2017.
scenario
i režija: Shu Lea Cheang
uloge:
ensemble cast
Shu
Lea Cheang nije nepoznato ime u svetu multimedijalne umetnosti. Njen
pristup je interdisciplinaran, njen medij je film i video, a njene
teme su identitetske – etnički stereotipi, rodnost i polnost,
odnos moći i zloupotreba iste na različitim nivoima. Može se reći
da je lagano šokirala svet filma kada je njen SF-pornić koji vuče
inspiraciju od Blade Runnera pod imenom I.K.U. (2000)
uvršten u program Sundancea. To je bila tema debate jedno vreme, je
li uopšte pornografiji mesto na filmskom festivalu, a Shu Lea Cheang
je na svoj sledeći film čekala 17 godina.
Fluid0
je snimljen bez potpore bilo koje zvanične institucije, gerilski, sa
entuzijastičnim i neplaćenim glumcima uglavnom pokupljenim sa
berlinske queer i alt-porn scene, dok je veći deo budžeta potrošen
na “green screen”. Rezultat je, u najmanju ruku, vrlo čudno
filmsko iskustvo namenjeno specifičnoj publici koja se može naći
na marginama žanrovskih i queer festivala.
Autorica
ističe da je inspiracija potekla od I.K.U. i da je razvoj
projekta započela još onda. U pitanju je opet SF-pornografska priča
čija je premisa da je u svetu budućnosti AIDS istrebljen, ali da se
usled mutiranog virusa pojavila nemoralna “nulta generacija” koja
ne samo da se ne želi sparivati u zajednice dvoje ljudi i
prokreirati, nego i fluidi njenih jedinki sadrže halucinogene tvari
od kojih se u laboratorijama sintetizira droga novog doba. S tim u
vezi, proglašen je novi rat protiv droge, a na njih su poslati
androidski super-agenti. Priča se dalje grana na nekoliko strana, a
pripadnici “nulte generacije” postaju žrtvama seksualne
industrije, vladinih represalija i pohlepnih dilera...
Ma
koliko Shu Lea Chang vešto baratala parolama i vizualnim izražajnim
sredstvima na tragu i nivou performansa, Fluid0 pada kao
narativni film. Autorica je zainteresiranija za eksplicitnost,
propagandu seksualne raznolikosti i nabijanje poente (kakve već)
prostim ponavljanjem scena i kadrova. Čini se da priča u početku
ide na sto strana, odnosno ne ide nikuda. Stvari se popravljaju negde
od sredine, autorica kao da uspeva da pohvata konce priče i pusti je
u pogon. Ali, budimo iskreni, u ovakvim filmovima priča je samo
kostur, ovde čak prilično blesav i neozbiljan, na koji se kači
gomila nestandardnog seksa, telesnih fluida i začudnosti koja je
sama sebi cilj.
Opet,
ima to neku svoju draž i skoro grešnu privlačnost, makar negde na
marginama. Recimo u lošoj glumi koja izgleda kao namerni trash. U
nabijajućoj elktronskoj muzici. U savršeno sterilnim ili preterano
prljavim scenama. U lošim grafikama.
Na
koncu, ako ništa drugo, Fluid0 može poslužiti kao primer
šta se sve filmom smatra i čemu sve veliki festivali poput
Berlinala poklanjaju pažnju. Ne govorimo tu u kategorijama dobrog i
lošeg, pravo je pitanje je li uopšte. Za pred-film, kratki
animirani Venus – The Little Lesbian Fairy se po formatu
makar znalo šta je.
No comments:
Post a Comment