2016.
režija:
Laurent Teyssier
scenario:
Guillaume Grosse, Laurent Teyssier
uloge:
Vincent Rottiers, Bernard Blancan, Sabrina Ouazani, Alexis Michalic,
Tim Seyfi, Karim Leklou
Počinje
sugestivno. Crna slova na crvenim karticama za uvodnu špicu, borba
sa bikovima nalik na koridu (s tom razlikom da umesto jednog
toreadora imamo masu ljudi, doduše lakše naoružanih), plastenik sa
nasadom marihuane, prizor sa kvantaške pijace negde na jugu
Francuske, sve bez tona. Scene su možda još uvek nepovezane, biće
uskoro, ali je atmosfera toliko gusta da se može seći nožem.
Vrućina i pritisak će uskoro rezultirati kombinacijom socijalne i
krimi-priče. Uostalom, i naziv, a naročito njegov engleski prevod,
ukazuju na to.
Jean-Jacques
Lucas (Blancan) jedan je od onih ponosnih seljačkih tipova, veliki
poljoprivrednik kojem je nakon nekoliko loših godina i dubioznih
odluka od nekadašnje agro-imperije ostalo puno zemlje, zaostala
tehnologija, jedno prestižno skladište i puno duga. Kada mu konačno
izvršitelji zakucaju na vrata, on se hvata puške koju okreće prvo
ka drugima, pa onda ka sebi. Na njegovu nesreću, usled brze reakcije
policajca, preživeo je sa lakšim povredama.
Briga
o imanju pada na njegova dva sina, od kojih stariji Cyril (Michalic)
i sam ima svojih problema sa restoranom koji drži, ali zato uskače
mlađi Philippe (Rottiers). Njegova ideja je briljantna u svojoj
jednostavnosti i luda zbog rizika koji nosi: on će skladište
ponuditi kao fasadu part-time stočaru i full-time dileru Joséu
(Seyfi) za posao distribucije hašiša. Naivni Philippe misli da će
mu to proći kao jednokratna operacija, dovoljna da ocu servira
zgodne laži o novim kupcima i poplaća deo dugova. Međutim,
gangsterski mozak funkcioniše po nekim sasvim drugim parametrima, pa
će se dobri sin i preduzimljivi biznismen naći ne samo na udaru
konkurentskih bandi, već i na udaru svog šefa.
Debitant
u dugometražnom formatu Laurent Teyssier koji za sobom ima nekoliko
zapaženih kratkih filmova ima nekoliko dobrih ideja što se stila
tiče. Neki od kadrova, rezova i pokreta kamere poput sporih zoomova
su čista poezija. Nije mu loš ni osećaj za obrat koji je možda
kliše, ali je izveden glatko. Čak je i sama ideja spajanja
socijalne drame i krimi-trilera sasvim legitimna i na prvu čak
elegantnije izvedena nego recimo izvikani Audiardov Dheepan u
kojem Vincent Rottiers igra negativca. Zamislite Audiarda kao
neupitnog majstora modernog francuskog krimića križanog sa modernim
američkim ruralnim trilerima i tom južnjačkom, usijanom atmosferom
i više ili manje diskretno plasiranom socijalom.
To
sve radi svoj posao, kao i prilično dobra gluma u kojoj se ističe
Rottiers kao anti-junak u frci, ali i Sabrina Ouazani kao njegova
strastvena i etična žena. Štos je, međutim, u tome što Teyssier
većinu štoseva ispuca negde do trećine, najkasnije do polovine
filma, sve se nadajući da je sa time završio posao do kraja. Toril
je gledljiv sve vreme, to bez daljnjeg, ali kako vreme odmiče zbog
Teyssierove režije uglavnom na auto-pilotu pretvara se u običan i
ni po čemu impozantan uradak, čak tezgu i time uspeva da izneveri
očekivanja koja je sa jakom “udicom” podigao. Čak i kada ga
gledamo kao izjavu protiv moderne poljoprivrede i uplitanja
kapitalizma u istu, ta odrađenost nije neki naročiti saveznik.
Šteta.
No comments:
Post a Comment