnemo.
Rob
Reiner je nekada bio autor na kojeg se moglo računati. Mislim,
Misery, Stand by Me, A Few Good Men, When
Harry Met Sally... Čak i kad to nisu bili impresivni filmovi,
bili su u najmanju ruku pristojni. Međutim, ostarilo se, pa sad čak
i The Bucket List zvuči kao nedostižan domet. Nick Reiner je
njegov sin i ova priča (i scenario koji je napisao zajedno sa
ortakom sa rehabilitacije i filmskim analfabetom Mattom Elisofonom)
je deo njegove autobiografije. Sinak je očito hteo nekakvu terapiju
i ćaća mu je to pružio potajno se nadajući da će time svoju
karijeru povesti putem oporavka. U redu, bolje je od njegovog
prethodnog filma, And So It Goes, ali to i nije neko
dostignuće, verujte mi.
No comments:
Post a Comment