2016.
režija: Rob Connolly
scenario: Rob Connolly, Kyle Mann
uloge: Joel Kinnaman, Tom Holland, Percy Haynes White, Shiloh
Fernandez, Rossif Sutherland
U suštini, ovo bi mogao biti moj tip filma. Žanrovski gledano, u
pitanju je kombinacija socijalne i porodične drame sa pod-tonovima
trilera i recimo misterije, mesto radnje je snežna zabit i to
kanadska, a glavna zvezda filma je zanimljiv glumac koji nikako da
realizira svoj zvezdani potencijal, što je možda rezultat pogrešnih
casting izbora, a možda loše sreće. Naravno, ništa tu nije novo
ni neviđeno, pitanje je samo koliko šabloni i prigodna motivacijska
i dramaturška rešenja mogu potopiti film.
Elliot (Kinnaman) je čovek koji je zeznuo sve što je mogao. Živi u
malom samačkom stanu, trenutno je bez posla, sa rukom u gipsu. Nije
da se previše pitamo, ali uskoro ćemo dobiti odgovor. Sad, takvom
Elliotu je poveren zadatak da čuva klince, petnaestogodišnjeg
Bradleya (Holland) i dvanaestogodišnjeg Caleba (Haynes White) dok je
njegova žena na odmoru sa ne tako novim mužem. Elliot to
oduševljeno prihvata, čak i ne traži pomoć njene majke. Kao da je
svestan da u svom životu jedino klince nije sjebao, valjda zato što
je s njima imao relativno malo kontakta. Sa druge strane, oni ga ne
poznaju, ozbiljniji i odgovorniji Bradley ga pomalo prezire, a pomalo
ga se plaši, dok je mlađem Calebu otac-baraba čak i simpatičan
lik.
Šta će takav otac raditi sa sinovima o kojima baš i nema pojma?
Ideju će mu dati oni sami, potpuno slučajno: kad nađu njegovu
lovačku pušku ispod kreveta. “Novi tata” je fićfirić koji ih
sigurno nije učio da odgovorno upravljaju oružjem, pa će pravi
tata od dečaka napraviti muškarce na izletu o kojem oni neće
pričati majci. Odu oni duboko u šumu, na mesto bivšeg kampa za
drvoseče, ispale koji metak, Brad nije oduševljen pucanjem, a Caleb
posledicama istog. Šta im još otac može pokazati? Vožnju, to
sigurno nisu probali. Saberite dva i dva, pijanog oca, klince koji se
svađaju i nekog ko ne zna da vozi za volanom, pa je jasno da će
džip ostati nasukan u dubokom snegu.
Kada tokom noći provedene u autu Elliot sazna da se klinci zbog
očuhovog posla sele u London, u njemu se budi gotovo psihopatski
instinkt da ih ne pusti od sebe. Umesto prema magistralnom putu, on
će klince odvesti prema lovačkoj kolibi na drugom kraju šume. U
njegovoj maničnoj glavi se porađa ideja o survivalističkom životu
oca i sinova u prirodi. Ali koliba nije njegova... Šta će se desiti
kada se u njoj pojave dvojica frankofonih lovaca (Fernandez,
Sutherland) kojima se isto tako pokvario auto?
Nakon poslednjeg velikog otkrića (u suštini standardnog
motivacijskog okidača), nastupa očekivana dramaturgija
preživljavanja. Čak ni ideja o odsutnom, po čuvenju neozbiljnom, a
svakako problematičnom ocu koji je istovremeno i zaštitnik i
tamničar i generalno neko kojeg se treba bojati nije toliko nova
koliko je perfidna i zapravo pro-sistemska. Svako ko štrči, bilo
temperamentom, bilo stavom, nije ništa drugo do devijant, psihopata,
opasnost po sebe, društvo i porodične vrednosti, bez obzira na
njegovu biološku ulogu oca.
To, međutim, nije najveći problem filma. Problem je što je Elliot
jednostavno maničan lik bez ikakvog uporišta u realnom svetu,
napisan kao u suštini grozna, skoro neljudska konstrukcija. Njegovi
postupci su apsolutno nepredvidljivi. Da li biste nekom takvom
ostavili decu na čuvanje? Nisam ni sumnjao. To u problem stavlja
samog Joela Kinnamana, inače ekspresivnog glumca kojem stoje
neurotični likovi. On se trudi da Elliota nekako “očoveči”,
ali mu to ne uspeva. Nije njegova krivica, problem je u takvom tankom
scenariju.
No comments:
Post a Comment