2016.
scenario
i režija: Jon Lucas, Scott Moore
uloge:
Mila Kunis, Kathryn Hahn, Kristen Bell, Christina Applegate, Jada
Pinkett Smith, Annie Mumolo, Oona Laurence, Emjay Anthony, David
Walton, Clark Duke, Jay Hernandez, Wendell Pierce
Dvostruki
standardi su čudo i prisutni su na svakom koraku. Recimo ponašanje
u ulozi roditelja. Za muškarce je sasvim očekivano ne samo da
ganjaju karijeru, nego i da imaju svoje rituale druženja koji se
odvijaju van kuće, dok bi žene morale biti zadovoljne, dapače
presrećne sa ulogom majke i kućanice. Karijera ili izgovor za nju
je tu samo poželjan dodatak i fasada za nekakvo takmičenje u
savršenstvu.
Bad
Moms takvu situaciju radikalno izvrće idejom o ženskom pasivnom
otporu, muško-ošljarskog tipa i zapravo je neuobičajeno da iza
nečeg takvog stoje dvojica muškaraca, i to kreatora ultimativnih
“boys will be boys” komedija poput Hangover franšize. Još je
čudnija činjenica da je iza tako nečeg u osnovi inteligentnog i
potencijalno subverzivnog stao današnji kalkulantski nastrojeni
Hollywood. Impozantna zarada u letnjem terminu i nije toliko čudna,
ali može implicirati ne tako prijatnu stvar poput štancerskog
nastavka.
Problematika
je izložena u “voice over” uvodu u kojem Amy (Kunis) govori o
tome kako je prvo dete rodila sa 20 godina, drugo nedugo nakon toga,
i kako od tada samo juri i ništa ne stiže. Kuća, posao, deca,
školske obaveze i vanškolske aktivnosti i sve po redu u okruženju
suburbije koja to smatra normalnim i poželjnim. Muž (Walton) ne
samo da ne pomaže, nego je nezreo i ne pokazuje interes, šef (Duke)
je klinac koji zapošljava debile dok Amy obavlja i svoj i njihov
posao, a predsednica školskog odbora i “queen bitch” Gwendolyn
(Applegate) više nego išta voli da se bavi mikromenadžmentom
banalnih stvari poput “bake sale” događaja.
Dok
Amy ne popizdi, otera muža koji je vara preko interneta i banalne
gluposti nazove pravim imenom. Amy će pronaći podršku u vidu još
dve školske mame, zabavne razvedene alkoholičarke Carle (Hahn) i
čudne, istresirane majke četvoro monstruozne dece (Bell). Promenu
će uočiti i njeni klinci (Laurence, Anthony) koji će morati da
nauče da se više brinu sami o sebi, ali i Gwendolyn i njeni
“dronovi” (Pinkett Smith, Mumolo). I neće sve teći glatko, ali
Amy će nastaviti da ventilira kroz izlaske, alkohol, zezanje i
dangubljenje sa svojim prijateljicama, a tu je i zgodni udovac
(Hernandez)...
Najslabiji
deo filma je to njihovo zajedničko zezanje i glupiranje propraćeno
preglasnim, ispraznim pop-hitovima novijeg datuma, ali to je tako sa
Hollywoodom i njegovom uniformnošću. Slično se može reći i za
predvidljivi razvoj događaja i rasplet. Bez toga, film teško da bi
dobio podršku studija. Mila Kunis i nije neka glumica, ali njena Amy
je takođe prosek proseka od lika, dok su njene “pomagačice”
zanimljivije i poverene glumicama sa širim rasponom.
Takođe,
borba tri na tri deluje nekako tipski, a u suprotstavljenim timovima
se vidi ko je kome parnjak. S tim u vezi, Gwendolyn je jedan od
solidnijih negativaca, a Christina Applegate je igra sa žarom
ostarele glumice iz loših filmova i to sračunato pali. Muški
likovi su jednodimenzionalni, ali to je verovatnije namerna izjava
nego propust u scenariju. To je moguće zaključiti i po tempu koji
autorski dvojac diktira svojim vickastim replikama i obiljem fino
plasiranih referenci.
Opet,
ima tu nečeg što ne staje samo na subverziji rodnih uloga. Iza toga
se postavlja pitanje kakav je to svet omeđen pisanim i nepisanim
pravilima u kojima živimo. U tom svetu nema spontanosti i on makar u
svom početku liči na neko besmisleno takmičenje čiji besmisao
kad-tad eksplodira ostavljajući za sobom pustoš. Moderno
roditeljstvo je svedeno na haotičnu jurnjavu za ciljevima koji beže,
školski sistem isto tako, a iza ugla tu decu čeka život u svoj
svojoj grozoti, pa bili oni savršeni ili ne. Čak će oni nesavršeni
i bolje proći, naročito ako su svesni toga. Naprosto, zabavnije je.
No comments:
Post a Comment