2016.
scenario
i režija: Emiliano Rocha Minter
uloge:
Noe Hernandez, Maria Evoli, Diego Gamaliel
Kada
je reč o filmu šoka i transgresije, postoji velika razlika između
oslanjanja na stare uzore i isključivog oslanjanja na stare uzore sa
gomilom ničim potkrepljenih citata. A o toj razlici sudimo mi,
gledaoci, svako za sebe. Nigde kao na tom polju nije tako tanka
linija između genijalnosti i potpune gluposti u našoj percepciji i
nigde nije tako presudno ono čuveno “slobodno sudijsko uverenje”.
Zapravo, sekundarno je hoćemo li ukačiti (sve) reference i
kompletni kontekst. Bitno je samo je li nas to nešto “uradilo”
na intelektualnom i emotivnom nivou.
U
tom smislu je We Are the Flesh, dugometražni prvenac izuzetno
mladog i s pravom bi se reklo neiskusnog (osim ovog ima još samo dva
kratka filma iza sebe) autora Emiliana Roche Mintera skoro pun
pogodak. Zamislite uvrnuti spoj Jodorowskog i Bunuela sa Boschovim
platnima na temu postapokaliptične bajke na tragu Ivice i Marice sa
vrlo mračnim pod-tonovima gde dominiraju psiho-seksualna dominacija,
incest, kanibalizam, fiksacija na smrt i ponovno rođenje u okruženju
koje simultano podseća na napuštenu zgradu, pećinu, utrobu i
pakao.
Hajdemo
malo i o radnji, ma koliko to u suštini bilo iluzorno. U napuštenom
prostoru živi poludeli beskućnik (Hernandez) čije ime, Mariano,
saznajemo kasnije. On živi sam i pretura po stvarima iz nekog već
razloga, ali od uvodne scene nam je jasno da nije benigni ludak. Kada
u njegovu “pećinu” uđu bezimeni brat (Gamaliel) i sestra
(Evoli), on će im ponuditi stan i hranu u zamenu za rad na
unutrašnjem uređenju prostora pomoću lepljive trake. Uskoro će
se, zao, oduran, zavodljiv i misteriozan kakav već je, umešati u
njihov odnos i čak ga diktirati, igrajući se sa lojalnostima. Jasno
je da ima veliki plan, ali ostaje pitanje kakav...
Noe
Hernandez je apsolutno sjajan kao ludak, dok mu Maria Evoli sekundira
u tom ludilu, ostavljajući Diegu Gamalielu komponentu straha. Pored
vrlo dobre, nadahnute glume, valja pohvaliti i vizuelni aspekt filma,
naročito scenografiju Manuele Garcie i fotografiju koju potpisuje
Yollotl Alverado. Takođe i muzika Estebana Aldartea je impozantna,
čineći da, svidelo vam se ili ne, We Are the Flesh bude
filmsko iskustvo koje nećete tek tako zaboraviti.
Naravno,
neće uvek i sve raditi, Minter će se, kao i većina mladih autora
ponekad zaleteti i raspaliti po preočitoj metafori i politički
kontekst koji je pominjao u intervjuima je meni kao solidno
obaveštenom ne-Meksikancu neuhvatljiv. Autor će se iskupiti sa
nekoliko hrabrih momenata čiste sulude inspiracije i čvrstom
kontrolom svih audio-vizuelnih aspekata u filmu (pre nego što se
uhvatio režije, radio je kao snimatelj). Stoga ne treba da čudi
vrlo vokalna podrška velikih imena meksičkog filma poput Alejandra
Gonzaleza Inarritua i Guillerma Del Torra koji su u Minteru
prepoznali autora pred kojim stoji blistava budućnost.
Hoće
li do toga doći, ostaje da se vidi. Minter svakako ima talenta i
hrabrosti, pa može daleko dogurati, bilo da ostane na sadašnjem
kursu ili da se konformira i počne stvarati više po ukusu šire
publike. We Are the Flesh je film o kojem će se još
razgovarati, koji će biti predmet polemike i oštrih sukoba
mišljenja i tumačenja. Verovatno jedan od onih filmova koje morate
videti makar da zadovoljite svoju znatiželju.
No comments:
Post a Comment