2016.
režija:
Alex Brewer, Benjamin Brewer
scenario:
Benjamin Brewer, Adam Hirsch
uloge:
Nicolas Cage, Elijah Wood, Ethan Suplee, Jerry Lewis
Vremena
su se promenila za mali i srednji filmski biznis. Nekada se znalo:
premijera na festivalu, bioskopska distribucija, video-klubovi, pa
tek onda televizija, možda kroz godinu-dve. Sada više nije ni
neobično da se film sa festivala ili uporedo sa bioskopskim
prikazivanjem odmah pojavi na internetskim servisima. Oni su čak i
pokrenuli svoju produkciju, pa izbacuju bioskope iz kombinacije. Ali
još uvek je neobično da film direktno sa festivala dođe na
televiziju. Satelitsku, ali svejedno. A pirati su se pobrinuli da
dođe i na svemrežje pre nego što ga vidi potencijalna bioskopska
ili video-publika.
Osim
čudne distributerske putanje, The Trust nije po mnogo toga
poseban. Reditelji, braća Brewer, debitanti su u formatu
celovečernjeg filma, ali su karijeru izgradili na video-spotovima za
koje su čak i dobijali nagrade. Od glumaca imamo Nicolasa Cagea
poznatog po tome da ne odbija uloge, jednu zaboravljenu zvezdicu, i
dvojicu komičara – jednog relativno svežeg, ali čija je potpisna
serija završena i jednog baš baš starog, toliko da smo se pitali
je li on još uvek živ, a ako je, kako provodi svoje prenzionerske
dane. Budžet relativno skroman, ambicije takođe. Žanrovski, The
Trust se može podvesti pod krimi-komediju koja prerasta u
“heist” triler. Prva asocijacija na to može biti Ocean's
serijal, ali The Trust nije od te sorte.
Jim
(Cage) i David (Wood) su policajci u forenzičkoj jedinici. Jim je
usamljenik koji živi sa ocem (Jerry Lewis u cameo-roli koja mu nije
trebala), dementnim bivšim pandurom, velika picajzla na poslu, ali i
čudak koji nije u dobrim odnosima sa nadređenima. David je ošljar
koji se trudi da krivinari, prezire svoj posao i svoj život,
verovatno zbog toga što ga je napustila žena. Ne postoji dobar
razlog da bi se njih dvojica družili, ali eto, neka im bude.
Picajzlasti
Jim sasvim slučajno naleti na nelogičnost u dokaznom materijalu
(neko je položio visoku kauciju za niskorangiranog krimosa) i reši
da svima dokaže da je zapravo sposoban policajac prateći trag novca
u slobodno vreme, u čemu mu preko volje pomaže i David. Tako će
njih dvojica otkriti sef maskiran kao zamrzivač u prodavnici i
rešiti da u njega zavire, ne znajući šta u njemu ima, pa planiraju
pljačku. Ona naravno odstupa od planova, a mi ćemo saznati nešto
novo o našim likovima...
Moram
reći da je “casting” zanimljiv, da tera dvojicu glavnih glumaca
protiv njihovih uobičajenih tipova uloga, iako to na prvi pogled ne
deluje tako. Nicolas Cage kao elaborirani blesan, introvertni čudak
sa gomilom tikova daje naslutiti da je on tu kako bi napravili budalu
od njega. Elijah Wood kao sjebani šmekić na putu da usere svoj
život ipak nije nešto što smo očekivali od njega. Kako radnja
odmiče i kako se dinamika između njih menja, dolazimo do toga da su
Jimove socijalno neprilagođene šale sve manje bezazlene, a sve više
granično poremećene, a David dolazi u poziciju da se više ne oseća
čak ni elementarno sigurno u njegovoj blizini. Logika bi možda
nalagala drugačiju dinamiku ili raspodelu uloga, ali glumci pod
vođstvom autora nekako uspevaju da izvedu šta se od njih traži.
Problem
je na drugom mestu. U pitanju je promena tona. Nije prvi put da
komedija prvo skrene prema apsurdu, pa onda završi u potpunom mraku.
Štos je u tome što to mora biti na zadovoljavajući način
objašnjeno u scenariju. Verovatno bežeći od zamke preteranog
objašnjavanja, scenaristički dvojac je otišao u drugu krajnost. U
želji da budu diskretni, ostavili su previše praznina u motivaciji
likova i njihovih postupaka. Tako su efektivno potopili potencijalno
dobar i zabavan film.
No comments:
Post a Comment