2015.
režija:
Henry Hobson
scenario:
John Scott 3
uloge:
Arnold Schwarzenegger, Abigail Breslin, Joely Richardson
Komadić
trivije: pre nego što je Arnold Schwarzenegger postao Terminator,
Commando ili čak Conan The Barberian, što će reći
pre nego što je počeo da prebija, razbija i raznosi po Hollywoodu,
ovaj austrijski bodybuilder je imao dve uloge u autorskim filmovima.
Istini za volju, kod Roberta Altmana u The Long Goodbye nije
imao niti jednu repliku, samo je stajao i skidao se. Ali je zato u
filmu Stay Hungry Boba Rafelsona svirao violinu i ispaljivao
mudre izjave u ulozi austrijskog bodybuildera koji nije baš tipična
hrpa mišića bez mozga. U tom smislu ispostavljanje njegovog
poslednjeg filma Maggie kao nečega gde ovaj akcijski glumac
igra defeinitivno protiv svog tipa uloge deluje malo preterano i malo
“fake”.
Maggie
se po tom osnovu poredi sa Cop Landom (1997), a
Schwarzeneggerova uloga sa Staloneovom u potonjem. Istina, obe uloge
idu kontra tipa narečenih glumaca, ali Schwarzenegger i Stalone su
sami birali svoje uloge i svoje tipove, ne bez veze i ne bez razloga.
Međutim, sustigle su ih godine, a i svet je u međuvremenu dobio
nove akcione heroje, možda slično stare kao njih dvojica, ali zato
uglađenije. Stalone kao profesionalni glumac sa autorskim ambicijama
je još davno u svojstvu producenta stao iza Cop Land, ali to
je bio izuzetak. Zbog toga se dao u produkciju, pisanje i režiju
pristojnih, ali uglavnom konfekcijskih akcija i trilera u kojima
često i ne igra. Schwarzenegger je otisnuo u političke vode,
pokušao “comeback” kroz akcione uloge u solidnim, ali često
neshvaćenim filmovima, a Maggie mu je nova ekstravaganca,
pokušaj da krene putem kojim se ređe ide, šta već. I u Maggie
je on dobar i zapravo je taj komad “against the type” trivije
jedini ubedljivi razlog da ipak pogledamo film. Arnie je dobar, film
baš i ne.
U
čemu je štos sa celom tom ujdurmom? Schwarzenegger igra Wadea,
jednostavnog farmera u izraubanom pick-upu koji se brine za svoju
terminalno bolesnu kćerku Maggie (Breslin). Ali, hej, pored toga što
je, hm, ljudska priča, Maggie je i zombi-film. Zombi-drama
o bolesti, smrti, gubitku i čemu sve ne, bolje rečeno. Što znači
da ćemo imati prilike da Arnieja u makar dve scene vidimo kao onog
starog, kako zombije davi motkom i kako ih cepa sekirom.
Glavna
fora je, međutim, u tome što je ceo taj “zombie-trope” u
velikoj meri izrabljen i potrošen. Imali smo utišane drame o životu
sa virusom, romantične komedije, akcione filmove sa brzim zombijima,
globalne trilere o zarazi koja ljude pretvara u zombije, zapravo
skoro sve varijacije na temu. U tom smislu, utišana “mood piece”
drama Maggie ne donosi puno novoga što nismo, recimo, videli
u no-budget dragulju The Battery. Tamni filteri, prerijski
pejzaž, farmerski milje, lokalni policajci i doktori, kao ni kućna
drama u koju su uključeni umiruća Maggie, Wade i njegova druga žena
Caroline (Richardson) ipak ne donose nikakvu veliku, revolucionarnu
promenu u “zombie” žanr.
Glumci
su u redu. Arnold Schwarzenegger pokazuje da je sposoban da odigra
oca-zaštitnika (jesmo li sumnjali?), ali da pritom ne ispali pun
šaržer metaka u neprijatelja. Iako je vizuelni “hint” sa bradom
i jednostavnom odećom preočit, nekako ga kupujemo kao farmera
čelične volje. Abigail Breslin je skoro celi svoj život u glumi i
od zapaženih dečijih uloga (nominacija za Oscara za Little Miss
Sunshine) izrasla u indie-glumicu sa kojom se ima računati i
Maggie je možda njena ulaznica u “veliku ligu”, jer uloga
zahteva kompleksnost koju ona isporučuje. Joely Richardson je isto
veoma dobra kao Caroline.
Problem
sa Maggie je druge prirode: film je dosadan. Ima nekoliko
potresnih dijaloga i replika, ali ih je malo i udaljene su. Ostatak
filma je uglavnom prazan hod i ponavljanje jednih te istih šablona
ispostavljenih već na početku. Na stranu i nelogično objašnjenje
za poreklo virusa i, čini se, nedovoljno prisustvo organa vlasti ili
odsustvo apokalipse (logika stvari nalaže da se jedno od ta dva mora
dogoditi), film jednostavno ne možemo shvatiti ozbiljno. Maggie,
delo autora-debitanata, deluje kao eksperiment udaranja kontre opštim
mestima i stoga ne funkcioniše. Nije isključeno da će neki drugi
film uspeti tamo gde Maggie nije.
No comments:
Post a Comment