2016.
režija:
Bruno Vaussenat
scenario:
Bruno Vaussenat, Gilles Thompson, Jean-Cristophe Herve, Cedric Perrin
uloge:
Petra Silander, Olivier Gruner, Kendra Waldman, Danny Glover,
Sebastien Vandenberghe
Dark
Web je nova “fancy” sintagma za plašenje naivnih ljudi. Naime,
postoji teorija da je ono što nam ispada na Google-u samo vrh
ledenog brega, pa to zovemo “površinskim webom”. Ono što se
skriva ispod toga je dobilo termin “deep web”, a ilegalni sadržaj
na njemu “dark web”. Ilegalnog sadržaja je jako puno, od
petljavine sa bit-coin valutom, preko “file sharinga” do prevara,
ilegalnog prometa drogom i oružjem, sve do terorističkih ili
nacističkih mreža. Naravno da se u kontekstu svega toga pojavljuju
i mitovi o naručivanju ubistava, “snuff” filmovima, borbama do
smrti i lovu na ljude što sve finansiraju ekscentrični bogataši
koji nemaju drugog posla.
Sad,
ostavite svaku nadu vi koji mislite da će se film baviti mračnom
stranom interneta kao takvom. Ona naravno postoji, štos je u
enkripciji i ekskluzivonsti, a za poverovati je da tu ima i
nelegalnih aktivnosti kao u priči. Ali ono što naivci zaboravljaju
je da tu više nego bilo čega ostalog ima šuma. U toj situaciji
razdvojiti bitno od nebitnog čini se kao nemoguća misija, a jedan
film zavodljivog naslova, ali mizernog budžeta i nikakve ideje
svakako nije rešenje.
Film
se, dakle, ne bavi onim što drži u naslovu, iako se sintagma
pojavljuje u debilnom dijalogu između likova (“To ćemo posle
prodati na dark webu”, “Naši klijenti to prate preko dark weba”)
i potpuno besmisleno kao “screen saver” na ekranima kompjutera i
smart televizora. Dark Web je zapravo jeftini film za VOD
servise koji pokušava da klonira sadržaj Hostela sa okolinom
The Hunger Games. Bivalo je takvog dreka i ranije i uglavnom
sam ga preskako. Zašto sam ovaj komad sranja pogledao, i dalje nisam
u stanju da odgovorim.
Dakle,
devojka je oteta (došli su jebenim tenkovima po nju u selo) i ona će
biti puštena u šumu premreženu kamerama da je love tri para lovaca
koji su platili po nekakav “čip” za to. Ko je ulovi i ubije na
za to predviđenom mestu nosi lovu sa sobom. Cela operacija se snima
i montira, te prodaje dalje korisnicima, a šef nad šefovima je
Danny Glover koji je očito nisko pao kada ga gledamo u takvim
filmovima i to samo preko ekrana. Od ostalih glumaca, entuzijasti za
akcione filmove će prepoznati i Oliviera Grunera koji je bio nekakva
zvezdica u usponu 90-ih, ali nije dostigao slavu Michaela Dudikoffa
ili Stevena Segala, o većim facama da i ne govorimo. Sumnjam da će
mu ovo obezbediti epizodnu ulogu u nekom od nastavaka The
Expendables.
Ostavimo
se zahtevnih ideja kao što su razrađen koncept i karakterizacija
likova. Dark Web pada već na ispitu zanatskog kvaliteta.
Kamera se trese kao da su ga snimali pijanci, a režija je toliko
konfuzna da i najuporniji gledaoci odustaju. Gluma je tek priča za
sebe, imamo gomilu anonimusa koji nisu na nivou pristojnih amatera,
deluju ne samo kao da im engleski nije maternji jezik (što uglavnom
i nije), nego zapravo deluju “nahovano”, a da štos bude veći i
ti koji su radili sinhronizaciju ne barataju baš sjajno engleskim.
Šlag na torti je klasična muzika (iz razloga svoje besplatnosti,
naravno) često odvrnuta na najjače.
Nagledao
sam se svakakvih sranja, ali Dark Web je sramota za filmsko
stvaralaštvo. Ovako nešto nije čak ni trash ni zajebancija. Pijani
ortaci koji skupe par stotina ili hiljada eura bi bez ikakvog
iskustva snimili bolji film, bez sveg zezanja. Možda bi i naučili
nešto u procesu. Ovo je dno, radili su ga po svemu sudeći
profesionalci (američka produkcija, francuski kreativni tim, snimano
ko zna gde) i za to su verovatno bili plaćeni. Ovo je dno. I, što
je najgore, možda to govno uspe da zaradi nešto samo od
distribucije putem interneta i samo iz razloga što nije koštalo
ništa. Ne budite naivni, ne trošite ni vreme (o novcu da ne
govorimo) na nešto ovakvo.
No comments:
Post a Comment