2015.
režija:
Eiichiro Hasumi
scenario:
Tatsuya Kanazawa (prema mangi Yuseija Matsuija)
uloge:
Ryosuke Yamada, Kippei Shina, Jiyoung Kang, Masaki Suda, Seishiro
Kato, Kanna Hashimoto, Masanobu Takashima
Kada
sam ja, jednom davno, išao u školu, i to osnovnu, idoli moje
generacije, makar njenog muškog dela, nisu bili naučnici i
umetnici. Možda u nekom slučaju sportisti, ali u principu
kriminalci. Mogao si ne znati za nekog tamo Napoleona ili Van Gogha,
ali se za kojekakve giške, arkane, knelete i kristijanegoluboviće
moralo znati. Takvo je vreme bilo, naši roditelji nisu imali za
struju i benzin, a ti magarci su bili puni para, okruženi dobrim
ribama i šta god. Na maloj, školskoj pozornici bilo je svega i
svačega, tuča, nasilja, skidanja patika, jajarskog reketiranja, čak
su kružile neproverene glasine o noževima, pištoljima, pa čak i
bombama koje bi neki majmum u nekoj školi doneo i pokazivao. Grozno
vreme, ali do srednje škole smo već uglavnom skapirali da put
kriminala ne vodi nikuda, ako ne iz drugih razloga, onda barem zbog
očekivanog životnog veka. Kažu mi, mada ne proveravam, da se
“zlatne 90-te” ponovo vraćaju u modu u beogradskim školskim
klupama. Jezivo.
Mada,
ako ćemo iskreno, pitam se koliko je u tom boljem svetu stvarno
bolje situacija kada u školu, bioskopsku dvoranu ili na fakultet uđu
ludaci ili teroristi sa vatrenim oružjem i pucaju po ljudima. Nije
to ničija ekskluziva, Amerika se najviše spominje, ali takvi
incidenti su se dešavali i po Nemačkoj, Francuskoj, Skandinaviji,
Rusiji. Slušao sam one rasprave o zabrani naoružavanja ili još
većem (i čak obaveznom) naoružavanju u Americi i sve mi se više
čini kao loš reality program. Što ne znači da na datu temu nije
dozvoljeno zezanje...
Zamislite
novoformiran razred preseljen u napuštene barake i sačinjen od
otpadnika i čudaka kojima je jedina šansa da nauče zanat ubijanja.
Ispit se polaže tako što, po principu Pinkija i Švabe, zvekneš
učitelja koji te je od svoje volje naučio kako da rokaš. E, sad,
taj učitelj se svesno i dobrovoljno javio za žrtvu, voljan je da te
otpadnike nečemu nauči i malo ih uceni i prodrma. E, da, on je
zapravo tri metra visoki vanzemaljac sa pipcima, brz kao munja, u
stanju da se transformira u šta god, a ulozi u igri su veliki pošto
je on već razvalio više od pola Meseca i sprema se da uništi
zemlju.
Ako
ste se pitali odakle ove bizarnosti dolaze, odgovor je jasan: iz
Japana. Assassination Classroom je ekranizacija manga-stripa
nakon animirane serije po istim motivima. Jasno, monstrumi, pipci,
vanzemaljci, nindže, siledžije, ljudi-kompjuteri i sve ostalo. Ima
tu i akcije i humora i fantastike i avanture, a najviše šarenila i
zabave za ljubitelje tog đira. Naravno, uz elementarno pristojnu
glumu, koherentnu režiju i prilično jeftine, stripovsko-crtićki
neuverljive, ali ipak simpatične efekte.
Problem
sa Assassination Classroom nije taj što film nije zabavan,
naprotiv. Nije ni u poruci koja se može čitati i kao subverzivna
prema rigidnom sistemu obrazovanja: da su ti klinci imali pristojne i
posvećene učitelje kao što je to naš Džinovski Oktopod, oni nebi
ni bili otpadnici. Problem je u samoj strukturi stripa u nastavcima
koja se doslovno prenosi na film. Assassination Classroom je
sačinjen od sve samih vinjetica koje su manje ili više zabavne,
glavna priča je uvek tu negde, ali posle skoro dva sata filma to
postaje malo zamorno za gledanje. Osim ako niste ludi za mangama,
japanskom kulturom i bizarnostima. Onda ćete možda tražiti i
nastavak.
No comments:
Post a Comment