2015.
režija:
Kai Barry
scenario:
Kai Barry, Iqbal Ahmed
uloge:
James Floyd, Noemie Merlant, Anthony LaPaglia, Dragan Mićanović,
Jefferson Hall, Vanja Ejdus, Ljubomir Bandović, Predrag Ejdus
Zašto
uopšte gledati Newcomera?
Za publiku u Srbiji razlog je čista radoznalost: još jedan film
koji percipiramo kao strani snimljen je u koprodukciji sa Srbijom (na
IMDB-u piše i sa Crnom Gorom) i na lokacijama u Beogradu i na Mokroj
Gori. Istočna Evropa je sama po sebi sve više zanimljiva za razne
međunarodne filmske produkcije, a i Beograd i Srbija se u taj trend
uključuju i to je dobro za domaću filmsku industriju. Jednostavno,
ima posla za lokalne filmske radnike, glumce i ekipu, a i dolazak
nekih od stranih glumaca na snimanje u Srbiji je sam po sebi tema o
kojoj se makar neko vreme govori.
Međutim,
da se ne lažemo, većina tih stranih produkcija su iz B registra, a
filmovi koji se snimaju u Srbiji su, u najmanju ruku, upitnog
kvaliteta. To samo po sebi ne bi bila loša stvar kad bi stanje u
srpskoj filmskoj industriji bilo malo više nalik na susednu Bugarsku
koja nedostatak kvaliteta filmova nadoknađuje suvim kvantitetom i
time razvija biznis kapacitete svoje filmske industrije. U Srbiji se,
istina, zalomi i poneki ambiciozniji filmski projekat, poput
Fiennesovog Coriolanusa
ili relativno “skupih” Europacorpovih izdanja, ali generalni
utisak je da tu još uvek nema niti toliko impozantnih filmova, niti
impozantnih brojki.
Newcomer
nije nikakav izuzetak. U pitanju je pošteni B film koji se ne
pretvara da je nešto drugo i koji je u Srbiji snimljen sticajem
okolnosti. Kišni Beograd iz sezone jesen-zima i Mokra Gora bez
turističkog glamura su tek lokacije koje bi bilo moguće zameniti
bilo kojim gradom, odnosno planinom, a da se to nimalo ne oseti u
priči. Ovakvih trilera ima i redovno su na programu kablovskih
televizija u noćnim satima.
Imamo,
dakle, akcioni triler zasnovan na poznatoj premisis da je naslovni
novajlija Alex (Floyd) jedini preživeli u stranoj zemlji posle tajne
operacije koja je pošla po zlu i u kojoj su nastradale njegove
kolege. Njemu su za petama i njegova služba i lokalna policija, a on
mora da skapira šta se tačno dogodilo i da se izvuče. U tome će
mu pomoći otac i kćerka, dobronamerni lokalci (Predrag Ejdus i
francuskinja Noemie Merlant koja je ili savršeno naučila fonetski
srpski ili je vrlo vešto “nahovana). A stvari, naravno, nisu
onakve kakvima se čine.
Formula
je jasna, a ni izvedba ne odudara od očekivanog. Jedna ključna
scena se ponavlja nekoliko puta iz različitih uglova kako naš
protagonista pokušava da rekonstruira sled pogubnih događaja na
osnovu audio-snimka koji je ostao. Izbor glumaca je takođe očekivan:
za tipskog protagonistu neko mlad i ne baš zvezdan, ovde čak pomalo
bezlični James Floyd, za njegovu partnerku evropska glumica u
laganom usponu, ali takođe bez zvezdanog statusa, ovde čisto ok
Noemie Merlant, plus još jedna stara zvezda koja uglavnom živi od
stare slave, to jest Anthony LaPaglia koji ovakve uloge može da
odigra i u snu, te plejada lokalnih, odnosno srpskih glumaca - nimalo
upečatljiva Vanja Ejdus, Ljubomir Bandović koji se “vozi” na
lagano prostački šarm običnog čoveka i u takvim filmovima već
standardni Dragan Mićanović koji je ranije snimao i u Velikoj
Britaniji.
Reditelju
Kaiu Barriju je ovo drugi film koji režira, nakon komedije Juko’s
Time Machine (2011) koja takođe
nije privukla neku značajniju pažnju publike i kritike. Barrijev
značajniji “kredit” je scenario za horor film Splinter
(2008) koji je svojevremeno pokupio solidne kritike u Americi. Ako je
suditi po Newcomeru,
Barry nikada neće biti impozantan reditelj, a i pitanje je koliko će
Newcomer biti značajna stavka u portfoliju za srbijanski
koprodukcioni potencijal. Nije to film sasvim nevredan gledanja, ali
svakako nije ništa naročito. Pa vi vidite...
No comments:
Post a Comment