2014.
scenario
i režija: Angus MacLachlan
uloge:
Paul Schneider, Melanie Lynskey, Audrey P. Scott, Anna Camp, Heather
Graham, Heather Lawless, Ashley Hinshaw, Michael Chernus, Amy
Sedaris, Celia Weston
Jedna
stvar je kada je neki film “low key”, a potpuno druga kada čak i
u treniranom gledaocu naviklom na svašta izaziva onaj pogled pun
čuđenja u smislu: “šta ja, dovraga, upravo gledam”. Slično
važi i po pitanju humora, jedno je humor niskog intenziteta koji
gledaoca drži u blaženom osećaju polu-smeška, a sasvim drugo je
humor u pokušaju gde će se gledalac nasmejati iz čiste
neprijatnosti. Transfer blama. U svakom slučaju, Goodbye to All
That je jedan od onih filmova za koje se čudim kako su se našli
na mojoj listi za gledanje, kako sam i zašto pao na kritike (u
pitanju je opskurni indie, nije bilo previše reči o njemu na
širokom webu) i kako je neko našao nešto zanimljivo u njemu
(izuzev jedne do dve ideje). Međutim, hrabro se držim gesla da
nijedan film nije uludo pogledan. Jer svaki može poslužiti za lošu
kritiku.
Goodbye
to All That počinje sa blentavim sportskim tipom Ottom
(Schneider) koji trči nekakav maraton i pobeđuje na njemu. Kod kuće
vidimo da je posvećen i dobar otac svojoj kćerkici Edie (Scott),
ali da sa ženom Annie (Lynskey) ima nezainteresovano-hladni odnos.
Valjda je ona takav tip ili je digla ruke od toga da napravi čoveka
od večitog dečaka. Sledeće što saznajemo o Ottu je da on stalno
upada u nezgode i da se povređuje. Njegovi pehovi počinju sa
zakucavanjem na buggy-ju, što će ga dovesti u gips, a kasnije će
gubiti svoje implantirane zube posvuda po filmu. To implicira da je i
svoje prirodne pogubio. Očekujemo da će mu doktori otkriti neku
boleštinu i da če on imati ograničeno vreme pred sobom da promeni
život.
Ali
dramatičar i scenarista koji debituje kao reditelj Angus MacLachlan
nam je spremio nešto drugačije. Naime, Ottu će se desiti razvod.
Samo tako. Biće mu saopšteno na seansi kod pasivno-agresivne
terapeutkinje (Weston) da je mutava Annie uzela advokata i da nema
nazad. Kasnije će saznati da je Annie imala eskapade sa tipom po
imenu Dick (ni više ni manje) i da mu ne preostaje ništa drugo nego
da se iseli.
Obično
smo na filmu imali razvode, bilo kao sudske drame, bilo kao
re-evaluaciju novonastale situacije, gde je centralni lik bila žena,
smušena ili ponosna, često prevarena, i ona je morala da nađe
“novu sebe” jer je svoj identitet gradila kroz brak. Redak je
slučaj da u toj poziciji vidimo muškarca i to je zanimljiva teza
ovog filma. Otto će nastaviti po svom muškom, ili pre klinačkom
principu da juri ženske dok ne naleti na onu pravu. Problem je u
tome što on nije baš vičan komunikaciji i što je posle 11 godina
braka “zarđao” u igri koja se zove “dating”, pa će spektar
lepih, ali ne baš normalnih žena u njemu videti samo komad mesa za
jednokratni ili višekratni povremeni seks. Što njemu, kao, nije
cilj, ali ne odbija. Možda je jednostavno zavisni tip ličnosti, a
možda ni autor nije baš siguran šta bi rekao.
Te
silne žene su potencijalno zanimljivi likovi, kada bi film zapravo
išao u nekom smeru. Imamo njegovu školsku ljubav (Graham) koja se
odala čarima velikog biznisa i generalno ne primećuje stvaran svet
oko sebe. Imamo žensku sa “dating” servisa (Hinshaw) koja se
pali na razgovor pre seksa. Imamo šizofrenu religioznu ludaču
(Camp) koja ima veoma divlju seksualnu praksu, ali i napade kajanja
posle toga. Na kraju, imamo i staru simpatiju iz letnjeg kampa
(Lawless) koja je čak u sličnoj životnoj poziciji kao naš Otto,
koja ima čak istu govornu shemu kao on i koja govori iste nebuloze
kao on, samo je u svojoj poziciji malo iskusnija. Njih dvoje bi možda
bili dobar par, a svakako bi bili dobro društvo jedno drugom. Sve
one bi u nekom drugom i smislenijem filmu bile makar izvor komičnih
momenata i svojevrstan kolorit.
Prvi
problem, barem moj, je to što je Otto izuzetno nesimpatičan,
nebulozan, pa čak i ljigav lik do te mere da ne želim gledati film
o njemu i da me je baš briga. Sukladno tome, svako ko svojevoljno
ima posla s njim ide na moju listu za otpis. Šta da kažem kada mi
je dete bilo najsimpatičnija pojava u filmu, a nisam ljubitelj
filmske dece. Nisu tu krivi glumci, oni rade šta im se kaže, likovi
su prosto takvi. Džabe zanimljiva teza, džabe nebulozni dijalozi
koji zvuče realistično, džabe muška perspektiva razvoda i džabe
dobre kritike, kada imam osećaj da Goodbye to All That sa
svojom epizodičnom strukturom bez dramskog luka i bilo kakvih
dinamičkih akcenata ne ide nikuda. “Goodbye” i njemu.
No comments:
Post a Comment