2016.
scenario
i režija: Mickey Keating
uloge:
Ashley Bell, Pat Healy, James Landry Hebert, Michael Villar, Bob
Bancroft, Larry Fessenden, Alan Ruck
Unutrašnjost
Kalifornije, kasne 70-te. Dvojica već na prvi pogled jasno
nesposobnih kriminalaca beže sa mesta zločina. Opljačkali su malu
lokalnu banku. Jedan od njih, onaj debeli (Villar) je i ranjen,
drugi, kicoš (Hebert), ga uverava da će sve biti u redu. Dobar vic.
Debeli umire na suncu, ali iznenađenje nas tek čeka: ova dvojica
mudraca su na izlasku otela devojku i zbuksala je u prtljažnik.
Zaista džentlmenski.
Kroz
seriju flashback scena se upoznajemo sa to troje nesrećno spojenih
likova, te otkrivamo motivacije otkud oni u banci tog dana. Pljačkaši
nisu samo pljačkaši, to bi bilo prejednostavno i preprofesionalno,
kicoš, Scorpion Joe mu je zatvorsko ime, ima ideju da bi bio narodni
tribun, pa uz lovu krade i spisak dugovanja ne bi li ga podelio
narodu. Devojka Vivian (Bell) ima, opet, sasvim lične motive za
posetu banci: njen stari otac će izgubiti farmu za koju ga je
prodavac izvarao, a ona je jedina koja ga može spasiti ako uspe da
dobije kredit od lokalne banke.
Čini
se da je otmica najgore što joj se moglo dogoditi i da će se
namučiti sa razbojnikom-amaterom kakav je Joe. Međutim, kada njih
dvoje zalutaju na pustinjski put i Joe pogine, njoj ne dolazi
spasenje. Naprotiv, čeka je pakao sa poremećenim ratnim veteranom i
snajperistom koji na svom velikom posedu voli da lovi ljude. Kad te
neće, onda te baš neće...
Mickey
Keating je hiperaktivni autor žanrovskih filmova od kojih svi više
ili manje deluju kao posvete drugim autorima i blenderi različitih
uticaja. Samo prošle godine izbacio je dva naslova, od kojih je
Darling čak pobrao vrlo dobre kritike, a do kraja tekuće godine se
očekuje još jedan naslov. Keating bez svake sumnje ume da složi
film sa malo sredstava i sa osebujnim njuškama, često istima u više
filmova, iako ne nužno poznatim glumcima, čak da privuče face
poput Fessendena za kakvu koloritnu epizodicu.
Ovde
su na tapetu Wes Craven via Alexadre Aja (The Hills Have Eyes,
remake više nego original), Tarantino (Reservoir Dogs) i
Peckinpah (od nasilnih klasika pa do paranoidnog The Osterman
Weekend) i kao posveta, film radi savršeno. Vizualno je izuzetno
promišljen, upeglan, čak lep i atraktivan poput filmova iz 70-ih
godina, filtriran i okupan pustinjskim suncem.
Sa
“žanrovskim blenderom” nismo takve sreće. Jednom kad brbljiva
“tarantinovština” s početka ustupi mesto klasičnom hororu
preživljavanja, film polako odlazi do vraga. Keating uspeva da održi
kakvu-takvu tenziju, čak možemo osetiti simpatije za našu
junakinju jer je relativno detaljno napisana i nije svedena bilo na
“scream queen”, bilo na “final girl” kliše, nego znamo da je
borac i zašto je borac, a trenuci slabosti dolaze zbog šoka.
Međutim, šta nam na koncu sprema: generičkog psihopatu s puškom i
elaboriranim zamkama i političkim bulažnjenjem preko zvučnika. Da,
Pat Healy ga igra sasvim solidno, ali to nije poenta. Jednom kad se
žanrovski ustali i utopi u konvencijama poput “shaky-cama” i
generalno slabo osvetljenih prizorišt, Carnage Park vrlo brzo
gubi na svojoj atraktivnosti.
No comments:
Post a Comment