2016.
režija: Rawson Marshall Thurber
scenario: Ike Barinholtz, David Stassen, Rawson Marshall Thurber
uloge: Kevin Hart, Dwayne “The Rock” Johnson, Amy Ryan, Danielle
Nicolet, Aaron Paul, Ryan Hansen, Tim Griffin, Jason Bateman, Melissa
McCarthy
U teoriji, ideja da se napravi “buddy-buddy” akciona komedija sa
partnerima potpuno suprotnih izgleda i energija nije loša. Obojica
prvopotpisanih glumaca imaju svoje prepoznatljive persone, Kevin Hart
je izraziti komičar čiji je potpis da deluje histerično dok brblja
200 na sat sa svojim piskavim glasom. Nisam fan, ali nekima je to
smešno. Sa druge strane, The Rock je klasičan akcijaš novog, PG13
doba, srećni ratnik u orgiji beskrvnog nasilja. Takođe nisam fan,
ali takvi filmovi funkcionišu kao žvaka za mozak.
Teorija za teoriju, a imamo i primere iz prakse kako to može
izgledati dobro. Uzmimo za primer Twins (1988) u kojem je
fizička i karakterna različitost likova takođe bila osnova svega.
Taj film je imao radnju koja je odmah vetrila iz glave, ali je fokus
bio na glumačkoj hemiji i energiji njegovih zvezda, Dannyja De Vita
i Arnolda Schwarzeneggera. Iako Arnie tada nije bio baš pravi glumac
ili verzirani komičar (to mu je došlo sa iskustvom), De Vito ga je
povukao sa sobom, a mi smo dobili priliku da uživamo u prilično
dobroj komediji.
Central Intelligence ni u jednom trenutku ne dostiže taj
nivo, delom zbog toga što Hart i The Rock zaista nisu glumci tog
kalibra, delom zbog odsustva ritma u kojem se smenjuju potpuno prazan
hod i potpuno “busy” akcija bez ičega u sredini, delom zbog PG13
rejtinga, što znači da nema psovanja, a akciono nasilje je prilično
beskrvno, a delom i zbog ne baš sjajnog scenarija koji kao da služi
da popuni prazninu od gega do gega koji su, usput, “povuci-potegni”,
što će reći bez ičeg zanimljivog i provokativnog u dijalogu.
Pre 20 godina, Calvin (Hart) je bio “kralj srednje škole”,
proglašen za onog koji će najverovatnije uspeti u životu, dobar
đak i sportista, popularan u društvu. U sadašnjem vremenu on je
kukavni računovođa ne baš visoko pozicioniran u firmi, doduše
oženjen svojom školskom devojkom (Nicolet), ali i u braku nešto
škripi kao i uvek kad se pomene magična reč “terapija”. Sa
druge strane, Robbie Weirdicht je bio debeli klinac, magnet za
siledžije i druga poniženja kojeg je jedino Calvin tretirao kao
ljudsko biće. Robbie je u međuvremenu postao Bob Stone (The Rock),
kao od brda odvaljeni snagator dobrog srca.
Kako se bliži godišnjica mature, gorostas šalje “friend request”
računovođi, a ovaj ga u očaju prihvata i njih dvojica se nalaze
neki dan pred maturu. Pitanje je zašto bi se mišićavi magnet za
ženske družio sa sitnim tunjavkom, ali ovaj ga idealizira kao da su
još uvek u srednjoj školi. To se ne menja čak ni kad su se uloge
očito zamenile, pa je Calvin meta za siledžije, a Bob ga fizički
brani. Međutim, Bob nije tu samo za reminiscencije, on je odbegli
agent CIA koji je ili ubio svog partnera i počinio izdaju ili mu
kriminalac kodnog imena “Crni Jazavac” smešta i njemu su preko
potrebna znanja nekadašnjeg školskog druga da kroz trag novca uđe
u trag Jazavcu i skine ljagu sa svog imena dok ga doskorašnja šefica
(Ryan) juri zajedno sa timom agenata.
Osim gegova, tučnjave, jurnjave i kaskaderskih akrobacija (ne baš
impozantnih), ponekad raspoloženih epizodista uz dvoje poznatih
komičara u cameo ulogama te nekoliko wtf pseudo-komičnih scena,
nema tu mnogo toga za posebnu analizu. Od tankog scenarija i pre
svega blentave priče, reditelj Rawson Marshall Thurber izvlači šta
može uglavnom koristeći štos da nam pomera fokus pažnje s kraja
na kraj kadra, što daje na zanimljivosti.
Druga stvar o kojoj se da raspravljati su persone Harta i The Rocka
koje su za potrebe filma malo izmenjene. Hart je utišan za
stepen-dva, na početku čak i više (dok se u njegovom životu ne
pojavi stari drug, pa je uglavnom neraspoložen i lagano ciničan),
da bi se kasnije vratilo uglavnom na brbljivo-piskavi trag svojih
karakterističnih likova. Zanimljivo je, međutim, da on ovde nije ni
centar zapleta, a ni centar komedije. To je The Rock, i on se u toj
ulozi zapravo i ne snalazi baš najbolje jer je primoran da igra ne
baš zanimljiv tipski lik velikog, nežnog plišanog medveda, a to
nije baš zahvalna uloga. Dajte čoveku da razbija nešto, efektniji
je u tom fazonu.
Međutim, kad se podvuče crta, Central Intelligence nije loš
film. Zapravo nije toliko loš koliko sam očekivao. Meni samo nije
smešan, prosto mi ne leži takav humor. Dobro je što nije mnogo
napadan i iritantan. Ali, opet, reći da je dobar bi bilo
preterivanje. Prolazna ocena i to je to.
No comments:
Post a Comment