8.5.16

Mr. Right

2015.
režija: Paco Cabezas
scenario: Max Landis
uloge: Sam Rockwell, Anna Kendrick, Tim Roth, James Ransone, Anson Maunt, Michael Eklund, RZA, Katie Nehra

Žene su s Venere, muškarci s Marsa. Muškarci su iz birtije, žene s placa. Ili tako već nešto. Elem, poznato je da žene vole romantične komedije sa Meg Ryan ili Kate Hudson u kojem one čekaju Gospodina Pravog jer život nijedne žene nije kompletan dok ona nije srećno zaljubljena ili još bolje udata. Muškarci, sa druge strane, vole akcione filmove u kojima se šutiraju dupeta i žvaće žvaka (a nestalo žvake), ispaljuju kiše metaka i poneka fora u formi “one-linera”. Koliko je nova ideja da se ta dva spoje u jedno?

Nije nova, pokušavano je na razne načine, ali svejedno. Max Landis (American Ultra koji u solidnoj meri odzvana kroz film) napisao, Paco Cabezas (Rage) režirao, Sam Rockwell i Anna Kendrick u glavnim ulogama iako nisu prvi koji bi nam pali na pamet za akcionog junaka i romantičnu curicu, ali se iz njihovog castinga možda može naslutiti meta-humor celog ovog projekta. Bilo kako bilo, kokice spremne, mozak pušten na pašu, gledam film, opuštanje i zabava u najavi...
Ona je Martha (Kendrick) i upoznajemo je nekoliko trenutaka pre nego što će njen generički dečko ući u njihov zajednički stan sa drugom ženskom i idejom za “dobru trojku”, što će rezultirati raskidom, pijanstvom i rastrojstvom iz čega će je izvlačiti prijateljica (Nehra). Da, Martha je zgodna, inteligentna i histerična, kako to obično biva u takvim filmovima. On (Rockwell) je, saznaćemo kasnije da se zove Francis i da mrzi svoje ime, atipični plaćeni ubica koji se povukao iz posla, pa sad ubija one koji naručuju ubistva. Jer ubistvo je pogrešno. Jeb'o logiku. On se kreće plesnim korakom, fura nenormalne odevne kombinacije i klovnovski nos kad planira da rokne nekog.
Njih dvoje će se upoznati u retardiranom “meet cute” momentu u prodavnici i otpočeti “unlikely” vezu iako on ima nastup manijaka. Valjda je njeno samopouzdanje na kritično lošem nivou. Ona će uvideti da je on, iako blesav, zapravo dobra osoba koja će je šarmirati uvrnutim humorom i naučiti je nekim stvarima, recimo da oseća strujanje vazduha kao dokaz kretanja i hvata noževe u letu. Međutim, njemu su za petama kriminalci, kako bivši partner maskiran u agenta FBI (Roth), tako i jedan tip (Ransone) koji pokušava da kroz zapetljanu shemu preuzme lidersko mesto u klanu od svog brata (Manut).
Znači, zabuna, jurnjava, prevara, nasilje, ples, ljubav, humor... Šta god vam padne na pamet, Mr. Right ima to u svojoj ponudi. Iskreno, film ima nešto svojih trenutaka, uglavnom na planu humora i rapidnog meta-usmerenog dijaloga i u tim trenucima je iskreno zabavan. Šteta je, međutim, što njegov zaplet apsolutno nema smisla, što se na nekoliko mesta u filmu ponavlja iz usta likova. I eto nam iritantne i nepotrebne pizdarije, sve znamo i vidimo, a oni nam to ponavljaju kao debilima umesto da su odradili svoj posao i napisali smisleniji zaplet ili makar na ovaj besmisleni koji imamo dali neki pametniji komentar. Na tom mestu Mr. Right kao film pada, odnosno strmoglavljuje se i ništa ga više neće pobrati do kraja.
Džaba dobrih glumaca koji su ionako iznad uloga koje igraju. Anna Kendrick, tako efikasna u histeričnim scenama u Up in the Air, ovde za to nema odgovarajuću motivaciju, pa se čini kao da afektira ili se i sama polu-pijano zeza. Sam Rockwell je tip za takve logorejične blesane, kapiram da mu je bio izazov da odigra rasplesanog ubicu dobrog srca, i u suštini je zabavno gledati ga, ali ni njegov maksimalni trud maskiran u ležernost nije dovoljan da bi Mr. Right dobio nekakav smisao. Tim Roth je vrlo dobar u jednostavnoj ulozi lažnog FBI agenta sa namerno lošim južnjačkim akcentom, James Ransone (poznat kao Ziggy Sobotka u The Wire) kapitalizira na svojoj auri uvrnutosti, a RZA osvežava film sa svojom prijatnom komičnom epizodom.
Zapravo, od narečenog autorskog dvojca i nismo mogli puno očekivati. Landis nije uspeo da do kraja isfura ni American Ultra koji na sličnu foru spaja stripovsku akciju i romantičnu komediju kroz prizmu ironičnog humora i koji je ipak nešto bolji film nego Mr. Right. Cabezas ima za sobom nešto ne-američkih žanrovskih uradaka, ali ako je suditi po Tokarevu i ovome sada, ambicije su mu isključivo tezgaroške i štancerske, čak ne ni u smeru neke masne love i ogromnih produkcija. Šteta, jer bi neko sa stavom i stilom od Mr. Right napravio pamtljiviji i osebujniji film.