2016.
režija:
Bille Woodruff
scenario:
Brandon Broussard, Gary Hardwick, Dana Verde
uloge:
Terrence Jenkins, Cassie Ventura, Paula Patton, Robert Christopher
Riley, Donald Faison, Lauren London, Dasha Polanco, Joe Pantoliano,
Beau Casper Smart, Steven Daniel Brun, French Montana, Timothy
DeLaGhetto
Charlie
(Jenkins) vodi zadovoljan samački život: ima dobar posao, puno love
i sjajnu gajbu, žene zavodi, pa posle seksa izbegava i sve u tom
stilu. Jedino snažno žensko prisustvo u njegovom životu je sestra,
Sherry (Patton), terapeutkinja koja psihoanalizu spušta na nivo
self-help parola. Njegovi prijatelji su, međutim, upareni i imaju
“odrasle” probleme. Victor (Riley) i Ginger (London) planiraju
venčanje, a Victora kao muškarca muči što njegova žena zarađuje
više od njega. Rick (Faison) i Pressie (Polanco) rade na “projektu
beba” i zavuklo im se.
Jasno,
Charlie ne može s njima da podeli svoje radosti zavodničkih
osvajanja, i čak je prinuđen na opkladu: ako izdrži sa jednom
curom do Victorovog i Gingerinog venčanja, sledi mu nagrada. Tada na
scenu stupa Eva (Ventura), cura koja izgleda kao foto-model za donji
veš. Ona je kao ličnost potpuno drugačija od Charlieja i to ga
zapravo privlači, pa njih dvoje započinju strastvenu vezu koja može
biti baš ona prava. Izgleda da se zavodnik upecao... Ili?
The
Perfect Match je romantična komedija, potpuno klasično napisana
i izvedena, zasnovana na svim onim klišeima o mladim i uspešnim
ljudima koji mogu da se pozabave ljubovanjem. Bille Woodruff režira
sa osećajem za tempo i ritam i ako već ne uspeva da nas nasmeje,
barem pokušava da nas opusti i razgali. Mogućnosti su mu
limitirane, malo ga izvlači dosta sigurna i raspoložena glumačka
postava i njihov opušteni stav, pa ako živite u paralelnom svetu
ljubavnih romana i filmova, ovo je prava stvar za vas. Problem je to
što taj standardni svet romantičnih komedija u principu ne postoji,
ali to ste znali i bez mene.
Drugi
i veći problem je standardnost svega toga. Ovakav film smo milion
puta videli, mi to znamo, scenaristi to znaju i reditelj to zna, ali
kao da niko ne haje za još malo istoga. U tom smislu je čak i
Charliejev posao dosadan i standardan, ma koliko se svi skupa trudili
da ga prikažu kao ultra-cool. Pasaže na poslu bi možda pomogle kao
poligon za humor, gazda (Pantoliano) je simpatično nadrkan, jedan
kolega (Smart) je skoro psihotičan, dok je drugi (Brun) komično
servilan, uz njih se pojavljuju poznate estradne njuške u
cameo-ulogama, ali se to nekako ne hvata, što je na kraju krajeva
šteta, pa ovaj ne-loše izveden film po formuli ostaje samo
prosečan.
Nije
to tako moralo biti. Ako ne iz drugog razloga, onda zbog rase većine
likova. U Ovakvim filmovima smo uglavnom imali srećne i uspešne
belce, bilo u yuppie, bilo u hipster varijanti. Šta dobijamo kad
likove drugačije “obojimo”. Ništa značajno osim pop-kulturnih
referenci i stilova, ali to nam ne govori da je američko društvo
“color-blind”, već da je The Perfect Match veštačka i
kruta konstrukcija. Lepo je videti situirane Afro-Amerikance na
filmu, ali frustrira što nedostaje bilo kakva specifikacija njihove
pozicije.
No comments:
Post a Comment