2014
režija: Matt Shakman
scenario: Robert Patino
uloge: Liam Hemsworth, Teresa Palmer, John
Malkovich, Billy Bob Thornton, Bruce Dern, Oliver Platt, Michael
Stuhlbarg
Na papiru sve zvuči dobro: u pitanju je ruralni
triler / crna komedija smešten u minijaturni zabiti gradić, onaj
tip u kojem žive “salt of the Earth” ljudi koji svi idu u crkvu
i ne psuju Boga i iz kojeg svi žele pobeći. Priča pomalo podseća
na Fargo,
čak se naslovni Cut Bank u saveznoj državi Montani hvali kako je to
najhladniji grad u SAD, verovatno ne računajući Aljasku. Barem
neukusna skulptura pingvina to “tvrdi”. Ironija
leži u tome da na ekranu imamo distinktivno letnje vreme.
Imamo i zločin i “caper” zaplet i gomilu
uvrnutih likova od kojih svako ima neku svoju shemu i neki svoj cilj.
Njih igraju više nego sposobni i zvučni glumci. Scenario je, iako
se čini standardnim, po svemu sudeći zanimljiv jer se pojavio na
tzv. “crnoj listi” filmova koji još nisu doživeli ekranizaciju.
Čak je i izbor reditelja logičan, u pitanju je debitant na filmu,
ali iskusan zanatlija sa televizije, a njegov presudni kredit je rad
na sličnom materijalu u seriji Fargo.
Film, međutim, nije prosti zbir svojih činilaca, pa Cut
Bank, iako iz dobrog “testa” ne
ispada onakav film kakav treba biti.
Malo o zapletu. Naš junak je Dwayne (Hemsworth),
automehaničar koji je na rubu ludila u gradu u kome stalno gleda
iste face i koji planira da ode negde daleko i ne vrati se više. U
tome ga podržava njegova slično ambiciozna, ali zato znatno
tupavija devojka Cassandra (Palmer) koja je materijal za starletu.
Dwayne ima ideju da je snimi u amaterskom videu za turističku
zajednicu i snimajući je slučajno “hvata” ubistvo. To je
verovatno jedino ubistvo ikad u Cut Banku. Žrtva je poštar Gerogie
(Dern), poznat kao muljator, grebator i drkadžija. Šerif Vogel
(Malkovich) je pomalo stidljiv i smotan, sav zvaničan i svakako
neiskusan sa ubistvima, ali jedina pomoć koju će dobiti je
poštanski inspektor Joe (Platt) iz Washingtona koji je njegova sušta
suprotnost: glasan, priprost, pohlepan i čiji je posao tu da pogleda
video-snimak i isplati njegovom autoru zasluženu nagradu. Ali nije
sve kao što se čini...
Za početak, poštar Georgie nije stvarno mrtav
nego se uštekao negde u automehaničarkoj radnji, pije pivo i sluša
jazz. Vlasnik radnje, Cassandrin otac i Dwaynov šef (Thornton) je
sumnjičav po pitanju cele te priče i pride bi da što pre proda
svoj biznis, pa mu razvoj događaja ne ide na ruku. A tu je još i
lokalni autist Derby Milton (Stuhlbarg) koji je baš u tom trenutku
očekivao paket, jako je besan što ga nije dobio, željan da ga
pronađe i na tom putu ne preza ni od čega. I, naravno, nije nimalo
bezopasan kao što se na prvi pogled čini...
Problem sa filmom je što ne uspeva da pronađe
ton i ritam, što je većinu vremena potpuno ravan, niti napet, niti
komičan. Složićemo se da je priča tipična i već viđena,
scenario je zanatski solidan, ali je za takav materijal potreban
reditelj koji će mu dati poseban šmek, što Shakman svakako nije.
Čak je i muzika u filmu suviše utišana, iako je pogođen pravi
zvuk za takvo mesto. Fotografija je solidna, ali teško da može
mnogo doprineti generalnom utisku o filmu.
Možda bi se neko drugi izvukao sa činjenicom da
su dvoje protagonista glupavi i tupavi i da ih igraju svoje glumaca
ograničenih mogućnosti koji se vade na fizički izgled. Epizodisti
su primetno zanimljiviji i kao likovi, a i za njih su izabrani
zvučniji i sposobniji glumci. Opet, oni su otežavajuća okolnost za
dvoje protagonista, a u odsustvu rediteljske vizije i upravljanja
čini se da su prepušteni sami sebi.
Ima to svojih čari povremeno i u određenim
scenama ih je uživanje gledati kako igraju jedni sa drugima ili
jedni nasuprot drugima. Ipak, svaki od njih svojoj ulozi pristupa na
svoj način. U tome najslabije prolazi Malkovich koji je suviše
diskretan za svoje dobro. Imao je on i boljih i čudnijih uloga tog
tipa, a Cut Bank
mu svakako neće biti vrhunac karijere.
Zapravo, šteta je koliko je Cut
Bank zapravo nerealiziran potencijal.
To je jedan od onih filmova koji se mogu bez problema pogledati, čak
su i umereno zabavni, ali koji su osuđeni na etiketu “ništa
posebno”. Ponekad je ipak bolje sačekati sa realizacijom projekta
i dati ga nekome ko zna šta bi s njim. Ovako su sa filmom uspeli
samo da podignu očekivanja, ne i da ih ispune.
No comments:
Post a Comment