2015.
režija: Rob Cohen
scenario: Barbara
Curry
uloge: Jennifer
Lopez, Ryan Guzman, Ian Nelson, John Corbett, Kristin Chenoveth
Ako se pitate šta
se dogodilo sa Jennifer Lopez, reći ću vam jednostavno: godine.
Njen “jack of all arts, master of none” pristup je prolazio
sasvim solidno nešto vremena, ali kako kaže američka poslovica: ne
možeš varati sve ljude sve vreme. Ova glumica-pevačica je snimala
konvencionalne, komercijalne i konfekcijske albume i igrala u istim
takvim filmovima. To je očito bilo dovoljno za inicijalnu kapislu
slave, pa se to perpetuiralo dokle god je moglo. U jednom trenutku
Jennifer je nestala iz naše kolektivne svesti, nije bilo relevantnih
filmova, nije bilo spotova na MTV-u i sličnim televizijama, nije
bilo ni ogromnih koncerata ni pisanija po tabloidima.
Nisam siguran da joj
je prihvatanje uloga u ovakvim filmovima najbolji karijerni put. Rob
Cohen je možda ime kojeg će se poneko od nas setiti u svojstvu
producenta i reditelja od kraja 80-ih do negde početka novog
milenijuma, imao je on nešto poznatih i popularnih filmova u
karijeri, ali i to je bila konfekcija, pa je Cohen na svakom planu
bio i ostao druga liga, možda pouzdani štancer, ali ništa više od
toga. Ako ćemo o scenaristkinji, ona je debitant i ako je verovati
štampi, bila je visoko pozicionirana pravnica, što nije nikakav
garant za film ovog tipa, a ni ostatali glumci ni u kom slučaju nisu
ni blizu prve hollywoodske lige.
U idealnim
okolnostima, The Boy Next Door bi možda bio prolazna, već
viđena i lagano trashy zabava. Ali već od same premise je jasno da
se radi o komadu nepatvorenog filmskog smeća kojim se zatrpava
zimski repertoar. Premisa je bizarna, negde između erotskih
fantazija i melodramatične panike, a izvedba loša toliko da boli.
Problem u tome je što ovo nije namerni i svesni trash, čak ni onako
iskreno smešno sranje od filma, nego imamo jedan besmislen i dosadan
uradak.
Ovo je jedan od onih
filmova gde se žene bude sa elaboriranom šminkom na faci, a
muškarci sa savršenim “wake up” frizurama. Claire (Lopez) je
samohrana majka sina tinejdžera Kevina (Nelson) i profesorica
klasične literature u sinovljevoj gimnaziji. Pre nekoliko meseci je
isterala muža (Corbett) koji ju je varao sa sekretaricom i jedina
moralna podrška joj je njena šefica (Chenoveth), žena plitkog uma
i jednostavnih interesa.
Stvari se menjaju
kada u njen život uđe Noah (Guzman), prvo kao sused i Kevinov
drugar koji zna da popravi auto i očisti odvod od lišća, usput je
uvek tu da ga zaštiti od siledžija na skejtovima, a što citira
klasike, pre svega Homerovu Ilijadu... Ma svaka bi ga majka
poželela za zeta. Noah je, dakle, nešto stariji, a zbog tužne
priče nije završio srednju školu, pa sada ide sa nekoliko godina
mlađom mularijom (kao da nije čuo za večernju školu ili tako
nešto). Štos je u tome što on na Claire gleda kao na MILF-aču, a
ne kao na majku svog druga, a Claire će u trnutku slabosti završiti
u njegovom zagrljaju. Nesrećna žena će to opravdati kao grešku,
ali se Noah toliko nesrećno zaljubio da se pretvorio u manijaka.
Znamo kako dalje
ide, pa samo da kažem šta mi sve tu ide na živce. Prvo je
konstantno iritantno drmusanje kamere. Apeliram na zdrav razum
hollywoodskih filmadžija da odjebu više sa tim, ne stvara napetost
nego iritaciju. Drugo je činjenica da se likovi ponašaju kao
kompletni ludaci i glupaci, kao tipovi koji nikad nisu pogledali
ovakav film sa manijacima, a bilo ih je onoliko. Ne samo to, nego je
i Ryan Guzman sa svojih vidljivih 27 godina prestar za svoju ulogu
momka od možda dvadeset. Mislim, kada se već ide u trash, zašto
nije proćelav i nema pivski stomak? Motivacija likova je nikakva,
čak ni kada se uzmu u obzir seksualne aluzije i psihoanaliza za
seljake (prvo što će Noah popraviti biće Clairina vrata na garaži,
iliti po seljački “uteram ti, uteram ti kola u garažu). Sve to
izgleda kao kliše, pa kad dođe do poslednjeg obračuna, on se čini
dug kao gladna godina, a ceo film traje 80-ak minuta u verziji koju
sam ja pogledao, navodno postoji i duža, eksplicitnija.
Učinite sebi uslugu
i preskočite ovo. Setite se da je posao filmskog kritičara krvav.
Mi moramo gledati i ovakve filmove da biste vi mogli izabrati bolje.
Ne bih bio u koži odboru koji dodeljuje Razzie nagrade, The Boy
Next Door im kuca na vrata...
No comments:
Post a Comment