2016.
režija: Kasra Farahani
scenario: Mark Bianculli, Jeff Richard
uloge: Logan Miller, Keir Gilchrist, James Caan, Laura Innes
Dragi moji, ovako dalje ne može. Ja više ne znam ko je tu blesav:
oni koji to snimaju ili ja koji to gledam sa nadom da ću videti
nešto novo u istrošenom pod-žanru filmske prismotre. Dok je u
hororu to, u paketu zvanom “found footage” imalo smisla na
početku trenda, barem se fingirala autentičnost, u drugim žanrovima
je to moglo biti upotrebljeno više kao začin, vrlo retko kao osnova
filma. The Good Neighbor može poslužiti jedino kao demistifikacija
tog filmskog postupka. Ključna reč je banalnost.
Ovde je situacija sledeća: dvojica tinejdžera, Sean (Gilchrist) i
Ethan (Miller) pod izgovorom socijalnog eksperimenta, osnosno
snimanja dokumentarca instaliraju kamere, “bube” i elektronske
uređaje koji prave buku u kući svog starog suseda Harolda Graineya
(Caan). Pokušavaju da ga ubede da mu je kuća ukleta. Za dobru meru,
još mu i anonimno pozivaju policiju, pa ga pozornik povremeno
posećuje. Štos je u tome što starina ne trza ni najmanje. Logično,
stari ljudi se nemaju zašto bojati duhova i sličnih pizdarija, a
možda ga sustižu i njegovi lični duhovi. U svakom slučaju, klince
zanima šta se to skriva u njegovom podrumu.
Dakle, na jednom nivou imamo tu neslanu šalu, dodatno “produbljenu”
sa flashback momentima na starčevu prošlost i ne baš idiličan
odnos sa ženom. U teoriji, to bi moglo poslužiti za karakterizaciju
njegovog lika, ali ovde je to beznadežno plitko i očekivano. Ceo
incident je dodatno “spoilan” scenama sa suđenja (“flash
forward”) koje otkrivaju da eksperiment nije baš naročito uspeo i
da ima reperkusije za dvojicu “vragolana”. Takođe imamo scene
njihovog snimanja, kreativnih i inih razlika, koje nam zajedno sa
suđenjem otkrivaju detalje iz njihovih pozadina. U tim scenama
njihovog “rada” nema ničeg meta-filmskog, pa one služe manje
ili više da nas upoznaju sa njihovom motivacijom, očekivano
plošnom.
The Good Neighbor ne nudi nikakav komentar i to je njegov glavni
problem. Misterija oko starca je toliko puta viđena, od Hitchcocka
nadalje, a ovde deluje posebno izrabljeno i otrcano. Takođe, to što
su omladinci poprilično gadni likovi nije ništa novo i ne znam kako
značajno, nemoguće je izvoditi takve “eksperimente” i ne biti
gadan. Mladi glumci se trude da ih ne uteraju u domenu karikature i
uglavnom im uspeva, ali potencijal legendarnog Jamesa Caana nije
iskorišten, tako da on “mesečari”, provlači se i naplaćuje
honorar. Ono što mene zanima je šta je autor Kasra Farahani, bivši
scenograf koji se oprobao u režiji, hteo da kaže s ovim filmom.
Priča je bespoentna, scenario loš, ekranizacija krajnje
neimpozantna. Gubljenje vremena.
No comments:
Post a Comment