2015.
režija:
Anna Axster
scenario:
Anna Axster, Jim Beggarly
uloge:
Imogen Poots, Mackenzie Davis, Mary McCormack, Ryan Bingham, June
Squibb, Norman Bennett, Shea Whigham
Film
na dan ima dva osnovna pravila. Prvo, objavljuje se svaki dan, bez
sitnih i krupnih svetaca, državnih praznika, nedelja i godišnjih
odmora. I drugo, u pitanju su isključivo novi filmovi sa
bioskopskog, festivalskog ili internet programa. To zahteva određeni
tempo praćenja i on je zahtevan do te mere da se tu i tamo
potkradaju greške. Ne samo da mi neki za publiku potencijalno
zanimljivi filmovi temeljno pobegnu jer u datom trenutku nemam
vremena da se bavim s njima pošto radim na “isplivavanju” iz
nečeg drugog, nego mi se neki filmovi dosta dugo vuku na listi
želja, a da sam zaboravio kako su uopšte tamo završili. Jedan od
takvih je i A Country Called Home.
Premda,
pretpostavljam da je razlog jedan od ne tako čestih slučajeva da
Imogen Poots igra glavnu ulogu. Moja iskustva sa njenim ulogama su
prilično dobra, ponekad je čak i zadivljujuća, pa mi se učinilo
kao solidna ideja da proverim kako izgleda kada ona igra glavnu
ulogu. Štos je, međutim, da je A Country Called Home po
estetici, tematici i kontekstu u prinicipu standardan indie film koji
ne odstupa od kanona.
Znate
već, Sundance je lansirao taj štos negde početkom milenijuma i od
tada se takve stvari štancaju toliko da ih ima za punjenje programa
po severnoameričkim festivalima. A problem sa bilo kakvom, pa i
takvom šprancom u kinematografiji je to da tu ima vrlo malo mesta za
izuzetnost u bilo kom aspektu, pa i kada je reč o glumi. S tim u
vezi, ostvarenje Imogen Poots u ulozi devojke koja odlazi na očevu
sahranu u Teksas ne bi li tamo pronašla komadić svog neotkrivenog
identeta je korektno i na mestu, ali i prilično “paint by
numbers”.
Neki
drugi u glumačkoj postavi čak imaju koloritnije likove. Recimo,
Mackenzie Davies igra transrodnog kantautora koji je osuđen da iz
ličnih razloga ostane u provincijalnom gradiću i trpi šikaniranje
čak i kod kuće. Ili Mary McCormack kao alkoholičarka i tipičan
primerak “white trash” sorte. Osveženje je svakako videti June
Squibb koju je teško zaboraviti posle Nebraske u ulozi
protagonistkinjine babe. Kao i country pevača Ryana Binghama koji
igra alkoholičarkinog sina i protagonistkinjinu simpatiju.
Nema
smisla ulaziti u radnju, ne toliko zbog spoilera koliko zbog
komplikovanih prijateljsko-rodbinskih odnosa između likova. Za
praćenje, međutim, nije naročito teško, pošto sve gledamo iz
perspektive došljakinje koja se i sama upoznaje sa detaljima iz
života svog otuđenog oca. Ono gde A Country Called Home
podiže letvicu je problematika koju ispostavlja, reč je o mirenju
sa stvarima i okolnostima na koje nismo mogli uticati, i iskrenost sa
kojom toj problematici prilazi. Bazično, ne biramo ni roditelje ni
okolinu, kao ni ono što će nas u životu snaći, pa je najbolje što
možemo uraditi pokušaj da prihvatimo ljude i stvari kakve jesu i na
tome gradimo odnos.
Anna
Axster je debitantkinja i to se na nekoliko mesta oseti u preteranom
oslanjanju na stilska, skoro pa žanrovska pravila, ali u principu
radi korektan posao. Slično se može reći i za njenog nešto
iskusnijeg ko-scenaristu Jima Beggarlyja koji likove razvija u
zadatim ili samonametnutim okvirima. Sve u svemu, A Country Called
Home će biti ugodno potrošenih 90-ak minuta, ni manje ni više
od toga.
No comments:
Post a Comment