2016.
režija:
Ariel Vromen
scenario:
Douglas Cook, David Weisberg
uloge:
Kevin Costner, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Ryan Reynolds, Gal
Gadot, Jordi Molla, Michael Pitt, Alice Eve, Antje Traue, Lara
Decaro, Piers Morgan
Postoji
dobar, smišljen i elaboriran trash i postoji loš trash, onaj
nenameran. Za Criminal ne znam gde bih ga svrstao. Okej,
scenario je potpuno retardiran, priča je potpuno retardirana,
koncept je potpuno retardiran i to bi trebalo biti svima očito već
na prvi pogled. Ovakve pizdarije su se 90-ih snimale direktno za
video, a danas se snimaju za VOD tržište, sa minimumom uloženih
sredstava, jer niko ozbiljan u Hollywoodu ne bi pomislio da će to
biti nekakav bioskopski hit. Ali, zez je u tome što Criminal
deluje kao da su njegovi autori i producenti shvatili ozbiljno,
skupili poprilično impresivna glumačka imena u nadi da će ovo biti
akcioni triler “kako bog zapoveda”.
Počev
od krivog traga odmah na početku: mi pratimo Ryana Reynoldsa kao
Billyja, nekakvog tajnog agenta koji je upravo na misiji spasavanja
sveta. On iz jedne londonske radnje uzima torbu punu love namenjenu
Holanđaninu (Pitt) čiji program jedini može zaustaviti
anarho-teroristu (Molina). Ne lezi vraže, teroristina škvadra ga
čeka za ćoškom i kreće jurnjava u kojoj Billy biva uhvaćen i
pogubljen. A taman smo se navikli, čak je imao simpa njušku...
Njegov
šef, Quaker Wells (Oldman) ne želi odustati od misije, pa je
prisiljen na očajničku meru: pitati doktora Franksa (Jones) da
njegov eksperiment sa usađivanjem tuđih sećanja u nove mozgove sa
nivoa pacova digne odmah do ljudi. Potrebama transplantacije odgovara
jedino naslovni kriminalac Jericho Stewart (Costner), neinteligentni
psihopata koji ne razlikuje dobro od zla, ljubav od mržnje i koji je
potpuno nesposoban za bilo kakve emocije. Naime, on je kao mali
doživeo nesreću u kojoj mu je oštećen frontalni režanj, pa je
zato moguće u njegovo telo usaditi ličnost pokojnika. Eksperiment
ne bude dovršen, šef naredi terminaciju, Jericho preživi (jer ako
je lud i glup, to ne znači da nema nagona za samoodržanjem) i u
njemu počinje borba između njegove vlastite psihopatske ličnosti i
Billyjeve ubačene.
“Bogus
science” od početka do kraja, ni prvi ni poslednji put na filmu.
Čak ne smeta ni toliko blesava premisa, Luc Besson je upravo na
takvim izgradio karijeru, ali Luc Besson makar ima stila i osećaja
kad koju glumačku legendu dignuti iz mrtvih i dofurati u Evropu da
se malo igra akcionog heroja. Međutim, za razliku od Bessona, čini
se da Ariel Vromen nema stila dalje od toga da pokuša beslovesnu
kopiju njegovi euro-trilera. Sve je tu: blesavi špijunski zaplet,
evropske lokacije (ovde London), islužene zvezde, eksplozije,
besmisleni pod-zapleti i malo zašećerene patetike, ali to sve
nekako ne ide zajedno. Šteta, pošto je Vromen obećavao sa svojim
sasvim solidnim prethodnim filmom The Iceman (2012), sasvim
solidnom krimi-dramom o tipu koji je istovremeno i plaćeni ubica i
posvećeni porodični čovek.
Mislim,
ko bi ovo probavio? Naš psihopata sa transferiranim sećanjima ta
sećanja prvo koristi kako bi upao u kuću onog čija sećanja ima i
napao njegovu udovicu (Gadot) i dete (Decaro), da bi se onda odjednom
preumio, opametio i prihvatio plemenitu misiju spasavanja sveta. Čak
je i par negativaca slab, anarho-terorista bez dalje razrade i pored
“backgrounda” vesti koje u cameo-ulozi jedva zadržavajući smeh
čita Piers Morgan deluje slabo, a loš utisak dodatno pojačava tek
osrednji glumac. Ni njegova nemačka pomoćnica koju igra Antje Traue
nije dorađena dalje od opasne ženske koja rešava stvari za
psihopatu sa rukom na nuklearnim tasterima.
Casting
je promašen, uloga kao da je bila pisana za Nicolasa Cagea, pa ju je
on nekim čudom odbio, pa je Kevin Costner, hiperaktivan nakon duga
pauze i nemilosti u Hollywoodu, uskočio kao zamena. Dok je još i
zanimljiv kao psihopata, kao akcioni heroj – pozitivac je potpuno
neuverljiv. Gary Oldman i Tommy Lee Jones bi bolje izgledali u
obrnutim ulogama, premda i ove mogu da odigraju na auto-pilotu i
pokupe honorar. Čini se da su njih dvojica uloge birali na
“eci-peci-pec”, pa izvukli one kojima se nisu nadali. Michael
Pitt koji je svakako u glumačkom usponu ovde nema baš puno posla
kao haker, ali to ne znači da ga ne izmišlja s preglumljivanjem.
Jasno
je da je Criminal komad filmskog otpada za koji je upitno
zašto je uopšte snimljen. Međutim, paralele oko njega su
elementarno interesantne. Prva je da u poslednje vreme imamo više
filmova o transferu svesti u drugo telo, a da već u dva vezana igra
Ryan Reynolds. U prošlogodišnjoj nebulozi Self/Less, on je
bio to telo u koje se ubacivao život Bena Kingsleya, dok ovde imamo
njegovu svest u tuđem telu. Kad još dodamo Deadpool u miks,
(da, znam, “origins story” nije baš isti, ali suština nije
preterano različita) čini se da će Reynoldsova njuška krasiti još
koji film na toj premisi o oživljavanju u novom telu.
Druga
paralela je to da su Kevin Costner, Gary Oldman i Tommy Lee Jones već
igrali zajedno i to u jednoj od impozantnijih političkih doku-drama,
JFK. Moguće je da je i to neka namerna referenca, bilo njihov
geg da igraju polu-pasivno u najglupljem mogućem filmu i dobro se
zajebavaju, bilo rediteljev štos čiji “punchline” ne razumem.
Kad već to nisam razumeo, moguće je da sam promašio i ostatak
trasha u filmu, mada sumnjam. Jednostavno, tu nisam ništa video da
odudara od generičkog B filma, pa mi je misterija zašto je tako
nešto uopšte snimano, a tek zašto je na to sprcano preko 30
miliona.
No comments:
Post a Comment