2016.
režija: Shintaro Shimosawa
scenario: Simon Boyes, Adam Mason
uloge: Josh Duhamel, Anthony Hopkins, Al Pacino, Alice Eve, Julia
Stiles, Malin Akerman, Byung-hun Lee
“Dobar dan, gospodine Hopkins, ja sam XY, filmski producent.
Pripremamo triler/neo-noir u stilu 90-ih pod nazivom Misconduct
i imamo ulogu koja je kao stvorena za vas. Znate kako kažu, laka
lova, prava lova. Gospodin Pacino isto igra u filmu.”
“Al Pacino... Hm... S njim još nisam igrao. Što da ne...”
***
“Dobar dan, gospodine Pacino, ja sam XY, filmski producent.
Pripremamo triler/neo-noir u stilu 90-ih pod nazivom Misconduct
i imamo ulogu koja je kao stvorena za vas. Znate kako kažu, laka
lova, prava lova. Gospodin Hopkins isto igra u filmu.”
“Anthony Hopkins... Hm... S njim još nisam igrao. Što da ne...”
Pretpostavljam da su tako izgledali pregovori zbog kojih na papiru
Misconduct izgleda kao legitimna filmska poslastica za sve nas
nostalgične za vremenima kada je triler bio noseći žanr Hollywooda
i kada su Pacino i Hopkins žarili i palili po velikim ekranima i
bioskopskim blagajnama. Verovatno su, veselnici, mislili da će imati
kakvu impozantnu zajedničku scenu, možda i svaki po ubitačan
monolog, pa će pokazati mlađim glumačkim naraštajima kako to rade
pravi majstori. Ako još uzmemo u računicu da, osim njih, možemo
gledati mlade i lepe glumice srednjeg hollywoodskog ešalona i
Byung-hun Leeja kao komadić uvozne, korejske egzotike u,
pretpostavka se sama nameće, ulozi pamtljivog negativca, Misconduct
bi morao biti sasvim solidno iskustvo čak i kad glavnu ulogu nosi
bezlični Josh Duhamel.
Zeznuo sam se ja kao gledalac, baš kao što su se zeznuli i Al
Pacino i Anthony Hopkins kao glumci, učesnici u ovom sklepanom
projektu, debitantskom rediteljskom ostvarenju producenta Shintara
Shimosawe (The Grudge) po scenariju ljudi odgovornih za
opskurne, uglavnom sranjkaste horore tipa Hangman Simona Boyesa i
Adama Masona. Razlika u stepenu naših zajeba je u tome što su oni
za svoj ipak dobili sasvim pristojne honorare, a ja jedino priliku da
napišem kritiku. Svakom svoje, što bi se reklo.
Anthony Hopkins igra farmaceutskog magnata i govnara svetske klase
koji drži monopol, korumpira vladine agencije i fura svoju trofejnu,
dosta mlađu ženu Emily (Akerman) kao paradnog konja. Međutim,
Emily nije samo obična sponzoruša, već jedna od onih koja će se,
ako treba, i javno posvađati sa svojim mužem i preživeti bez
posledica. Međutim, nakon jedne svađe, nje nema kod kuće, a
magnatu imena Denning stiže poruka na mobilni telefon sa njenom
slikom sa raspuklom usnom. Ona je oteta, otkupnina je 2.5 miliona, a
matori treba da je donese u galeriju za vreme posećene izložbe.
Naravno, on izbegava policiju, ali zato kontaktira stručnjake za
otmice koje predvodi Julia Stiles. U galeriji se dešava i jedini
iskreno zanimljiv momenat filma, kada matori Denning zvekne ljigavog
galeristu koji pokušava da mu uvali neku sliku misleći da radi s
otmičarima.
A onda, prelaz u “nedelju dana ranije” modus u kojem upoznajemo
ambicioznog mladog advokata koji nije baš daleko dogurao. Njega
generički i bezlično, kako on to već ume, igra Josh Duhamel. Našem
advokatu čija žena (Eve) tuguje zbog spontanog pobačaja i zatrpava
se u posao medicinske sestre ni kod kuće ne ide najbolje, pa zato
pristane da obnovi kontakt sa svojom bivšom iz studentskih dana.
Pogađate, to je Emily, ista ona koja će kasnije biti oteta i koja
mu donosi “na tanjiru” podatke koji bi mogli razjebati matorog
Denninga, a njemu napraviti karijeru. On ih, sav ponosan nosi svom
šefu kojeg igra Al Pacino kojeg jareća brada izdaje kao sumnjivca,
i slučaj se pokreće.
A onda Emily završi mrtva, naš mladi advokat u problemu i pod
pritiskom sa raznih strana, a slučaj u čabru. Usput se još
pojavljuje plaćeni ubica na motociklu, Lee, koji za ko zna čiji
račun čisti dokaze i izvrće slučaj. Dakle, umesto intrigantnog
trilera sa ucenom, intrigom i obmanom ili procesne varijante
“zviždačkog” usmerenja koja ne štedi velike korporacije i male
ljude u publici uverava da imaju šanse protiv farmako-mafije, na
kraju dobijamo pseudo-akcioni bućkuriš sa nelogičnim obratima,
ludačkom montažom, nekompetentnom režijom i karikaturalno plošnim
likovima bez ikakve težine. Čak i neo-noir ugođaj deluje lažno i
plastično, baš kao i lokalna sredina, New Orleans, gde je film
sniman i smešten.
Što se tiče glumaca, Josh Duhamel koji je svoju najbolju ulogu
ostvario u ne baš sjajnom Scenic Route ovde ne uspeva da svoj
lik pretvori u noseći i ostavlja ga na nivou generičkog dobrog
momka koji se upleo u situaciju kojoj nije dorastao. Byung-hun Lee je
osebujan kao pretnja, ali obesmišljen okljaštenim scenariom. Julia
Stiles je nepamtljiva u svojoj praznjikavo napisanoj ulozi, a Malin
Akerman preglumljuje i prilično je neuverljiva kao “femme fatale”.
Zapravo, polu-katatonično ostvarenje Alice Eve ima ponajviše smisla
u celom filmu, uz nedoumicu je li to slučajno.
A očekivane glavne zvezde, naši veterani? Oni su solidni, kao što
to od njih očekujemo, ali potpuno svesni dveju činjenica: da više
ne uživaju u glumi kao nekada i da su suviše dobri glumci za ovako
slab film. Hopkins je kao beskrupulozni bogataš čak i bolji nego
Pacino kao beskrupulozni advokat, a razliku čini Pacinov blesavi
južnjački akcenat i oslanjanje na manirizme. Da su se ranije sreli,
možda čak u nekom tezga-trileru 90-ih, to bi bolje izgledalo. Čak
je žalosno gledati ih u nečemu ovako trapavo izvedenom i
zakasnelom.
No comments:
Post a Comment