2014.
scenario
i režija: Greg Francis
uloge:
Beau Mirchoff, Ron Perlman, Giancarlo Esposito, Ron Eldard, Corey
Large, Titus Welliver, Halston Sage, Michael Eklund
Zamislite
situaciju u kojoj reditelj debitant reši da napravi posvetu svojim
filmskim heroji i filmskom ukusu koji je formirao, da uhvati poznatu,
funkcionalnu, a opet nepotrošenu formulu, napumpa film stilom,
izabere dobre epizodne glumce za uloge koje im odgovaraju i pokuša
da sve to digne na novi nivo. Ako ćemo ga gledati kao B-filmsku
zabavu, Poker Night je zadovoljavajući film: stilski ispoliran,
solidnog tempa i profesionalne izvedbe. Međutim, reditelj Greg
Francis se ne ponaša kao iskusni televizijski zanatlija, nego kao
sveže diplomirani student: Poker Night pokazuje ambicije da
bude ultimativni B-film, a za to jednostavno nema štofa.
Poker
Night je, inače, legitimna, čak lagano retro kombinacija
krimi-trilera, crne komedije i “suspense” horora nafilanog
“torture porn” standardima. Nije problem ni u tim standardima, ni
u pomalo izveštačenom policijskom “hard boiled” govoru (i po
pitanju tema i po pitanju žargona). Nije problem ni u generalno
standardnoj ispričanoj priči o pandurima i zlikovcima, psihopatama
i serijskim ubicama. Nije čak ni problem u pripovedačkom stavu koji
se iz petnih žila ubija da bude cool. Nije problem ni sama struktura
ruske babuške, flashback u okviru flashbacka u okviru flashbacka,
koliko je problematična prosta činjenica da je Francis zagrizao
više nego što može progutati, odnosno da je priču iz ovog ili
onog razloga zapetljao više nego što može na uverljiv i
zadovoljavajuć način otpetljati. Ili je nabijao tempo da otkloni
svaku sumnju da nam može biti dosadan ili je prosto maskirao
činjenicu da nije o svemu dobro promislio. Rezultat je previše
poprilično prizemnih šokova i obrata, previše mini-klimaksa i
totalni antiklimaks na kraju filma, kao da mu je ponestalo snage i
momentuma.
Film
počinje sa mudrovanjem glavnog lika, mladog policajca Stana
(Mirchoff) tek unapređenog u detektiva u ne baš simpatičnom
gradiću u Indijani. On govori o mudrosti koja dolazi posle iskustva
i anticipaciji koja je apsolutno nužna za rešenje slučaja ili za
puko preživljavanje ilustrujući to svojim primerom. Posle partije
pokera, svojevrsne inicijacije među “hardcore” detektive, sve
prekaljene veterane došle iz većih gradova (Perlman, Esposito,
Eldard, Large i Welliver) na kojoj oni pričaju svoje “lovačke
priče”, pripiti Stan se javio na poziv da proveri situaciju sa
nasiljem u kući, da bi tu zatekao curu iz prethodnog slučaja, Amy
(Sage), bio omamljen i zaključan u podrum od strane psihopate pod
maskom (Eklund). Uporedo sa borbom za život, on se priseća priča
koje su mu starije kolege pričale na pokeru i polako upoznaje svog
protivnika (koji opet ima svoje lovačke priče o pobuni protiv
“normalnog sveta” putem jebanja devojčica i ubijanja svakog ko
mu stane na put). Sve te priče će mu pomoći da u glavi reši
mozaik ko ga je i zašto oteo, šta planira da učini sa Amy i da se
eventualno izvuče.
Iako
se Francis kroz film mnogo više bavio stilom nego pričom i
motivacijom likova, ona nije slaba, čak iako nije preterano
uverljiva. Na planu stila ne donosi ništa posebno novo, šokantno i
provokativno, ali je ugalvnom zabavno, i to što je bolesnije, to je
zabavnije i komičnije. Osvežavajue je da se ne ide previše u
pozadinu zlikovca, i da on ostaje kao nepouzdani narator (kao što
su, uostalom, i svi u priči) i da se film ne opterećuje potragom za
nestalim policajcem. Glumci su veoma dobri, posebno postava veterana
takvih žanrovskih filmova u scenama na partiji pokera, a Mirchoff je
uverljiv kao “zeleni” policajac.
Poker
Night je solidna trash zabava, film za gledanje na kablovskoj televiziji,
malo smeha, malo neverice i hitro zaboravljanje. Od ovakvih filmove
ne očekujemo puno, nikakvu uverljivost i nikakvu mudrost. Štos je u
tome što dolazi barem 15 godina prekasno, pa taj miks Pulp
Fictiona, Ususal Suspects i klasičnih trilera sa
serijskim ubicama nije ni izbliza tako svež i inovativan kao što bi
to autor želeo.
No comments:
Post a Comment