2015.
režija: Bryan Buckley
scenario: Melissa Rauch, Winston
Rauch
uloge: Melissa Rauch, Gary Cole,
Thomas Middleditch, Sebastian Stan, Cecily Strong, Haley Lu
Richardson
Iskreno, volim olimpijadu kao
pojavu. Nije li genijalno jednom u 4 godine pogledati i poneki sport
koji inače ne stignemo ispratiti? Možda otkrijemo ljubav prema
jedrenju, softballu, streljaštvu, streličarstvu, preponskom
jahanju, a možda se podsetimo i onih sportova koje poznajemo, ali
nemamo često prilike da ih gledamo jer ih van olimpijade retko
ulovimo na televiziji. Recimo, do Ria nisam imao pojma da su
Amerikanke potpuno preuzele primat u ženskoj gimnastici od Ruskinja
i Kineskinja.
A gimnastika, olimpijska ili ne,
vrlo je filmičan sport. Posebno ženska. Poetična je, akrobatski
atraktivna, nije teško snimiti je i da se potpuno prirodno složiti
u montažnu sekvencu sa muzikom. A i moralni bagaž ovog sporta u
moderna vremena je ogroman: do pre možda 10-ak godina, gimnastikom
su se u ženskoj konkurenciji na najvišem nivou bavile devojčice
pre puberteta, što je rezultiralo nepravilnim telesnim razvojem i
zdravstvenim problemima kasnije u životu. Da, film o gimnastici,
ličnim nedostacima (usled životnog stila) i “penziji” jedne
islužene olimpijke bi bio dobra ideja za sportsku dramu...
The Bronze
to jednostavno nije, premda obećava. Hope Ann Gregory (Rauch) je pod
akutnom povredom i teškim naporom osvojila treće mesto na
olimpijadi pre 12 godina (inspirirano stvarnim slučajem Kerri Strug
u Atlanti 1996. godine), ali je morala okončati svoju karijeru. Od
tada živi od stare slave, toliko da će dobiti džabe klopu i piće
u svom gradiću u kojem ima i rezervirano parking-mesto. Novca je
odavno ponestalo, pa Hope cedi svog oca (Cole), skromnog poštara i
provaljuje u njegov službeni auto i krade novac iz čestitki. O
poslu i ne pomišlja, jer sebe vidi kao princezu, zvezdu, heroja
nacije i spremna je da se posvađa sa svakim koji joj pokuša
napraviti “reality check”. Da, ona je jedna od onih...
Šansa za nešto novca i ličnog
razvoja joj se nudi kada joj njena bivša instruktorka ostavi pola
miliona, pod uslovom da pro bono trenira i na olimpijadu odvede njenu
novu štićenicu Maggie (Richardson) čija samohrana majka ne može
da plaća skupi trening. Isprva okleva da svoje mesto kraljice u
gradu prepusti nekom drugom, pa nesrećnu Maggie deblja lošom
hranom, uči da psuje i flertuje s dečkima, ali dodatna eksterna
motivacija se javlja u vidu glavnog olimpijskog trenera Lancea
(Stan), Hopeinog bivšeg jednokratnog frajera. Ako u miks dodamo još
i “ljubavni interes”, momka iz teretane sa tikovima kojeg ona
zove Twitchy (Middleditch), jasno nam je da je za Hope to put
iskupljenja, sportskog i ljudskog.
Ako vam ovo zvuči kao sinopsis za
indie ili još izvesnije “Hallmark” film, u pravu ste: ovakvih
filmskih premijera je koš i još na Sundanceu i Tribeci i takav
štanc je ona druga strana medalje indie filma. Nakon festivalske
premijere i najčešće ravnodušno-mlakih reakcija kritike, ovakvi
filmovi odlaze u kratku distribuciju i dugi zaborav. Ne zato što su
loši, nego zato što su isti, čak i kad su dobro odglumljeni ili
pokušavaju da budu “quirky”. Šablon ostaje šablon.
Jedan od iritantnijih dodataka na
taj šablon je insistiranje na pokušajima humora po svaku cenu, a
bez rezultata. To je po pravilu izveštačeno, često vulgarno (ne
mešati sa “provokativno”) i po pravilu nikad smešno. Ovde to
dolazi direktno od glavne glumice i ko-scenaristkinje Melisse Rauch
koja pokušava da osrednje do loše štoseve iz svojih stand-up
početaka prenese na film, a to jednostavno ne ide. Lako je stand-up
personu sa sve piskavim glasom, prenaglašenom seksualnom
frustracijom i čime već prebaciti na televiziju, u sitcom (Rauchova
je deo stalne postave serije The
Big Bang Theory koja
nikako da se završi), ali ne i na film. Zapravo, The
Bronze ima toliko
humornih “sokova” i pronicljivosti za kratak film, ne i za 100
minuta.
Mislim, pogledajte samo Twitchyja
kao lik. Potpuno je nepotreban za priču, samo dodaje minutažu.
Dobro, ljubavni interes za ljubavni interes, to je uvek narativna
“štaka”. I to da je po karakteru poptuno različit od
protagonistkinje je stari, provereni štos. Ali, ljudi moji, nije mi
jasno ko misli da je smešno upariti hiper-seksualiziranu kučku koja
psuje sa devcem koji ima tikove i “čuva se za brak”, taj je u
problemu. Na stranu što su takvi likovi nezamislivi u XXI stoleću,
čak i ako pod nekim kamenom postoje, to nije smešno: oni su jedni
od onih koji bacaju bombe na klinike za abortuse.
Ima u filmu, međutim, jedna scena
zbog koje ga se isplati pogledati. Scena je
ljigavo-manipulativno-seksualne prirode i prilično štrči od
ostatka filma. Akteri su Hope i Lance, dakle, oboje bivši
gimnastičari. Ne, scena nije napaljiva, čak ni erotična koliko je
bizarna: seks izgleda kao gimnastička vežba, a hotelski nameštaj
kao sprave. Ako ste zamišljali kako izgleda seks među
gimanstičarima, to verovatno nije odgovor na vaše pitanje. Ali je
svejedno solidan komad bizarluka.
No comments:
Post a Comment